• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Corolli E12, D4D, 2003, 5W-40

Dext3r

Użytkownik
Samochód
Mercedes GLA200 1.6, Toyota Corolla E12 2.0 D4D
Marka samochodu
Toyota Corolla E12
Budżet/ile litrów
5,9
Styl jazdy
Silnik
2.0 D4D 110 KM
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0!
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W-40
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge Turbodiesel 5W-40
Witam,

Będę wymieniał olej w mojej Corolli. Instrukcja mówi o oleju 10W-40, ale od lat mechanik wlewal tam 5W-40 więc zakładam kontynuację na takim oleju.
Mam +/- 3L Castrola 5W-40 Edge Turbodiesel, tyle samo muszę dokupić.
Na forum zainteresowałem się tematami o olejach Lotosa - wygląda na to, że to po prostu dobry olej.
Podoba mi się głównie to, że jest krajowej produkcji.

Chcę dokupić olej Lotos synthetic turbo diesel.

Cena nie ma tu znaczenia, chcę głównie zadbać o silnik.

Czy Lotos synthetic td mogę traktować jak olej tej samej klasy co Castrol edge td?
Polecilibyście dokupienie Castrola, czy może warto kupić Lotos?
A może jeszcze inny?
 
Zamiast Lotosa Turbodiesel można wlać najpewniej zwykły Synthetic Plus bo nie sądzę żeby DPF był w aucie.
Przy interwałach w mieście najważniejsza jest moim zdaniem częstą wymiana.

Castrol to dobry olej moim zdaniem, w serii edge jest stosowany dość unikalny dodatek w postaci tytanu.

Moim zdaniem dokup sobie tego Castrola żeby go wykorzystać a kolejny interwał już na Lotosie.
 
Zamiast Lotosa Turbodiesel można wlać najpewniej zwykły Synthetic Plus bo nie sądzę żeby DPF był w aucie.
Przy interwałach w mieście najważniejsza jest moim zdaniem częstą wymiana.
DPF nieobecny, rolka ma juz prawie 20 lat :), wymiany robię regularnie co rok.
Fakt ze w opisie Lotos td ojest - do nowoczesnych silników diesla, czyli przy starszym silniku nie ma co przepłacać i wystarczy Lotos sythetic plus?

Dzięki za odpowiedz - w takim razie kolejny rok przejeżdzę na Castrolu.
 
Jak chcesz możesz dokupić Lotosa TD do tego Castola, jest tak samo C3. Jak kolega wyżej napisał nie musisz stosować oliwy C3, wystarczy u Ciebie A3/B4, na następny interwał możesz zalać zwykły Lotos Synthetic Plus. Przy wymianach oleju polecam stosowanie płukanki.
 
czyli przy starszym silniku nie ma co przepłacać i wystarczy Lotos sythetic plus?

Turbodiesel ma obniżony poziom popiołów, głównie w celu ochrony DPF.

Synthetic to klasyczny pełnopopiołowy olej do silników bez filtra, więc osobiście uważam że Plus sprawdzi się bardzo dobrze w leciwym już dieselku.

W swoim pełnoletnim dieslu przeszedłem właśnie z Castrola Edge Turbodiesel 5W40 na Lotos Synthetic Plus 5W40 i nie mam nic do zarzucenia Lotosowi.
 
Przy wymianach oleju polecam stosowanie płukanki.
Tak, po raz pierwszy bedzie przy wymianie plukanka, kupilem Liqui Moly.

Na "znanym portalu internetowym", 6L Lotos synthetic plus jest tanszy o 5 zł od Lotos td, w takim wypadku mozna powiedziec, ze nie ma roznicy w cenie. Moze warto wlac C3?
Na stronie Fusch klase C3 opisuja jako top quality (plus testy na czystość tłoków, turbosprężarki, zaklejenia pierścieni tłokowych, odkładania się osadów w silniku i sporo innych) a A3/B4 jako dobra do niewysilonych silnikow diesla :/
 
Przecież twój jest nie wysilony
 
Który nie kupisz Lotos zrobisz dobrze.
 
Rekomendowany olej do tej Toyoty to 5w30. Nie 5w40. 10w40 to drugi wybór.
 

Attachments

  • Screenshots_2022-10-05-20-03-32.png
    Screenshots_2022-10-05-20-03-32.png
    106,6 KB · Odwiedzin: 124
Fajna cena 🙃
 
Aha😆
 
Rekomendowany olej do tej Toyoty to 5w30. Nie 5w40. 10w40 to drugi wybór.
Na stronie Fuchs jest podany rekomendowany olej 5W-30, a na stronie Lotosu 10W-40,a 5W-40 jest podany jako alternatywny.
Od kiedy mam to auto był olej 5W-40 więc zmieniałem na taki sam.
Pytanie, czy teraz mogę/warto wrócić do innej lepkości?
 
To są właśnie dobieraczki olejowe. Nie zawsze rządzą się logiką. To jest tak, że jeśli silnik jest w miarę dobrym stanie to powinien latać na tym co rekomendowane przez producenta auta. Z drugiej strony skoro - jak rozumiem - od lat ten egzemplarz lata na wyższej lepkości i nie ma tragedii to po co ryzykować zmianę. Tak z ciekawości - jaki ma przebieg ta Toyotka?
 
270 000 km ale wygląda na mniej :)
No wlasnie, teraz to juz moze lepiej jezdzic na 5W-40 i juz. Niewiadomo czy moge zmienic na 5W-30.

Wczoraj zmienilem olej na CASTROL EDGE TD 5w-40 wiec ewentualna zmiana lepkosci/producenta oleju za rok.
 

Attachments

  • IMG_20220304_205707.jpg
    IMG_20220304_205707.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 110
Last edited:
Zmienić możesz. Tylko to wymaga odwagi😋
 
No ale to benzyna?
 
No właśnie Toyota się nie bawi w szczegóły i nie rozdrabniają się na specjalne zalecenia do poszczególnych silników. Tym bardziej, że ta lepkość rekomendowana już zawiera uwzględnienie odpowiedniego marginesu bezpieczeństwa.
@Dext3r
Znaleźć olej który będzie lepszy i tańszy od TGMO to żaden wyczyn.
Moja propozycja to:
5W30 Orlen Max Expert DEX1 albo Max Expert F
bądź dowolny inny olej A5/B5 według preferencji marketingowych lub jeśli koniecznie potrzebujesz dbać o układ oczyszczania spalin to wtedy olej z normą C2.
I to są tanie rozwiązania przewyższające jakościowe wymagania Toyoty.
 
Back
Top