• W ciągu najbliższego tygodnia na forum będę dokonywał generalnych porządków i przemeblowania. Tematy mogą znikać, być łączone albo przenoszone. Częśc będzie zamknięta i zarchiwizowana, żeby odciążyć bazy danych od przetwarzania dużych tematów. Przepraszamy za utrudnienia :)
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Espace V 2.0 Blue dCi

imć

Użytkownik
Samochód
Espace V 2.0 Blue dCi, Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8
Marka samochodu
Renault Espace V
Data produkcji
2021
Silnik
2.0 Blue dCi 190KM
Pobór oleju na 1000 km
0
Jaki olej masz obecnie
taki jaki Renault leje w fabryce
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN17, RN17FE, RN17RSA(?)
Budżet/ile litrów
7.6l
Styl jazdy
  1. Część w trasie, część po mieście
Witam Towarzystwo,

Kupiłem sobie autobus i muszę do niego dobrać olej. Dotychczas byłem przyzwyczajony, że jedyny olej to Selenia, bo tak! A teraz dostałem wybór, choć w momencie kiedy zapytałem w serwisie jak mam dokonać wyboru to się dowiedziałem: RN17 5W30, bo oni to leją i tak ma być. No niby ok, ale skoro dostałem rozpiskę to fajnie by było dokonać bardziej świadomego wyboru. Więc mam RN17 i RN17 FE. Czy SAE 0W20 ma sens? Po porównaniu np Ravenola, widzę, że płynność jest dużo lepsza w niskiej temperaturze, ale lepkość gorsza w wyższej, czyli dokładnie to co oczekiwałem. Jaki sens to lać do samochodu 60% miasto, 40% trasa, ale jak trasa to długa i w ciepłe klimaty (40 stopni)?

Co do samych norm to po researchu opcji raczej problem będzie nie tyle z parametrami oleju co z dostępnością normy RN17 czy RN17 FE. Jest Castrol GTX, jest ELF, bywa Motul Specific 17, jest Ravenol RNF (0W20) w sklepach które znam (intercars, petrostar). Gdzie można kupować (nie będzie miny)?
oleum.JPG
 

imć

Użytkownik
Samochód
Espace V 2.0 Blue dCi, Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8
Trochę to zajęło, ale co ustaliłem:
- Shell AR-L RN17 ma aprobatę Renault (ba, nawet wysłali mi oficjalne pismo zaadresowane do Société des Pétroles Shell z informacją o aprobacie ważnej do 6 maja 2024),
- olej w oficjalnym sklepie na pewnym portalu aukcyjnym ;) jest dostępny, a jak nie ma (bo przyznam, wykupiłem wszystko), to można napisać do nich i wystawią. Jedyny minus to to, że 1L opakowaniach i przez to tani nie jest, bo cena jest w okolicy Ravenola...
 

imć

Użytkownik
Samochód
Espace V 2.0 Blue dCi, Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8
Kilometry lecą, Espace lata w tę i nazad (ale to bydle jest zwrotne), anyway, Shell leci do wymiany (będzie UOA, bo sam jestem ciekaw). Shell sprawuje się dobrze, sciemniał po 3000km, ubytków nie stwierdzam. Spalanie średnie ok 7l/100km.

I teraz po lekturze wątków forumowych, zapragnąłem spróbować 0W20 :cool: Problem jest z dostępnością, faworyt, Shell jest niedostępny i nie wiadomo kiedy bedzie.

Co mi zostaje (wszystko ceny u oficjalnych dystrybutorów za 8l za normę RN17FE):
Elf - 390pln (spora hurtownia na G)
Motul - 519,77pln (znany motoryzacyjny sklep na I co to ma tyle punktów co Biedronka, ale jakoś nie mam do nich zaufania)
Ravenol - 410pln (jak wyżej)
Yacco - 456,65pln (pierwszy punkt na liście autoryzowanej z yacco.pl)
GTX 0W20 - 456pln (ASO z południa kraju)

Jakieś sugestie? Bo z powyższych producentów używałem Castrola w systemie LL więc tak jakby nie 😁 Motul chyba jest uber popularny obecnie (po lekturze forów), obawiam się podróbek, do tego cena mocno z d..y. Na znanym portalu aukcyjnym rozstrzał cen za 5l jest chyba ze 100pln. Ravenol był faworytem, ale po lekturze tego forum, sam nie wiem. Kupię RN17FE dostanę Dexosa... Yacco też mi się wydaje butikowe (tm), nie znam, nie wiem jak ze stabilnością produkcji. GTXa zaleją mi w ramach umowy serwisowej, więc chyba zostaje Elf.

Za Shella AR-L RN17, czyli to co mam teraz zapłaciłbym 377,44pln, czyli najtaniej, ale jak 0W20 ma więcej zalet... Przyznam, że mam minimalne obawy, bo z jednej strony do Alf bym 0W20 zalał (włosi umieją w silniki) a w Renó jest silnik M9R który funkcjonuje od 2006 i do którego lali już chyba wszystko. No ale skoro producent zezwala to powinno być koszernie.
 

imć

Użytkownik
Samochód
Espace V 2.0 Blue dCi, Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8

Misiek

Użytkownik
Samochód
Opel omega 3.0
@imć równie dobrze możesz w intercarsie kupić podróbkę bo taki jest świat, i dużo ciężej ci będzie z tego wybrnąć niż kupując w innym sklepie/hurtowni
 

R70

Użytkownik
Samochód
Dacia Duster II FL 1.0Eco-G euro6d, SUZUKI Jimny 1.5ddis 86KM euro4, RENAULT Captur 1.2TCE EDC 120KM Euro5
No właśnie tego shell-a za 35zł na allegro to trochę miałbym obawy lać ;) Ja kupiłem u dystrybutora, a w lokalnym sklepie - była prawie taka sama cena i z tej samej partii (widziałem po dacie), a olej też dostarczony po wizycie przedstawiciela przedstawiciela Shell-a.

Ja bym wybrał pod kątem dostępności w pewnym źródle. 0w20 chyba na samym końcu bym jednak brał GTX ze względu że to bazowa linia - najbardziej okrojona z dodatków w castrolu - więc zapewne ma niezbędne minimum. Na psychikę lepiej mi działa jak jest trochę "bogatszy" ;) A przecież zadowolenie i spokój ducha są tak samo istotne jak obiektywne przesłanki - o ile nie ważniejsze ;)
 

imć

Użytkownik
Samochód
Espace V 2.0 Blue dCi, Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8
@imć równie dobrze możesz w intercarsie kupić podróbkę bo taki jest świat, i dużo ciężej ci będzie z tego wybrnąć niż kupując w innym sklepie/hurtowni

Prawda to, dlatego w sklepie na I nie lubię kupować (komentarz do Motula 😁 )

Ja bym wybrał pod kątem dostępności w pewnym źródle.

Pierwsze pewne źródło wyschło. Drugie pewne źródło ma w ofercie jedynie starego Elfa. Trzecie pewne źródło to ASO, więc GTX.
 

gopiter

Użytkownik
Samochód
Renault Espace IV 2.0 dCi
równie dobrze możesz w intercarsie kupić podróbkę bo taki jest świat
Możesz to jakoś uzasadnić? Bo jakoś ciężko mi w to uwierzyć, żeby największa hurtownia motoryzacyjna w Polsce brała towar od kogoś innego niż producent lub bezpośredni importer.
 

DjStar

Użytkownik
Możesz to jakoś uzasadnić? Bo jakoś ciężko mi w to uwierzyć, żeby największa hurtownia motoryzacyjna w Polsce brała towar od kogoś innego niż producent lub bezpośredni importer.
Było kilka lat temu głośno na temat podróbek Motula i Valvoline w IC. Każdy ściga się o to, żeby być najtańszym. To, że są najwięksi nie znaczy, że będą wyjątkowo traktowani przez producenta czy importera - często szuka się u innych źródeł, które oferują lepszą cenę
 

imć

Użytkownik
Samochód
Espace V 2.0 Blue dCi, Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8
Było kilka lat temu głośno na temat podróbek Motula i Valvoline w IC.

Też gdzieś o tym czytałem.

Shell AR-L jest na portalu aukcyjnym, ale tak: jeden sprzedawca działa od kilku tygodni, inny tak naprawdę to go nie ma (bo ma stronę gdzie jest napisane, dostępność 48h+), a któryś to sp zoo z kapitałem 5000pln, to już wolę jednoosobową działalność.

Ponieważ nie ma mocnych za albo przeciw tego co jest dostępne z w miarę oficjalnych źródeł to sam sobie wybiorę :cool:
By the way, pytanie, co to za związek molibdenu: "Complexe alkyl dithiocarbamide à longue chaîne de polysulfure de molybdène" że jest w MSDS?
 

imć

Użytkownik
Samochód
Espace V 2.0 Blue dCi, Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8
1660311951072.png
 
Top