• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do klimatyzacji

inspire

Użytkownik
Samochód
200SX S13 TypeX
Szybkie pytanie (mam nadzieję ;P) czy olej np. PAG 46 (syntetyk do r134a) po wymieszaniu z olejem mineralnym (np. w starych autach z R12, konkretnie Suniso 5gs) może zatkać układ? Chodzi o to że słyszałem że mieszanie olei syntetykow z minerałami jest zabronione (w klimatyzacji), że powstają gluty itd. no i że to nie zadziała bo to bo tamto...
Najłatwiej byłoby dolać mineralnego ale niestety nie udało się go nigdzie zlokalizować.
 
Nie można mieszać w ukladach klimatyzacji czy układach chlodniczysz syntetyka z mineralnym!
Oleje sie nie wymieszaja i wydarzy się +- to o czym piszesz.
 
Jakieś dowody na potwierdzenie tego?

Bo mi to śmierdzi tym samym co gadanie że do silnika w którym był mineralny/półsyntetyk nie można zalać nic lepszego.
 
Zależy od oleju, ale generalnie oleje nie są mieszalne czy to ze względu na różną chemię czy też po prostu lepkość. Jeżeli oleje nie są mieszalne ze sobą, stworzy się emulsja, czyli przysłowiowy majonez. Nie tylko minerał z syntetykiem, ale też różne rodzaje syntetyków mogą nie być mieszalne. To tak jakbyś dodał wodę do oleju - na podobnej zasadzie zrobi się majonez. Nawet na karcie tego Suniso masz wprost i na pomarańczowym "nie mieszać z olejami innego typu".

To są inne oleje niż te w silniku, silnikowe mają wymóg mieszalności dlatego na dolewkę możesz wybrać cokolwiek.

Jeżeli chcesz mieszać to musisz sprawdzić, czy oba oleje są mieszalne z innymi typami.
 
Więc wszystko jasne :)

Pozostaje dobrać alternatywę dla Suniso 5gs (jakieś propozycję?), który jest nie dostępny.
 
Jakieś dowody na potwierdzenie tego?

Bo mi to śmierdzi tym samym co gadanie że do silnika w którym był mineralny/półsyntetyk nie można zalać nic lepszego.
Kolego siedzę w tej branży długo. To jest temat na spory elaborat ale w skrócie do R12 musisz zastosować olej mineralny.
R12 należy do grupy czynników CFC i jest w pełni mieszalny z olejami mineralnymi.
R134a to HFC i mozna stosować PAG i POE.
Nie kombinuj.
 
Stosuję zamiennik do R12, bo nie chciałem wybebeszać całej instalacji do płukania i wymiany uszczelnień, chodzi na wszystkich olejach, jednak nastąpiła mała awaria i cieknie olej spod koła pasowego sprężarki, po naprawię/wymianie będę musiał uzupełnić olej stąd było pytanie czy mogę je wymieszać, a skoro nie to muszę znaleźć zamiennik dla 5gs.
 
Back
Top