• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do manual Accord vii 2.4 (6 biegowa)

Dawid k

Użytkownik
Samochód
Daewoo Lanos 1.6 16v 98r PB+LPG
Witam tak jak w tytule szukam dobrego z najwyższej półki oleju do skrzyni tego wozu z racji , że prawdopodobnie nie był tam nigdy wymieniany to skrzynia będzie płukana i zależy mi na jak najlepszym oleju plus jakiś modyfikator tarcia.
 
Panuje pogląd, że najlepszy z punktu widzenia życia uszczelnień i synchronizatorów jest po prostu olej Honda MTF III. Miłośnicy niewiarygodnie aksamitnej pracy skrzyni leją Eneos.
 
No dużo właśnie słyszałem że olej Hondy mtf iii prawie kazdy leje
 
Ravenol MTF-2 75W80 . Jedyny olej posiadający aprobatę/specyfikację Hondy MTF. Bardzo dobry syntetyczny zamiennik. Zawsze zostanie parę złotych w kieszeni względem oryginału. Hondziarze też dobrze się wypowiadają , że po wymianie na ten olej , poprawia się praca lekarka . Ale jeśli kilkadziesiąt złotych nie robi Ci różnicy , to wlewaj oryginał ( tylko z pewnego źródła) .
Screenshot_20230506-140833.png
 
Last edited:
Niektórzy zalewają do manualnych skrzyń w Hondach oleje ATF 😏 i skrzynie mają się dobrze a nawet lepiej.
@MC Subi Eneos ma w ofercie MTF 75W80?
 
A jeszcze inni silnikowy bo był dopuszczony w niektórych modelach i sobie ludzie chwalili.
 
@MC Subi Eneos ma w ofercie MTF 75W80?
Eneos ma chyba tylko 1 olej do MTF. Wymieniałem kiedyś sprzęgło w Civic VIII u speca od remontów skrzyń Toyoty (wbrew pozorom roboty ma masę) i nie pytając takiego Eneosa do skrzyni mi wlał (z zalecieniem wymiany co 60 000, ja zawsze książkowo 120 000). Praca skrzyni była niesamowicie miękka i cicha, niemowlak mógłby wbijać 2 małym palcem. Zimą też bez problemów. Ale przejechałem na tym tylko 80 000, bo miałem czołówkę :) Istnieją legendy, że nie-hondowskie oleje w skrzyni kończą się zgonem łożysk w okolicy 150 -200 000. A ponieważ zwykle mam większe przebiegi, zawsze leję oryginały i do MTF i teraz do CVT.

Z internetowego rozeznania wyszło mi, że oryginał ma lepkość bliżej 70W, niż 75W/80, czyli ma lepkość mniejszą nawet od 0W20, którym wg instrukcji można go zastępować awaryjnie. W każdym razie nie dostrzegłem różnic w spalaniu wynikających z większej lepkości Eneosa.
 
Z tym ATF do skrzyni to słyszałem . Skrzynie fordowskie manualne są zalewane fabrycznie ( albo kiedyś przynajmniej były, bo miałem okazję ronić sprzęgło w starym Mondeo kilka razy ) właśnie ATF-em. A z tego co wiem to Ford do swoich skrzyń manualnych też zaleca 75W80 GL-4 . Po tym można wywnioskować, że można śmiało zamieniać te oleje. Co do MTF-hondy, to są oleje oznaczone 75W które mają niższą lepkość kinematyczną w 100 st.C . Właśnie kilka dni temu wymieniłem oryginalny olej w naszym Civicu IX 1.8 po 150 tyś km. wleciał właśnie Ravenol MTF-2, i powiem że praca lewarka jest bez zmian - czyli idealna. Choć oryginalny olej był już zdecydowanie ciemnego koloru, i stan też był minimalnie za niski.
 
Volvo zalewało skrzynie ATF od lat 80, ale tam była tylko mega pancerna skrzynia M46, gdzie w dodatku 4 była biegiem bezpośrednim (nie pracowało żadne zazębienie), a 5 była zewnętrznym "overdrajwem", no i oczywiście nie było w niej przekładni głównej i mechanizmu różnicowego. Wykręciłem kiedyś korek z tej skrzyni po 600 000 km i fabryczny olej był idealnie czyściutki.
W Hondzie wszystko jest w jednej skrzyneczce z 1,5 l oleju. W skrzyni zużywają się też synchronizatory. Nie wiem jakie są w Civicu, ale np. w S2000 były węglowe - stąd kolor oleju.
Wiele skrzyń ma też łożyska z gumowymi uszczelniaczami, wypełnione smarem - w tym przypadku olej w skrzyni nie może tego smaru wypłukiwać.
Oryginał jest tak tani na tle paliw i innych kosztów, że stać mnie na spokój ducha i te 2 - 3 wymiany w czasie całego życia samochodu.
 
Tu też chodzi o parametry ATF, lepkości, nie każdy się nadaje, przyznam że sam mam w Hondzie w manualu zalany ATF z normą m.in. HONDA ATF Z-1 (not for CVT), ZF TE-ML 14A, AISIN WARNER JWS 3309 i wiele innych, nie będę podawał jaki, jest czerwony i nie jest to Dexron III. Jeżdżę tak już rok i jest ok, biegi fajnie wchodzą a mam też short shifter i jest taki klak bez zgrzytów itp.
 
Jaki jest tego cel? Olej Hondy kosztuje 95 pln w sklepie, a ASO 80. W sklepie kupujesz 2 l, w ASO 1,4 (chyba). Oszczędzisz choć 5 dych lejąc ATF nie wiadomo jaki? Przecież to 7 litrów benzyny zaoszczędzone co 120 000 km. Piszę z szacunkiem, nie chcę piętnować - chcę zrozumieć.
 
U siebie mam Ravenol MTF-2 75W80 jest idealnie , innych nie miałem porównać nie mogę.
 
@MC Subi Ja potrzebuję więcej niż 2L do wymiany. Zaoszczędziłem więcej jak 5 dych a skoro nie widać różnicy lub jest lepiej to... 🤷. Na niektórych forach są obszerniejsze tematy.
 
Jako ciekawostkę napiszę, że poprzedni Civic w mojej rodzinie jeździł na Mobilu 85W90 przez 10 lat , i wykręcił na tym oleju około 120 000 km. Pamiętam że olej był zmieniony przy przebiegu około 70 000 km. Zalecany do skrzyni oczywiście MTF Hondy. Dopiero 3 lata temu zmieniłem ten olej na 75W80 Shell S4+Archoil 9100 , gdyż podczas mrozów biegi zaczęły ciężko wchodzić. Przez poprzednie lata było okej. To wszystko w skrzyni ,w której często padają łożyska na wałku sprzęgłowym. 2 dni temu sprzedałem ten samochód z przebiegiem 226 000 km, łożyska były od kilku lat (od 2015r) minimalnie słyszalne po puszczeniu sprzęgła na biegu jałowym, a biegi jak to po modyfikatorze tarcia wchodziły idealnie. Także te hondowskie skrzynie wcale nie są aż tak wrażliwe na niewłaściwą lepkość, i klasę jakości GL5, gdzie wymagana jest oczywiście GL4. Bądź co bądź w tym przypadku ponad dwukrotnie większą lepkość niż zalecana. Aha i uprzedzam pytania dlaczego taki olej został zastosowany. Sprzedawca w sklepie powiedział że taki może być 😃
 
Last edited:
Okej a co do dodatku warto coś dodawać ? Myślałem o dodatku z Torco do skrzyni z szperami LSD ponieważ taka jest w accordzie
 
Miałem w manualnej skrzyni tak jak pisałem widzę wcześniej AR 9100 i skrzynia biegów chodziła znacznie lepiej. Dawka była 80 ml na litr. Kupiłem kiedyś za młodu Nissana Maxime 3.0 w manualu z przeznaczeniem na części zamienne, i tam też fabrycznie była szpera. Fajnie się tym fruwało 😁. Ale akurat Accordem z tą skrzynią nie miałem przyjemności jeździć. Ale do brzegu. Myślę że najlepiej w tym temacie wypowiedziałbym się kolega @wlyszkow . Czy takie dodatki są wskazane do skrzyń ze szperą LSD, a jeśli tak to jakie.
 
MTF 3 ogarnia LSD bez problemu, natomiast wszelkie dodatki poprawiające ciul wie co to raczej ryzyko, bo można sobie przegrzać i zablokować mechanizm.
 
Nie wiem jak teraz, ale wcześniej można było kupić w dobrych pieniądzach olej OEM Honda MTF z USA w butelkach 0.946L. W zestawie były nawet nowe podkładki do korków od skrzyni.
Ja mam taki olej zalany w skrzyni Civica, zrobione na nim 50000 km bez żadnych zastrzeżeń.
 
Miałem w manualnej skrzyni tak jak pisałem widzę wcześniej AR 9100 i skrzynia biegów chodziła znacznie lepiej. Dawka była 80 ml na litr. Kupiłem kiedyś za młodu Nissana Maxime 3.0 w manualu z przeznaczeniem na części zamienne, i tam też fabrycznie była szpera. Fajnie się tym fruwało . Ale akurat Accordem z tą skrzynią nie miałem przyjemności jeździć. Ale do brzegu. Myślę że najlepiej w tym temacie wypowiedziałbym się kolega @wlyszkow . Czy takie dodatki są wskazane do skrzyń ze szperą LSD, a jeśli tak to jakie.

AR9100 nie jest zalecane w takiej dawce jeśli jest szpera płytkowa
 
Back
Top