• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do manual Accord vii 2.4 (6 biegowa)

Nie wiem jak teraz, ale wcześniej można było kupić w dobrych pieniądzach olej OEM Honda MTF z USA w butelkach 0.946L. W zestawie były nawet nowe podkładki do korków od skrzyni.
Ja mam taki olej zalany w skrzyni Civica, zrobione na nim 50000 km bez żadnych zastrzeżeń.
Ten MTF o którym wspominasz to odpowiednik naszego MTF 1 .Tutaj jest zalecany MTF 3 i taki bym zastosował ze względu właśnie na szperę. Jak pracowałem w Mitsubishi to olej do szpery LSD był specjalny, inny niż do reszty mostów tego producenta. Przykład Outlander ostatniej generacji. Choć tak naprawdę każda z wersji MTF ma do siebie podobne parametry fizykochemiczne, czyli to syntetyczne 75W80 GL4. Pytanie podstawowe do OP: jaki wreszcie wlałeś olej do tej skrzyni?
 
Last edited:
Dokładnie- musi być mtf-3, kosztuje ok. 9 dych/l. I parafrazując amerykańskie powiedzonko- lać mtf-3 co 120 000 km, a na pewno Honda przetrwa dłużej, niż twoje małżeństwo:)
 
Tak tak olej mam kupiony oryginalny z pewnego źródła który sprowadza rzeczy z japonii lub USA i znalazłem u niego właśnie dodatek Torco Friction TypeF (modyfikator tarcia do szper płytkowych) a wiadomo do skrzyni często się nie zagląda więc wolę coś tam dodać
 
To jest dodatek do mostów, które mają zazębienie hipoidalne i to jest problem by pogodzić sprzeczne wymagania. A ty masz napęd na przód z LSD, jak sądzę, więc niczego ponad mtf3 nie potrzebujesz, a tylko możesz sobie narobić bałaganu.
 
Okej bo wsumie mało informacji jest na temat tego dodatku a jak wspomina sprzedawca to pasuje do większości hond.Ale okej dzieki zaleje oem olej
 
Ja lałem valvoline gear oil 75w80 niby z aprobata do hondy. Przejechane na nim 30k km i skrzynia nadal działa.
 
Ja w Hondzie mam mix 50/50 Ravenol MTF-2 75W80 i Elf NFP 75W80, ten z ostatnich lat produkcji. Akurat ostatnio siarczyste mrozy, biegi wchodzą bdb przy -15, żadnych zgrzytów, jedynie z postoju musiałem trochę mocniej wbić jednykę, ale to bardziej ze względu, że mam short shifter biegi wbija się na wyczuwalny klak a nie jak kijem w wiadrze z piaskiem, tak potem w czasie jazdy bez problemu.
 
Wygląda smakowicie, skoro spełnia normy to się nada, ale jakoś nie mam zaufania do tych Mitasu.
 
Last edited:
Back
Top