• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Mercedes 7G-DCT

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Witam. Zbliża się pierwsza wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Mercedesie W246 - skrzynia 7-biegowa DCT.

Wstępnie myślałem o Ravenolu DCT/DSG Fluid. Ale może jakieś inne propozycję?
 
Mowa o Eurol DCF 1404?

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Korzystnie wygląda Yacco ATF DCT, w karcie jak najbardziej MB 236.21
 
Co sądzicie o oleju marki ROWE? Bo taki olej mi zaproponował jeden z serwisów, który świadczy usługę wymiany oleju dynamicznie.
 
Od 3 miesięcy mam w skrzyni 7G w W246 zalany PMO Profesjonalne DCT Fluid . Olej posiada odpowiednie normy MB , skrzynia pracuje normalnie , nie ma na co narzekać , a i cena przyzwoita.

 
PMO raczej nie odważę się zalać :D Jaką metodą wymieniałeś olej w skrzyni?
 
Wymiana metodą dynamiczną , wykonana przez mechanika. Ja tam nie widzę problemu czy olej takiej , czy innej firmy , jeżeli posiada odpowiednie aprobaty. Grunt to zachować odpowiedni interwał wymiany.
 
Teraz to się zastanawiam, gdzie wybrać się na wymianę. Jest tyle serwisów, 2 metody wymiany, ceny rozbieżne masakrycznie i każdy co innego gada :D
 
Teraz to się zastanawiam, gdzie wybrać się na wymianę. Jest tyle serwisów, 2 metody wymiany, ceny rozbieżne masakrycznie i każdy co innego gada :D
Ja jutro jade na wymianę w S-Tronic i w dwóch serwisach mówią ze dynamicznie trzeba wymienić ceny 1400 i 1200 na Ravenolu. Na forum Audi gosc ma serwis i się udziela - powiedział ze dynamiczna w dwusprzegłówce to bez sensu bo nie ma konwertera i wszystek (ok 90%) oleju zleci . Znalazłem polecanego gościa od automatów i mówi ze dynamiczna w dwusprzeglówce to naciąganie . Koszt z olejem Ravenol 800pln. Dodatkowo wymieniam olej w drugiej sekcji z "trybami" koszt dodatkowy 300pln
Mercedes ma tez dwusprzeglową więc pewnie obowiązują te same zasady
 
@Forest na jaki olej się zdecydowałeś? W miarę ciekawe to jeszcze Penrite DCT-F i Amsoil DCT,

@MarcinM-Lbn w 2sprzęgłówce lepiej wymienić statycznie 2 razy samemu niż bawić się w dynamiczną.
Pytanie czy masz dwusprzęgłówkę z mokrym czy suchym sprzęgłem.

Sama wymiana to spuszczenie oleju, wymiana filtrów, nalanie nowego oleju i sprawdzenie w odpowiedniej temp. jego stanu.
Koszt filtrów i oleju, robota twoja.
 
Jeszcze się nie zdecydowałem. Wciąż jeszcze szukam serwisu. Jak tu nie mieć mętliku w głowie jak każdy serwis co innego gada. Skrzynia ma 2 filtry - jeden serwis mówi, że wymienia 2 filtry a drugi serwis mówi, że tylko wymienia 1 bo drugiego się nie wymienia bo trzeba skrzynie ściągać. Zaglądam na youtube i widzę jak koleś sam bez niczego wymienia te filtry. I jak tu mieć zaufanie do kogokolwiek... Dzwoniłem do ASO Mercedesa to cena u nich 1400 zł i to jest statyczna wymiana. Inny serwis we Wrocławiu z dobrą renomą też robi tylko statycznie, ale chcą niewiele mniej 1200 zł. Z kolei jeszcze inny serwis za 1300 zł wymienia dynamicznie i pracują z olejem ROWE.
Wiecie co, nie miał człowiek problemów to se kupił automata... :D
 
Wymiana prosta jak w silniku.
1. Zdejmujesz obudowę filtra powietrza i masz dostęp do miski olejowej skrzyni i nad nią do litra z chłodniczki, ten mały okrągły.
2. Korkiem spustowym wylewasz stary olej
3. Odkręcasz Miskę i w niej wymieniasz duży filtr (na wcisk), oraz nad skrzynią pod okrągłą kopułką ten mały
4. Jak masz już założony duży filtr to zakładasz nową uszczelkę miski i przykręcasz miskę olejową
5. Mały filtr nad miską masz już wymieniony
6. Przez rurkę od miarki (której nie ma w wyposażeniu) wlewasz nowy olej ok 5,3-5,5 l
7. Rozgrzewasz silnik do ok 1/4skali po przełączasz trochę skrzynią na hamulcu by się zawory pootwierały i olej rozprowadził
8. Miarką od oleju z allegro sprawdzasz stan ciepłego oleju,
Bagnet-miarka-oleju-skrzyni-bieg%C3%B3w-Mercedes-1220mm-300x225.jpg

miarkę wpychasz do oporu, jest dłuższa niż potrzeba, na 12stopniowej skali przy ok 40stC oleju powinna wskazywać poziom 4, a przy ok 70stC poziom 5.

DCTDS_Graduated.JPG
Uzupełniasz jak za mało oleju.

To wszystko.
 
@Bartos w moim jest s tronic mokry ja mam silnik wzdłużnie ustawiony . Nie klasyczny DSG nazwany tylko S tronic na potrzeby Audi.
Mam S tronica drugiej generacji , filtry sa 3 i sa schowane za mechatronika . Trzy serwisy mówią żeby nie ruszać ich. Ponieważ ja robiłem wymiany przy 50 tys węc twierdzą ze nie sa brudne filtry. Zobaczymy
 
To bym nie ruszał jeszcze filtrów, tylko wymienił olej klasycznie i ew. następna wymiana już z filtrami w warsztacie.
 
947E9305-2E0D-4680-8A40-4DD372EA76F7.jpeg

Post automatically merged:

Tak wyglada olej po 50 tys km w S-Tronic
 

Attachments

  • EA6C947F-9003-4216-97B8-99DF39CD04A7.jpeg
    EA6C947F-9003-4216-97B8-99DF39CD04A7.jpeg
    1002,1 KB · Odwiedzin: 170
Back
Top