• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Mercedes 7G-DCT

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Witam. Zbliża się pierwsza wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Mercedesie W246 - skrzynia 7-biegowa DCT.

Wstępnie myślałem o Ravenolu DCT/DSG Fluid. Ale może jakieś inne propozycję?
 
@Bartos Popieram decyzję @Bartosz, dla tej skrzyni wymiana statyczna ma sens. I teraz istotne jest w jakim stanie była skrzynia (mówię tylko o tym typie skrzyni DCT z mokrym sprzęgłem) - kiedy była ostatnia wymiana i w jakich warunkach skrzynia była eksploatowana. Myślę, że aby uzyskać podobny efekt jaki jest gwarantowany przy wymianie dynamicznej i to jeszcze z dodatkiem jakiejś płukanki (czystość całego układu) należałoby powtórzyć wymianę statyczną np. po przejechaniu nie mniej niż 2k km w różnych warunkach. I teraz ważne jest, aby skalkulować koszty i przy tym wziąć pod uwagę, czy wymianę przeprowadzamy sami, czy ją zlecamy. No i nie bez znaczenia jest koszt samego oleju. Tak, że jest wiele warunków, które musza być wzięte pod uwagę. Ja jestem przed podjęciem decyzji i chyba pójdę w ślady @Bartos, ale przy założeniu, że zrobię to sam - tak jak on i z pewnością te operację powtórzę jak wyżej.

@Zbyszko, zgadzam się z tobą, ale są takie skrzynie, że lepiej pójść w stronę wymiany dynamicznej, bo statyczna nie zapewni takiej skuteczności, jak w przypadku wspomnianego typu skrzyni, gdzie praktycznie wymiennie podlega prawie cała ilość oleju.

Jako ciekawostkę podam, że są tacy mechanicy, którzy już od dawna nie mając specjalnych maszyn, przeprowadzali i jeszcze do dzisiaj przeprowadzają, pseudo-dynamiczną wymianę oleju. Jest to taki kiks statycznej w pierwszym kroku, a potem już dynamicznej - wypchnięcie reszty oleju przy kilkukrotnym uruchamianiu silnika. Ale jest to niebezpieczna zabawa i jeśli ktoś nie ma doświadczenia w tym, nie powinien tego próbować.

Tu znalazłem taki filmik
 
Back
Top