• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do mostu Polonez 2.0

Belus

Nowy użytkownik
Samochód
Mazda 3 2.0 Skyactiv
Jaki olej do mostu w Polonezie zalać? Samochód ma trochę mocniejszy silnik niż seria(130km) i czasami lubię przydepnąć. Most jest cichy i chciałbym żeby taki pozostał. Myślałem nad 75W140 Motul Gear Competition.
 
Fabryczne 2,0 z fordem to też ulepy.
Nie mieścił się lewarek innej skrzyni na konsoli ukośnie, to dali na chama na tunelu a załatali dziurę kawałkiem plastiku na śruby.
 
Specol synt. 75w90 lub 75w 140
 
Trudno zapytać dobieraczkę o Poloneza 2.0 ale można zapytać o Forda Sierrę i Motul zaleca Gear Box 80W90 dodatkiem MoS2. Więc czemu by nie akurat taki ;)
 
@soszo ale dyfer był polonezowy chyba
A zresztą jak swap to pewnie nie fordowski SOHC, tylko fiatowy DOHC lampredi.
Także ciekawe co pokazuje dla fiata 131 albo argenta
 
Jakie to mos2 zastosujesz manol czy liqui molly
 
"W niemieckim miasteczku Ulm, w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku stworzono niewielkie przedsięwzięcie, które miało na celu rozwinąć jeden konkretny produkt motoryzacyjny, służący do redukcji tarcia jednostki napędowej - dwusiarczek molibdenu. Wymyślony dodatek miał wydłużać żywotność silnika, poprawiając właściwości smarne oleju silnikowego. Skąd się wzięła nazwa Liqui Moly? Otóż jest ona bezpośrednio związana z produktem promowanym przez ówczesne przedsiębiorstwo - ciekłym dwusiarczkiem molibdenu, którego angielski odpowiednik brzmi: "liquimolydenumsulphide". Jak widać pierwsza część nazwy została zapożyczona i z powodzeniem zastosowana jako nazwa firmy Liqui Moly." (https://nocar.pl/blog/liqui-moly-produkty-wysokiej-jakosci/).
 
MoS2 był już znany i stosowany podczas II wojny światowej.
 
Back
Top