• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Renault Koleos 2.0 dCi bez DPF

Zonk1975

Użytkownik
Samochód
Renault Koleos 2.0 dCi 181 KM Peugeot 206 2.0 HDI 110 KM Citroen C1 1.0 68 KM
Marka samochodu
Renault Koleos
Budżet/ile litrów
7 L 200 pln
Silnik
2.0 dCi standardowo 150 KM podkręcony do 181 KM i 382 Nm
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 RN0720
Witam
Jestem tu nowy ale przyglądam się forum od jakiegoś czasu .
Do tej pory używałem oleje 5w30 z normą RN0720 Valvoline SynPower , Eneos Premium Hyper R1 , Elf Evolution Full-Tech FE . Interwały wymiany oleju między 9-14 tys. bo tyle auto przejeżdżało rocznie .
Po usunięciu DPF który wyzionął ducha z powodu jazdy miejskiej ( 7 km do pracy ) warsztat w którym mi to robili zalał motul 8100 5w40 a ja od siebie dodałem Meguin Motor Safe (o którym tutaj się dowiedziałem ) mimo że opinie były takie sobie oraz zacząłem dodawać do paliwa Mannol Ester Diesel wcześniej zazwyczaj było LM 5176 . Zdziwiłem się bo silnik zaczął pracować dużo bardziej miękko i cicho . Nawet przy mrozach zaraz po stracie się wycisza . Nie wiem czy to przez zmianę oleju czy dodatku do niego ( pewnie jedno i drugie ) Oprócz tego spalanie spadło ponad litr na 100 km licząc przy dystrybutorze ale to raczej przez brak DPF - taka ekologia .
Prośba moja jest o propozycje do następnej zmiany oleju która się zbliża . Norma do tego silnika bez DPF powinna być chyba RN0700/0710
Na tą chwilę jestem nastawiony na Shell Helix Ultra Diesel 5W40 i dodam raczej po raz kolejny Meguin Motor Safe
Wcześniej patrzyłem tylko na SAE i ewentualnie normę np. RN0720 a przez to forum zauważyłam ile olej silnikowy ma istotnych parametrów .
Proszę o propozycję
 
Te silniki są pancerne, więc możesz stosować choćby Lotos 5w40.
 
Generalnie lepkość i norma są wystarczające do wyboru odpowiedniego oleju. Reszta to już detaliki które istotnie nie wpływają na normalną eksploatację. Różnice w zużyciu między olejami mogą występować, ale są tak niewielkie że mógłbyś je zauważyć po 200-250 tysiącach kilometrów, a nie między wymianami.

Ja tego konkretnego Shella nie polecę, mam do niego uprzedzenia z czasów Alfy 166, ale to nie są złe oleje. Prawdopodobnie ja miałem pecha po prostu. W szczegóły nie będę wnikał. Jeżeli chcesz, możesz go zalać, te oleje są tutaj polecane i chwalone.

Z moich propozycji:
- Millers Trident C4 5W-30, anglicy robią dobre oleje, trochę przepłacone chociaż seria Trident jest akurat we w miarę rozsądnych pieniądzach
- Orlen Platinum MaxExpert C4 5W-30 - mamy tutaj analizę tego oleju, fajne smarowidło w dobrej cenie. Spora rezerwa TBN, wysoka lepkość a niektórym na tym zależy.
 
Dzięki za odpowiedź
Jersey
Podajesz oleje C4 niskopopiołowe 5w30.Proponujesz pozostać przy takich mimo braku DPF ? Norma RN0720 była tylko w klasie 5w30 Jest jedna wersja tego silnika która była oryginalnie bez DPF w Lagunie 130 KM i tam przewidziany jest olej 5W40 R0700/0710
Z tych które używałem do tej pory 5w30 RN0720 najbardziej pasował mi ENEOS ( subiektywne odczucia słuchowe ) sinik na nim też najszybciej osiągał temperaturę roboczą jednak porównując go do oleju który mam teraz zalany to kolosalna różnica na korzyść Motula.

Gdyby przymknąć trochę oko na kasę co byście sami zalali do takiego auta ? Pewnie uznacie to za przerost formy nad treścią ale zastanawiam się nad zalaniem jakiegoś oleju PAO np. PMO EXTREME ( w superlatywach piszecie o Meguin ) + ewentualnie jakiś dodatek i zrobieniu analizy po kilku tys. km o ile mi podpowiecie gdzie i jak .
Shell Helix Ultra Diesel 5W40 chcę użyć z ciekawości że to GTL .
 
C4 to nie tylko DPF, ale też inne parametry. Wg mnie nie ma specjalnie sensu zmieniać normę tylko dlatego podtruwasz innych.

Spróbować innego oleju możesz, chociaż ja bym został raczej przy 5W-30 niż 5W-40.
 
Jeśli nie masz DPF, to ani C4, ani C3 stosować nie musisz. Wystarczy zdrowy interwał dostosowany do warunków.

Może być C4 i C3. Renault z tego okresu nie ma wybitnych wymagań w normach olejowych. Jeśli silnik nie bierze oleju, to w miejsce C4 możesz zastosować C3 i też będzie OK.

Cokolwiek A3/B4 5W30\5W40 wystarczy. Shell Helix Ultra 5W30, Lotos Synthetic Plus 5W40, Total 9000 5W40, Valvoline Synpower 5W40.

Cos droższego i równie fajnego to Aral Supertronic 0W40.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ja jak miałem Mazdę 6 2.2d z dpfoff to jeździłem na Amsoil HDD 5w30. Fabrycznie jeździła na normie C1. (Mazda Dexelia bodajże). I tak z 5 lat (5 wymian) na nim przestałem i było super a samochód lekko nie miał.
 

Attachments

  • i-amsoil-5w30-series-3000-synthetic-heavy-duty-diesel-oil-hdd-3-784l.jpg
    i-amsoil-5w30-series-3000-synthetic-heavy-duty-diesel-oil-hdd-3-784l.jpg
    16,7 KB · Odwiedzin: 185
Ja przejechałem silnikami 2.0 dCi co najmniej milion kilometrów i te które jeździły na 5w40 zdecydowanie lepiej trzymały moc do samego końca (800.000km)

55614.jpg
 
Last edited:
Dzięki
Z tego w jaki sposób piszecie wnioskuję że faktycznie zalewać zwykły olej i tyle . Zaspokoję swoją ciekawość i zaleję zestawem o którym pisałem.
Jersey
Z tym podtruwaniem to nie do końca jest tak. Wiem że jesteś anty do takich rzeczy jak wycięcie DPF . Ja w swoim mieście mocno działam na rzecz ekologi i śmieci.
W ciągu 7 lat i ponad 70 kkm użytkownia auta dwa razy robiłem DPF : raz regenerowałem i raz wymieniłem na nowy - około 4 tys. pln to mnie kosztowało .Do tego 14 litrów oleju bo przy każdej akcji trzeba zmieniać .Gdzieś ktoś musi to utylizować.Używałem dodatków do paliwa obniżających rzekomo temperaturę wypalania filtra .
Auto bez DPF w ciągu roku spali 100 litrów paliwa mniej- nie wspomnę o degradacji oleju silnikowego przy próbach wypalania filtra .
Jak ktoś mi przedstawi porównanie jaki ślad węglowy pozostawia 100 litrów spalonego ON oraz zutylizowanych 14 litrów oleju silnikowego z tym co DPF wyłapie przy spaleniu owych 100 litrów i wyjdzie że nie mam racji to od razu posypię głowę popiołem i montuję DPF.
 
Ja jednak widzę powód, aby dopłacić do fajnej formulacji opartej o PAO, jeśli budżet pozwala. Tutaj jednak może być po prostu ciężko się zmieścić w wyznaczonej granicy finansowej.
 
Wielokrotnie również sam walkowałeś temat, że pao w większości przypadków nic nie zmieni i to bez sensu pchać pieniądze w taki olej do prostych konstrukcji. A tutaj polecasz w prawdzie świetny olej, ale o zerowej dostępności i wysokiej cenie do silnika któremu nic on nie da
 
ale o zerowej dostępności i wysokiej cenie do silnika któremu nic on nie da
To, czy mu nic nie da, to śmiem wątpić. Co do dostępności, jest rewelacyjna i bezproblemowa. Olej jako całość formulacji jest bardzo dobrym wyborem, nad którym warto się zastanowić. Zastanowić, nie koniecznie zdecydować się na ten olej.

@Zonk1975 możesz się zainteresować Aralem Supertronic C3 0W40. Bardzo ciekawy olej, ale musiałbyś naciągnąc troszeczkę budżet. Do rozważenia.
 
@Zonk1975 - kupiłeś diesla do jazdy w mieście, czego się spodziewałeś? Znaczy - wiadomo że niczego złego bo wg producentów DPF się świetnie w mieście sprawdzi 🤣. Ale mimo wszystko :)

Co do Arala to dać raczej nic nie da, nie dobieramy oleju do rajdówki czy LL tylko do normalnego dupowozu. Będzie się tak samo ok jak cokolwiek innego. Aral ma ten minus że chyba nie ma normalnej sieci dystrybucji w Polsce, tylko "prywatny" import. W każdym razie nie miał jak się pojawił tutaj na forum i chyba nic się nie zmieniło?
 
Najwyraźniej ktoś rano wykupił cały zapas na znanym portalu
ze sprawdzonego w 100% źródła, produkt jest nadal dostępny bezproblemowo.

bo wg producentów DPF się świetnie w mieście sprawdzi
DPF w 2.0Dci nawet w mieście nie sprawia problemów. Ja przynajmniej nie słyszałem o żadnych szczególnych "cyrkach" od użytkowników. Co nie zmienia faktu, że zakup Diesla do miasta, to jak kupno skutera 125cm3 do turystyki. No niby się da, ale jakim kosztem...

W każdym razie nie miał jak się pojawił tutaj na forum i chyba nic się nie zmieniło?
Wstawiałem zdjęcie na forum z dowodem zakupu i opłaconym podatkiem ze sprawdzonego źródła, działającego w Polsce od ponad 12 lat. Więc ten temat myślę, że pora zamknąć raz na zawsze. Jak ktoś ma firmę i wątpliwości, to zawsze można zadzwonić do sprzedawcy i zapytać o szczegóły. My nie jesteśmy forum biznesowym, ani przedsiębiorców, aby przejmować się takimi szczegółami. Jesteśmy klientami detalicznymi.
 
Ja od siebie dodam, że do diesla zastosowałem Shell Helix ultra 5W-40 (nie diesel tylko ten z normą API SN, ale wynika że to ten sam olej), bo o nim wspominasz i myślę, że też jako stosunkowo tani zawodnik by się sprawdził do tych 10 - 12 tys km między wymianami. Mnie osobiście zależało na niezbyt wysokiej lepkości czyli tutaj pogranicze 30/40, molibdenie, borze i jedynie nieco większym poziomie cynk/fosfor. Również mam łańcuch. Przesiadłem się z "gołego" C3 czyli od PMO. W zimie szybciej był pompowany i szybciej milknął łańcuch. Teraz mam interwał zmiany co około 8 tys i jestem w pełni zadowolony. Jako inny wybór obejrzał bym się za Mobil1 ESP new 5w-30, bo są ostatnio przystępne cenowo z normą 504/507. Tylko musiałbyś sam dobrać sobie interwał wymiany, czy te 14 tys w mieście nie będzie czasem zbyt odległe dla np. Shella.
 
Nie jeżdżę tylko w mieście kilka razy w roku trasy typu 1000 km .Dostępna była też benzyna którą chciałem kupić o pojemności 2,5 L ale jedna na kilkadziesiąt dostępnych aut . Spalanie tego silnika to kilkanaście litrów .
Mimo że nigdy nie przerwałem wypalania kiedy się zapalała kontrolka , używałem odpowiednich olejów itp interwały wymian skróciłem o połowę filtr się zapchał . Pecha może miałem .
Interwały się skracają bo olej wymieniam co roku . Syn zrobił prawko i w tej chwili mam trzy auta. Za jakiś czas zapytam o olej do Peugeot 206 2.0 HDI bo Citroenem C1 1.0 nie warto chyba się zajmować choć nie znam tak bezobsługowwego i taniego w exploatacji auta .

Dzięki wszystkim za rady.

luckuboy
Doświadczenie Twoje z tym silnikiem jest bardzo duże i stawiam na dwa oleje 5w40
Shell helix ultra 5w40
PMO Extreme Series 5w40
Interwał na tą chwilę to max 10kkm a raczej 8kkm
 
Jakieś dodatki do oleju sugerujecie ? Przy ostatniej wymianie oleju dolałem Meguin Motor Safe jak pisałem wyżej i mnie ta kompozycja z motulem bardzo pozytywnie zaskoczyła
 
Back
Top