• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Renault Koleos 2.0 dCi bez DPF

Zonk1975

Użytkownik
Samochód
Renault Koleos 2.0 dCi 181 KM Peugeot 206 2.0 HDI 110 KM Citroen C1 1.0 68 KM
Marka samochodu
Renault Koleos
Budżet/ile litrów
7 L 200 pln
Silnik
2.0 dCi standardowo 150 KM podkręcony do 181 KM i 382 Nm
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 RN0720
Witam
Jestem tu nowy ale przyglądam się forum od jakiegoś czasu .
Do tej pory używałem oleje 5w30 z normą RN0720 Valvoline SynPower , Eneos Premium Hyper R1 , Elf Evolution Full-Tech FE . Interwały wymiany oleju między 9-14 tys. bo tyle auto przejeżdżało rocznie .
Po usunięciu DPF który wyzionął ducha z powodu jazdy miejskiej ( 7 km do pracy ) warsztat w którym mi to robili zalał motul 8100 5w40 a ja od siebie dodałem Meguin Motor Safe (o którym tutaj się dowiedziałem ) mimo że opinie były takie sobie oraz zacząłem dodawać do paliwa Mannol Ester Diesel wcześniej zazwyczaj było LM 5176 . Zdziwiłem się bo silnik zaczął pracować dużo bardziej miękko i cicho . Nawet przy mrozach zaraz po stracie się wycisza . Nie wiem czy to przez zmianę oleju czy dodatku do niego ( pewnie jedno i drugie ) Oprócz tego spalanie spadło ponad litr na 100 km licząc przy dystrybutorze ale to raczej przez brak DPF - taka ekologia .
Prośba moja jest o propozycje do następnej zmiany oleju która się zbliża . Norma do tego silnika bez DPF powinna być chyba RN0700/0710
Na tą chwilę jestem nastawiony na Shell Helix Ultra Diesel 5W40 i dodam raczej po raz kolejny Meguin Motor Safe
Wcześniej patrzyłem tylko na SAE i ewentualnie normę np. RN0720 a przez to forum zauważyłam ile olej silnikowy ma istotnych parametrów .
Proszę o propozycję
 
@Zonk1975 , kiedy mi padły zaworki w gruszce od Espace to pojechałem do ASO, dostępna z całym przewodem id baku - 500 zł 7 lat temu , nakrętka od baku z uszczelką 600 zł , podziękowałem. Może to ASO w Rzeszowie taką marżę walił, nie sprawdzałem , gruszka od stara i śmigała za 15 zł .
Ale to gruszka , a rozrząd ma pracować następne 200 tys .
Gratki z użytkowania Reni .
Ja mam bardzo pozytywne doświadczenia z użytkowania Espace 4 na tyle , że chętnie bym jeszcze kupił , on poprostu łykał kilometry jak okręt , widoczność, przestrzeń, komfort, niestety żona mnie zniechęca skutecznie , a są ładne sztuki 2gi polift 2012-14 Initiale Paris szklany dach ( mój też miał ) duże navi, monitory w zagłówkach , skóra , czerwona nić 4 strefowa klima.
Dbaj o układ wtryskowy , kontroluj korekty za pomocą OBD2 , jeśli coś nie pokoi zrób test przelewowy . 250 tys km to czas wyeksploatowania wtryskiwaczy . Warto rozważyć regenerację .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top