• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Renault Laguna 2 (silnik 2.0 IDE 140 KM)

riders on the storm

Nowy użytkownik
Samochód
Renault Laguna 2.0 IDE 140 KM
Marka samochodu
Renault Laguna 2
Budżet/ile litrów
30-35 zł za litr / potrzebuję 5-5,5 litra
Silnik
2.0 IDE 140 KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,1-0,2 l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Witajcie,
Szukam oleju na wymianę w mojej Lagunie.
Wiem, że wartość samochodu nie powala i może nie warto zastanawiać się jaki olej kupić tylko wybrać tani o zbliżonych parametrach do poprzedniego, ale odkąd przeczytałem, że większość olei oznaczanych w PL jako Full Syntetyczne poza spełnieniem norm z syntetykiem nie mają nic wspólnego, to drażni mnie trochę taka polityka firm...
Jaki olej polecacie do silnika 2.0 IDE 140 KM?
Aktualnie zalany jest jakiś Elf 5W30 - zalał go jeszcze poprzedni właściciel, więc nie powiem jaki dokładnie.
Osobiście szukając oleju trafiłem wczoraj na PMO Extreme i zainteresowałem się nim ze względu na rzekomą dużą zawartość PAO, ale czytając wiadomości na tym forum już przekonany do zakupu nie jestem...
Tak więc zacząłem czytać forum i część z Was poleca markę Ravenol. Czy olej FO 5W30 będzie dobrym wyborem? Ile procent PAO zawiera Ravenol?
A może w ogóle nie sugerować się zawartością PAO przy tym silniku?
Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
Pozdrawiam
Radek
 
Last edited:
PAO to taki silnikowy odpowiednik magicznego serum na porost włosów :D Możesz zignorować zawartość tej bazy chyba że eksploatacja tego wymaga ale to się na forum chyba raz zdarzyło (wóz wyścigowy na tor).

Na forum jest paru użytkowników Lagun, może coś podpowiedzą lepiej, ale wg mnie możesz spokojnie zalać dowolne ACEA A3/B4 z lepkości 5W-30 albo 5W-40. Ta była oryginalnie bodajże norma RN0700 czyli tożsama z tą ACEA.

Elf może być, możesz też Motula X-Cess albo Fuchsa Supersyn F 5W-30.
 
Dzięki Admin za garść info. To może w takim razie wybrać coś z polskiej dystrybucji (bo kto to produkuje to nie wiem) i kupić np. Lotosa Synthetic A5/B5 5W30?
Jak rozumiem wszystkie bajki o tym, że im droższy olej, tym lepsze uszlachetniacze nie są prawdziwe?
Przypomniało mi się, że w markecie widziałem produkty Venola. Czy Ravenol i Venol mają coś ze sobą wspólnego, czy to dwie osobne firmy?
Jeszcze pytanko o testy -
- czy w takiej formie mają jakąkolwiek wartość, czy jest to raczej ciekawostka niż powód do wyboru oleju danej marki?
 
Last edited:
Z PAO to się już raczej żegnamy niż witamy, ja sobie już dawno odpuściłem, jak to się mówi nie walcz z trendem/rynkiem, bo zawsze przegrasz ;)
 
Jeszcze pytanko o testy -
To NIE są testy. Masz link do tematu wyżej.

Lotosa Synthetic A5/B5 5W30?
Shell Helix Ultra 5W30 też będzie fajnym wyborem.

A może w ogóle nie sugerować się zawartością PAO przy tym silniku?
Nie ma takiej potrzeby.

Pamiętaj, aby czasem dać mu w palnik, stosować płukanki i nie przeciągać interwałów. Te silniki miały swoje bolączki i zostały wycofane dosyć szybko, ale nie można na pewno powiedzieć, że są nadmiernie awaryjne. Za to są całkiem oszczędne [jak to DI]
 
To NIE są testy. Masz link do tematu wyżej.
Też tak myślałem :)
stosować płukanki
Przed każdą zmianą oleju?
Za to są całkiem oszczędne [jak to DI]
U mnie na trasie 7,5-8 l, mix 9-10 l, a miasto to i 12 l łyknie.
Ale w końcu to 2.0 w benzynie...
 
Ravenol jest niemiecki, Venol jest polski (tylko ma niemiecką flagę na opakowaniu :D). Dwie różne firmy.

Co do Lotosów to jak najbardziej możesz je lać. Oleje polskich producentów mamy dość dokładnie przetestowane i nie ustępują w niczym zachodniej konkurencji.
 
Płukankę zawsze zalecam robić przy zmianie oleju. Każdej zmianie.

Spalanie troszkę wysokie, ale to też zależy od charakteru jazdy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ok.
Dzięki za wszystkie wskazówki.
Pytanko jeszcze, jaką płukankę polecacie? Czy kupić po prostu pierwszą lepszą (np. K2), czy jednak dobór płukanki ma znaczenie?
Pozdrawiam
R.
 
Ja tam wszędzie wlewam płukankę od k2 i przy wlewaniu świeżego oleju zawsze wchodzi jakieś 0.2l więcej niż bez płukanki.
 
K2 jest OK. W podobnych pieniądzach jest Shell.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Z tanich płukanek postojowych to jeszcze Mannol, z nieco droższych to Xado Very lube, Xado Absout. Z tych najdroższych to Archoil 2820 lub Oilsyn Relase Tech.
 
Ok. Płukanka kupiona.
Jak rozumiem po płukaniu olej zlewamy standardowo korkiem (bez odkręcania wanny)? Potem od razu zalewacie docelowym olejem, czy np. wlewacie 0.5 litra i "wypłukujecie" resztki płukanki?
Sorry za pytania, ale pierwszy raz będę silnik płukał i nie chcę czegoś spartolić :)
 
Back
Top