• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do skrzyni biegów Citroen C4 1.6 HDi

MrWalczak

Użytkownik
Samochód
Citroen C4 II - 1.6 HDi DV6C; Renault Trafic 2.0 dCi M9R 780
Witam,
W zeszłym tygodniu kupiłem Citroena wymienionego w tytule, furka jest z 2011r i ma udokumentowane 188 tys przebiegu więc przy wymianie oleju w silniku zrzuciłbym też w skrzyni bo nigdzie nie ma o tym wzianki. Skrzynia biegów na tą chwilę chodzi super, nie mam jej nic do zarzucenia, biegi wchodzą płynnie, nic nie wyje, nie haczy i zastanawiam się jaki olej jej wlać. Zazwyczaj do francuskich skrzyń lałem Shella Spiraxa S4 G 75w80 i wszystko chodziło super. Jeżeli chodzi o budżet to coś w podobie jak ten Shell. Skrzynia biegów ma symbol BVM 6.
Z góry dzięki za pomoc,
Pozdro ;)
 
Skrzynia biegów na tą chwilę chodzi super, nie mam jej nic do zarzucenia, biegi wchodzą płynnie, nic nie wyje, nie haczy i zastanawiam się jaki olej jej wlać.
Zgodny z normą PSA B 71 2330. Osobiście jednak polecam wlać 75w90, właśnie póki skrzynia jest w dobrym stanie.
 
Zgodny z normą PSA B 71 2330. Osobiście jednak polecam wlać 75w90, właśnie póki skrzynia jest w dobrym stanie.
A jest jakiś olej 75w90 zgodny z tą normą? Bo z tego co widzę to większość jest 75w80. Jaki ew wlać olej w lepkości 75w90?
Tak btw czemu lepiej 75w90 zamiast 75w80?

Edit Macie może potwierdzone info ile tam wchodzi oleju? Bo dobieraczki pokazują 2-2,2l, a to w sumie różnica bo trzeba zamówić 2 lub 3 litrówki ;) Bo domyślam się, że to skrzynia normalnie przelewowa
 
75w80 to "woda", ma o połowę mniej lepkości niż 75w90, głównie chodzi o mniejsze opory niż o ochronę, później siadają łożyska w skrzyniach PSA...

Zresztą zauważyłem że w trasie kiedy olej nagrzeje się, to robi się wyraźnie głośniejsza. Będę wracał z tego Total Gear 8 na jakiś 75w90, może na uniwersalny Valvoline.
 
@luckyboy
W Espace4 zaczęło łożyska na 3 biegu gwizdać , wymieniłem olej i dołożyłem dwusiarczek molibdenu .
po nie długim czasie już cisza i jakoś lżej biegi wchodziły.

Przy następnej robicie wymiany uszczelniaczy wału silnika , mechanik stwierdził , że mi skrzynia padła , bo olej szary .
Pomaga , zwłaszcza w starszych .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Co powiedzieć o mojej skrzyni z 70W w środku :p

Do tej Cytryny potrzeba GL-4 albo PSA 2330 jak było wspomniane wyżej, 75W-80. Ja bym celował we francuskie oleje, wspomniany już Total albo Motul MotylGear 75W-80.

Yacco jak najbardziej, ale te oleje są dość drogie. Droższe niż Shell, niektóre 2x. Mamy (mieliśmy?) tu na forum dystrybutora olejów tej firmy, możesz podpytać na PW co i jak (@Millers&YaccoWawa ).
 
Zamówiony Motul, dzięki za pomoc ;)
Post automatically merged:

Pytanko jeszcze aby mam, ta skrzynia jest przelewowa czy mam wlac po prostu 2l i będzie git?
 
Last edited:
Proszę
tapatalk_1625202929970.jpeg
tapatalk_1625202934222.jpeg
tapatalk_1625202940249.jpeg
 
Zobaczymy jak będzie chodziło na Motulu, normy ma, cena była taka sama więc spróbujemy, jak coś to zawsze można wymienić, cenowo nie wychodzi to drogo ;)
 
Liqui Moly Top Tec MTF 5200 75W-80
Czy wiadomo Ci coś na temat zmiany formuły tego oleju?
starsza karta:
nowsza karta:
Zniknął popularny 931-384-6 natomiast pojawił się drugi olej bazowy, co dość nietypowo wygląda. Czy tu nie ma jakiejś pomyłki? Jaką ochronę EP/AW obecnie posiada olej? Czy dobrze widzę, że tę ochronę zredukowano w związku z tendencją do ograniczania fosforu w olejach?
 
Back
Top