• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do skrzyni manualnej hyundai

soszo

Moderator
Samochód
Hyundai 1.6 G4FC Nissan CR12DE Fiat 1.1 Fire
:Witam

Przepraszam, że od razu piszę tu ale nawet nie wiem czy jest na forum jakaś powitalnia.

Mam hyundai ix20 z 2018 roku 1.6 benzyna 125 KM skrzynka manual 6 biegów. Niestety już po naprawie i nie działa tak jak wcześniej. Dla ASO jest ok. Jednak na zimno biegi wchodzą trochę słabo. Zalali ją Lotosem 75W90 API GL-4. Wg instrukcji polskiej powinien być: API GL-4 SAE 75W85, Shell spirax S5 75W90. Wg niemieckiej 75W85 już bez konkretnego zalecanego oleju.
Zaś według stron typu dobierz olej: np Motul Multi DCTF, Ravenol MTF-3 75W, Fuchs Titan FFL-3, inne piszą , że nie posiadają wymaganego oleju skontaktuj się z ... i takie tam. Zacząłem zgłębiać temat czemu są takie rozbieżności. Z jednego z łódzkich ASO dowiedziałem się, że skrzynia fabrycznie była zalana olejem SAE 70W API GL-4. Gdy chciałem umówić się na wymianę okazało się, że nie mają takiego oleju, a HYUNDAI MOTOR POLSKA zaleca po naprawie zalanie owym spiraxem z instrukcji. To skąd u mnie wziął się lotos?

Macie jakieś pomysły co z tym robić. Bo ja już mam mętlik w głowie. Skłaniam się do wymiany na ravenol ale sam nie wiem czy to dobry pomysł.
 
Panowie, gdzie (o ile w ogóle) jest możliwość sprawdzenia fabrycznie zalanych płynów (głównie olej przekładniowy)? W tym wątku przeczytałem wypowiedzi wskazujące na taką możliwość.

Pojawiła się też w dyskusji skrzynia M5CF1 5/1, którą mam w Hyundai'u 2007 1.4 80kW. Jaki olej do tej skrzyni polecacie i czy musi być to lepkość SAE 75W85? Różne wyszukiwarki producentów wskazują 75W80 lub 75W90. Myślę nad:

1. MOTUL GEAR 300
2. AMSOIL MTG 75W90
3. Ravenol MTF-1 75W85
4. FUCHS SINTOFLUID 75W80.

Pytałem już w innym wątku na forum, ale znalazłszy ten, postanowiłem jeszcze dopytać, bo nie chcę zrobić nic głupiego, skoro czytam, że skrzynie koreańskie są "czułe".
 
Ja w Hyundaiu i10 1.2 G4LA symbol skrzyni M81873 wziąłem po taniości 75w85 GL4 Mannol i nie narzekam, w zimę również w porządku w porównaniu co tam było przez tyle lat
 
Jakieś 2 tygodnie temu po raz kolejny wymieniłem olej. Tym razem z powodów estetycznych gdyż nieśmiało zamierzam zmienić auto. Jeszcze żona nie zamierza ale pracuje nad tym.
Do skrzynki nie trafił Ravenol 70W ale po taniości Elf NFX 75W. Test letni olej zdał celująco. Czy doczeka do zimy tego nie wiem ale powinno być ok

Meguin z Ceratec z takiego
20230731_212104.jpg
Po 6kkm zrobił się taki
20230731_212041.jpg
 
Last edited:
Ściemniał, ale nie wygląda żeby był rozwarstwiony czy coś. Ok jak dla mnie. Swoją drogą przez te 3 lata przerobiłeś tych przekładniówek sporo, mógłbyś konkurować z moją listą silnikowych :p
 
@soszo Fajnie, właśnie ten elf mi chodzi po głowie do swifta.
 
Meguin z ceratec (3%) też był jak najbardziej zestawem ok. Nie było potrzeby wymiany to tylko moja fanaberia. Nic się nie rozwarstwiło, był czysty w sensie bez opiłków. To chyba ósmy olej w skrzyni przebieg 60kkm. Meguin (ten sam) był 2 razy.

NFX ma pakiet prawie jak w Redline MT-LV ale plus 250ppm Mo. Jest analiza u Rosjan.
 
No właśnie dlatego o nim myślę. Tak w ogóle to naszło mnie na 75W80 tak z czystej ciekawości ale chyba sobie daruję.

U mnie jest w skrzyni drugi olej i 25 kkm 😁 Ale w instrukcji mam w sumie wymianę co 2 lata.
 
Jak nic, nic nie muszę. Co działa dobrze u Ciebie to niekoniecznie u mnie. Elf objechal Chorwację może bez ekstremalnych upałów w dniach jazdy ale jestem zadowolony z działania skrzynki. Może zima zweryfikuje moje nastawienie ale póki co jestem dobrej myśli.
 
od miesiąca w hyundai'u elantra mam wlany Specol 75W GL4 i skrzynia działa ok
dziś rano przy temperaturze +1C nie czułem większego oporu na drążku zmiany biegów, więc u siebie nie widzę potrzeby zakupu drogiego oleju 70W
 
od miesiąca w hyundai'u elantra mam wlany Specol 75W GL4 i skrzynia działa ok
dziś rano przy temperaturze +1C nie czułem większego oporu na drążku zmiany biegów, więc u siebie nie widzę potrzeby zakupu drogiego oleju 70W
Ewentualna "smołę" odczujesz zimą.
 
Na pewno to jest specol 75W a nie jakiś 75W80? Na ich stronie nie ma nic 75W.
 
Sam się zdziwiłem, ale znalazłem coś takiego w Internecie:
 

Attachments

  • 1696946393741.png
    1696946393741.png
    196,9 KB · Odwiedzin: 53
Rzeczywiście dziwna sprawa olej można kupić A na stronie producenta nic o nim nie ma. Zupełnie odwrotnie jak u innych producentów gdy pojawia się nowy produkt.

Na ELF NFX 75W też na razie jest ok. Żadnych utrudnień związanych z obniżeniem temperatury jeszcze nie zauważyłem. Czekam na mrozy tzn nie to, że się za nimi tęskni tylko chciałbym zobaczyć jak działa skrzynka przy niższych temperaturach.
 
olej kupiłem na portalu na A... od kolegi zmienolej
na co dzień auto jest pod domem i firmą w garażu i specjalnie raz zostawiłem je na zewnątrz jak miało być zimniej , żeby sprawdzić czy olej nie "zgęstnieje", bo miałem złe doświadczenia z wymianą oleju w skrzyni w fiacie - zmiana biegów przez pierwsze minuty jazdy była mocno utrudniona
Jak dla mnie jest ok, a przy cenie 25zł/l ...
 
Witam wszystkich. W przyszłym tygodniu będę wymieniał sprzęgło w kia Rio 2018 rok..Wraz ze sprzęgłem zawsze zmieniam olej w skrzyni. Ostatnio stosuje motul dctf i skrzynie na tym oleju pracują bardzo dobrze (270tys na nauce jazdy bez remontu skrzyni). Auta służą do nauki jazdy więc skrzynie nie mają łatwego żywota. Zauważyłem że pojawił się nowy olej od ravenol 70w. Zastanawiam się czy nie będzie lepszym wyborem od motula. Czy ktoś ten olej stosował i może się wypowiedzieć o wrażeniach?
 
Back
Top