• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do skrzyni manualnej hyundai

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
:Witam

Przepraszam, że od razu piszę tu ale nawet nie wiem czy jest na forum jakaś powitalnia.

Mam hyundai ix20 z 2018 roku 1.6 benzyna 125 KM skrzynka manual 6 biegów. Niestety już po naprawie i nie działa tak jak wcześniej. Dla ASO jest ok. Jednak na zimno biegi wchodzą trochę słabo. Zalali ją Lotosem 75W90 API GL-4. Wg instrukcji polskiej powinien być: API GL-4 SAE 75W85, Shell spirax S5 75W90. Wg niemieckiej 75W85 już bez konkretnego zalecanego oleju.
Zaś według stron typu dobierz olej: np Motul Multi DCTF, Ravenol MTF-3 75W, Fuchs Titan FFL-3, inne piszą , że nie posiadają wymaganego oleju skontaktuj się z ... i takie tam. Zacząłem zgłębiać temat czemu są takie rozbieżności. Z jednego z łódzkich ASO dowiedziałem się, że skrzynia fabrycznie była zalana olejem SAE 70W API GL-4. Gdy chciałem umówić się na wymianę okazało się, że nie mają takiego oleju, a HYUNDAI MOTOR POLSKA zaleca po naprawie zalanie owym spiraxem z instrukcji. To skąd u mnie wziął się lotos?

Macie jakieś pomysły co z tym robić. Bo ja już mam mętlik w głowie. Skłaniam się do wymiany na ravenol ale sam nie wiem czy to dobry pomysł.
 
No właśnie gdy się rozgrzeje... Ale zanim się to stanie to przy dłuższym postoju na mrozie i nie do końca takiej lepkości jest tragedia. Pudzian potrzebny do wbicia biegu
Nie przesadzaj, nie jest tak źle, przecież nie może taki zimny działać jak w ciepłym maśle. Meguin tez ci tego nie zapewni, moim zdaniem.
 
Ale 70W tak działa. OK w zimę bardziej twardo ale bez oporów a przy zalaniu 75W był koszmar - kilkukrotnie większe opory.
 
więc zapewne chodzi o olej o numerze katalogowym 04300-KX1BA.
Dokładnie tak jak piszesz. MTF&DCTF 70W Synthetic (04300-KX1BA) a zdjęcie zdaje się, że już ktoś wrzucił na początku. Dokładnie tego szukasz. Mobis Huyndai ale oczywiście "Manufactured by Caltex Co." Na eBay sprzedający "recambios-23" ale z tego co widzę na chwilę obecną nie ma ofert tego oleju niestety. Musisz poczekać aż znowu się pojawi.
 
@adamr1984 , nie wyświetliło ci się, bo kupiłem ostatnie dwie butelki od tego właśnie sprzedawcy :D W każdym razie dzięki za pomoc, pozostało mi poczekać na przesyłkę i umówić się do ASO na przegląd z wymianą oleju w skrzyni biegów.
 
kupiłem ostatnie dwie butelki
He He... Widać mają do niego dostęp tylko wrzucają co jakiś czas niewielkie ilości bo jak brałem jakieś 3 tygodnie temu to została jedna :) No i oryginał więc ASO słowem się nie zająknie poza pytaniem "Jak go zdobyłeś"? ;)
 
Ale 70W tak działa. OK w zimę bardziej twardo ale bez oporów a przy zalaniu 75W był koszmar - kilkukrotnie większe opory.
Moja żona uważa że jest lepiej , a wcześniej bardzo narzekała na skrzynię, na wbijanie 1-ki na zimnym
 
Może Rio ma coś specyficznego w konstrukcji skrzyni. Dużo osób zwłaszcza IV generacji narzeka na "kangurka" a nie słyszy się tego o Hyundaiu. Na pewno 6-biegowa w Rio 1.4 109KM czyli III generacji jest wymagającą pod względem lepkości.
 
Te małe 6-biegowe skrzynie są po prostu gęsto upchane w środku, i jest mniej przestrzeni na olej. Myślę że to ma znaczenie i stąd też kierunek na 75W i 70W zamiast 75W-80.
 
To i ja się pochwale co się u mnie stało. Samochód kia rio IV 1.2 benzyna. Samochód służy jako nauka jazdy. Skrzynia biegów pracowała idealnie (letem jak i zimą). Przy przebiegu 80 tyś km podczas wymiany sprzęgła mechanik wlał olej 75w-90. Skrzynia zaczęła pracować dramatycznie zle. Na ciepłym oraz zimnym silniku biegi haczyły (czasem nawet dwójka delikatnie zgrzytała). Po kilku dniach wlałem olej ravenol 75w. Praca lewarka znacząco się poprawiła ale dalej nie było to samo co przed wymianą oleju. Po 3 miesiącach zmieniłem olej na oryginalny 70 w mtf&Dctf 04300-KX1BA. Po zmianie jest praktycznie identycznie jak na revanolu (nieźle ale do ideału brakuje). Zastanawiam się czy nie powinienem wlać oleju 70 w o oznaczeniach MTF&DCTF 70W Synthetic (HY04300KX1B0)?. Nie wiem czy jest to ten sam olej czy są jakieś delikatne róznice . Dołączam zdjęcie oleju który zastosowałem
 

Attachments

  • 70w.jpg
    70w.jpg
    956 KB · Odwiedzin: 264
Ale 1.2 ma chyba skrzynie "piątkę"? Tam jest inna lepkość niż w "szóstce"?
 
B0 jest już nieprodukowany, zastąpił go BA. Raczej nie ma sensu wymieniać jednego na drugi.

Jesteś pewien, że problemem jest olej, a nie źle przeprowadzona wymiana sprzęgła?
 
No i co najgorsze mogło się już coś przytrzeć. U mnie na 3 olejach 75W pracował łącznie może z 3 tygodnie i w sumie to te wszystkie wymiany kosztowały pewnie więcej niż oryginał nawet z ASO.
 
Wygląda na to, że dla pięciobiegowej 75W-90 był za gęsty ale 70W może być za rzadki (ten idzie do 6 biegowych i dct) a do pięciobiegowych 75W-80 (lub 85). Po wprowadzeniu nowych setów sprzęgieł "antykangurkowych" z tego co słyszałem była zmiana lepkości. Zadzwoń do ASO może się dowiesz o ile sami się w tym nie pogubili 🤷‍♀️
 
Skrzynia jest 5 biegowa. Sprzęgło wymienione raczej prawidłowo (wymieniałem dwa razy od tamtej nieszczęsnej wymiany). W drugim aucie przy przebiegu 250 tyś km wymieniłem skrzynie na prawie nową (skrzynie również zalałem 70w oryginał kia/hyundai) i chodzi tak sobie. Serwis zaleca shell 75w-90 (olej za 16 zł na allegro). Zastanawiam się nad zakupem oryginalnego oleju 75w-85 Prime. Nie wiem czy przykładowo nie powinno być takiego oleju.
 
Aso zaczęło montować sprzęgła z rio III
Jak wiadomo najprostsze rozwiązania są najlepsze. Te sprzęgła też nie są idealne ale przynajmniej nie skakał nigdy.
Post automatically merged:

Zastanawiam się nad zakupem oryginalnego oleju 75w-85 Prime.
Możliwe. Cholery idzie z tym czasami dostać.
 
To z pewnością nie. Przynajmniej w mojej instrukcji był podział na silniki 1.4 i 1.2 (benzyna) i słabszy miał inną lepkość oleju przekładniowego na 100% tylko teraz za chiny nie mogę sobie przypomnieć jaką konkretnie.
 
Ale patrząc na resztki, które się walają w garażu to wtedy kupiłem Castrola 75W-80 konkretnie więc tak sobie gdybam, że nie mogąc zdobyć 70W mogłem kupić to co zalecali do 1.2 (czyli skrzyni 5-biegowej) ale głowy nie dam bo równie dobrze mogą to być resztki po Swifcie jeszcze a co tam zalecali to już za chiny nie pamiętam.
 
Back
Top