DWojtek
Użytkownik
- Samochód
- Suzuki SX4 (M16A) | VW Polo IV (BME)
Powoli skłaniam się do wymiany oleju w ręcznej skrzyni biegów Suzuki SX4 (silnik 1.6, 16V, M16A VVT). Ostatnio czasami ciężko wrzucić wsteczny, a i jedynka, szczególnie na zimno, czasami haczy. Poza tym na zimnym silniku i na pierwszym biegu kangurzy - choć to być może wina sprzęgła, nie skrzyni. Olej w skrzyni był już wymieniany dwa razy, w ASO - w 2013 r. zalany był Shell Spirax S5 ATE 75W90 (GL-4/GL-5), a w 2016 r. Castrol TAX-F 75W90 (GL-4+). Żaden z nich nie był w specyfikacji GL-4, jak zaleca producent w instrukcji obsługi:
Czytałem, że ręczne skrzynie biegów Suzuki nie są jakoś specjalnie pancerne i lubią się psuć częściej niż innych producentów. Ktoś nawet opisał je jako skrzynie z plasteliny. Nie wiem, nie znam się, ale jeśli tak jest, to trzeba by o nie dbać bardziej. Zastanawiam się natomiast, czy wcześniej zalewane oleje jakoś nie zaszkodziły tej skrzyni. Wiem, że specyfikacje GL-4 i GL-5 nie są zastępowalne, a wręcz mogą sobie szkodzić. Nie wiem natomiast jak w praktyce ma się GL-4 do GL-4+ i czy opis GL-4/GL-5 czasami się nie wyklucza. Zastanawiam się nad nw. olejami API GL-4 (kolejność alfabetyczna). Koszt w zasadzie nie gra roli, bo wymiana nieczęsta i raz na parę lat można się szarpnąć. Pojemność skrzyni 2,5 l:
- Amsoil 75W90 GL4 Synthetic Manual and Transaxle Gear Lube
- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4
- Neste 75W90 Pro Gear GL-4
- Ravenol TSG SAE 75W90 GL-4
- Shell Spirax S4 75W90 GL-4
- Valvoline Gear Oil 75W90 GL-4
A może polecilibyście coś innego (Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90, Jasol Gear Oil GL-4 75W90, Millers Oil TRX 75W90 Semi Synthetic, Mitasu Gear Oil GL-4 75W-90, Mobil Mobilube SHC 75W-90, Motul Gear 300 75W90, Qualitium Gear GL-4 75W90, Ravenol VSG SAE 75W-90)?
Czytałem, że ręczne skrzynie biegów Suzuki nie są jakoś specjalnie pancerne i lubią się psuć częściej niż innych producentów. Ktoś nawet opisał je jako skrzynie z plasteliny. Nie wiem, nie znam się, ale jeśli tak jest, to trzeba by o nie dbać bardziej. Zastanawiam się natomiast, czy wcześniej zalewane oleje jakoś nie zaszkodziły tej skrzyni. Wiem, że specyfikacje GL-4 i GL-5 nie są zastępowalne, a wręcz mogą sobie szkodzić. Nie wiem natomiast jak w praktyce ma się GL-4 do GL-4+ i czy opis GL-4/GL-5 czasami się nie wyklucza. Zastanawiam się nad nw. olejami API GL-4 (kolejność alfabetyczna). Koszt w zasadzie nie gra roli, bo wymiana nieczęsta i raz na parę lat można się szarpnąć. Pojemność skrzyni 2,5 l:
- Amsoil 75W90 GL4 Synthetic Manual and Transaxle Gear Lube
- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4
- Neste 75W90 Pro Gear GL-4
- Ravenol TSG SAE 75W90 GL-4
- Shell Spirax S4 75W90 GL-4
- Valvoline Gear Oil 75W90 GL-4
A może polecilibyście coś innego (Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90, Jasol Gear Oil GL-4 75W90, Millers Oil TRX 75W90 Semi Synthetic, Mitasu Gear Oil GL-4 75W-90, Mobil Mobilube SHC 75W-90, Motul Gear 300 75W90, Qualitium Gear GL-4 75W90, Ravenol VSG SAE 75W-90)?