• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do skrzyni w rozsądnej cenie

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Dostałem fuchę, zmiana oleju w skrzyni VW T3.
Według forum modelu 75W90 lub 80W90 koniecznie GL4
Oleju wchodzi sporo, bo między 4 a 5 litrów.
Doradźcie więc, co wlać aby nie zbankrutować, ale też nie zalewać jakiegoś szajsu.
Z góry dziękuję za podpowiedzi
 
Shell Spirax w tej lepkości? Orlen Hipol chyba będzie droższy, o dziwo :D
 
Potwierdzam, Spirax 75W90 dość tani i się sprawdzi. 20 parę zł za litr.
 
Specol 75w90 syntetik taki jest w audi a4 1.8t i sprawuje się doskonale
 
Jak i gl4.
 
Shell Spirax w tej lepkości
Potwierdzam, Spirax 75W90
Pewnie wleci spirax bo jest w niezłej cenie, a Shell to raczej marka godna zaufania.

Ja też polecam jako użytkownik. Tak na wszelki wypadek: są 3 Spiraxy o SAE 75W-90, ten ma się nazywać S4G. Pozostałe są do maszyn samobieżnych (nie wątpię że się zorientujesz, ale informacja nie zaszkodzi).

Specol 75w90 to gl-5
Jak i gl4.
Ja bym nie ryzykował i wlał jednak Gl-4.
Dokładnie, nie chciałbym przedobrzyć.
No i to typowe GL4 a nie jakieś kombinacje.
Jeśli jakiś olej ma obie te klasyfikacje, to znaczy że możesz go bezpiecznie zastosować, bo dodatki nie zagrażają korozją synchronizatorów z metali kolorowych, a jednocześnie spełniają GL-5 i w zasadzie będziesz miał tak samo jak z GL4+. Jeśli natomiast ma tylko GL-5, to wtedy nie nadaje się.
 
Last edited:
Ja też polecam jako użytkownik. Tak na wszelki wypadek: są 3 Spiraxy o SAE 75W-90, ten ma się nazywać S4G. Pozostałe są do maszyn samobieżnych (nie wątpię że się zorientujesz, ale informacja nie zaszkodzi).
Generalnie z rozeznania już się zorientowałem że jest kilka, ale zorientowałem też się który to ten do skrzyń biegów.
Dzięki jednak za podpowiedzi
Jeśli jakiś olej ma obie te klasyfikacje, to znaczy że możesz go bezpiecznie zastosować, bo dodatki nie zagraża korozją synchronizatorów z metali kolorowych, a jednocześnie spełniają GL-5 i w zasadzie będziesz miał tak samo jak z GL4+. Jeśli natomiast ma tylko GL-5, to wtedy nie nadaje się.
Synchronizatory w tych skrzyniach są mosiężne i wszyscy odradzają GL4/GL5 bo podobno zabija skrzynię
i ma być tylko GL4 nic innego.
 
Ja dzisiaj do siebie zalałem tego Spcola Gl-5/Gl-4. Dałem 25 zł za litr. Różnica po wymianie duży plus. Delikatnie haczyła trójka po przejechaniu 30 km na nowym oleju już tego nie ma. Stary olej był strasznie brudny i miał 187 tysięcy przebiegu. Też mam instrukcji Gl-4 ale to nowsza konstrukcja niż T3 to mogę sobie pozwolić. Zobaczymy jak będzie z czasem.
 
wszyscy odradzają GL4/GL5 bo podobno zabija skrzynię
To albo synchronizatory już nadwrażliwe z racji słusznego już wieku, albo skrzynię zabiło w oleju coś innego niż jego klasyfikacja API, np jakość dodatków które byłyby w nim nawet gdyby nie miał GL-5, lub też sklasyfikowany źle.
Bez znaczenia już hipotetyczne dywagacje, zdecydowałeś sie na Shella GL-4 i prawidłowo.
 
1618458268608.png
 
Back
Top