• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

olej do Subaru Impreza WRX

marek

Użytkownik
Samochód
impreza wrx
Marka samochodu
subaru impreza wrx
Budżet/ile litrów
5 l. do 130 zł
Styl jazdy
Silnik
ej255, 2,5 T . 270 KM + LPG
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
około 400 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30, 5w40
Jaki olej masz obecnie
Eneos Sustina 5w 40
na wstępie jako nowy chcę się przywitać ze wszystkimi : siema !😀

do rzeczy. szukam możliwie najtańszego ale godnego oleju do tego silnika . co ważne, silnik po remoncie generalnym i już po dotarciu . jest LPG . obecnie zalany Eneos Sustina 5w40

planuje interwały wymian co około 6,7 tyś. km. dlatego taki plan wstępny ze ważne żeby olej był młody . wole jeździć na tańszym a często wymienianym niż droższym i wymieniać raz do roku.

z góry dziękuje za pomoc !
 
Lotos Synthetic Plus 5W40, Orlen Platinum Max Expert C3 5W-40, Specol Spec Gold 5W40, w dobrej cenie masz Eurola Super Lite 5W40, albo Valvoline SynPower 5W40, czy też Motula X-cess 5W40

Osobiście poszedł bym w Eurola, masz 5l w granicach 100zł, a to naprawdę bardzo fajna oliwa.
 
Sporo bierze 0,4 na 1000 to daje 4 litry na interwał 10 000.
Choć może po ułożeniu się silnika po remoncie spadnie.

Do wyżej wymienionych propozycji dodałbym Mobil 3000 X1 5W40 - Nigdy mnie nie zawiódł
Jest jeszcze Shell Helix Ultra 5W40 baza GTL czyli podobnież ciutkę lepsza od klasycznego HC.
Podobno szybciej znika z silnika niż HC mimo niskiego NOACK, ale ja nie zaobserwowałem czegoś takiego.
 
Ci co znają te auta mają dwie lepkości, 5w40 zimą kiedy nie jeżdżą na torach i 5w50/10w50 latem do upalania na trakach. Popularny jest Millers z serii CFS NT/NT+.

Jeśli auto jest eksploatowane raczej cywilnie z "epizodami" to ciekawą opcją może być grubsze 0w40 z normą pod Megane RS, np Yacco Galaxie A.
 
Rzeczywiście trochę zaszalałem 😛

Do 130zł to wszystkie będą zbliżone, więc chyba najlepiej nasz Lotos Syntetic Plus 5w40. Pobór oleju zastanawiający jak na silnik po remoncie i dotarciu.
 
jeśli chodzi o pobór oleju to ta ilość jest bardzo dobra . silnik luźno spasowany to tak ma być i nic nie zrobi z tym. dzwoniłem nawet do serwisu (carfit) gdzie robili remont i kierownik powiedział ze nawet do 1,5 l biorą i tez jest okej. także ten temat z poborem już zamknąłem .

…chyba, że to wina Eneosa te ubytki
 
Last edited:
Skoro tak ma być możesz spróbować grubszej oliwy, np Elf Evolution 900 5w50 albo Valvoline VR1 Racing 5w50.

Silnik pod 5w30 i luźnie pasowany? Chyba, że podczas remontu mechanik tak dobrał prasowania i jest to zamierzone ale wtedy wymagania co do lepkości też powinny się zmienić.
 
no po prostu ten typ tak ma …
są jednostki co nic nie biorą ale zdecydowana większość coś tam podpija.
jak pisałem - jest jeszcze możliwość, że się coś tam ułoży lub wina obecnego oleju
 
@marek, zanim zaczniemy się popisywać znajomością różnych olejów (chociaż to już się zaczęło), mam do Ciebie 3 pytania:
- co na temat doboru oleju (lepkości i klasy) mówi choćby wspomniany Kierownik Serwisu Carfit?
- czy remont silnika został wykonany wg wytycznych producenta, czy wg "doświadczenia" serwisu?
- pod jakim względem Eneos (który konkretnie) miałby być winny zwiększonemu poborowi?

Moim skromnym zdanie, bez tych informacji polecanie czegokolwiek nie ma sensu.
 
rozumiem i już odpisuje .
5w40 Eneosa kupowałem przy odbiorze samochodu po remoncie . Kierownik powiedział, że ta lepkość też jest okej. tak samo stosują użytkownicy innych subaru jak czytałem forum moje odnośnie marki samochodu . szczerze to stosują różne lepkości …
5w40 to taki złoty środek trochę ( chyba ).
Remont silnika został wykonany w jednym z dwóch albo trzech najlepszych warsztatów typowo subarowych w polsce . carfit nowy sącz jest wręcz już legendarny jeśli chodzi o jakość usług. naprawiają tylko markę Subaru.
jeśli chodzi dlaczego Eneos miał by być winny to na którymś forum pisali, że lubi go więcej ubywać poprzez większą odparowywalość
 
Ja nie neguję, że serwis zrobił coś nie tak.
Pytanie dotyczyło, czy zrobił zgodnie z wytycznymi producenta.
Bo jeżeli tak, to po prostu trzymaj się wytycznych Subaru i stosuj zalecane lepkości.
Jeżeli zastosował inne luzy montażowe, wtedy powinien Ci podać zalecane lepkości, czyli np SAE40 i SAE50, jak już ktoś wcześniej wspominał.
Co do oleju, to grupa 5w40 jest bogato obsadzona.
Rozrzut cenowy jest od około 50PLN/4L, po dobre 200-250-300PLN/5L
To samo 5w30.
W SAExw50 takiego wyboru już nie ma co wiąże się również ze znajomością takich smarowideł.
Na forum mamy chyba 1 analizę takiego oleju.
 
tego to nie wiem jak zrobili . czy po swojemu czy jak fabryka . wypada dopytać …
jak patrzyłam na dobieranie oleju po różnych firmach to podają na ten silnik 5w30 i 5w40
 
Zadzwoń do Edwina (Carfit), pogadaj. Nie wiem co teraz stosuje/poleca. Jak ja siedziałem w Subarynach to silniki zalewali głównie Millersem. Dziś na stronie Eneos/Millers/Motul.
 
Edwinowi nie będę głowy zawracał bzdurami…😅
poradzimy sobie bez niego …
w carficie to tylko millers, motul i eneos.
 
Tu nie chodzi o to jaki producent, tylko jaka lepkość. A ta jest zależna od tego, jak został poskładany silnik, a jak sam mówisz, to tylko oni wiedzą
 
Specyficzne auto i silnik, do tego po kapitalce. Ja bym się zdał na to, co zaleci warsztat który ten remont przeprowadził. Potem w razie "w" będziesz mógł mieć pretensje do nich, a nie do forum które Ci coś poleciło. Poza tym budżet 130zł/5l nie za wysoki i tu nie poszalejesz - większość olejów w tej cenie będzie podobna do siebie.
 
to nie prom kosmiczny 😆
auto normalne a silnik jak silnik . także bez wiedzy tajemnej . tak naprawdę w bokserach jak i w sumie we wszystkich silnikach chodzi o to aby nie przeciągać interwałów i pilnować ilości oleju. bo to jest cały sekret. akurat w takich mocnych wysilonych to żeby nie piłować na zimnym i tyle . 5w40 na forach subarowych jest uznawany za taki najlepiej wypośrodkowany. jeżdżą i nikt nie narzeka .
 
Last edited by a moderator:
Prawie 20 postów aby ustalić lepkość... 😑 Na korku wlewu oleju na pewno masz 5w30
Wg instrukcji API SM 5w30, interwał 6kkm/4 miesiące lub 12kkm/8 miesięcy

Silniki znane z problemów z przegrzewaniem (wada konstrukcyjna).

Lepiej jednak, upewnij się jak to było poskładane, bo jak masz luźniejsze pasowania to 5w30 zdecydowanie odpada.
 

Attachments

  • subi.png
    subi.png
    28,5 KB · Odwiedzin: 145
Back
Top