• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Torsena A6 4F

Barracuda

Użytkownik
Samochód
Volvo xc60
Marka motocykla
Brak
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
300/0,5
Model skrzyni biegów
Tiptronik
Typ skrzyni biegów
Automat klasyczny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
G 055 145 A2
Jaki olej masz obecnie
Podejrzewam, że od 2006 nie był wymieniany
A6 4f z roku 2006 z silnikiem 2.7 tdi i napędem quattro skrzynia biegów automatyczna, przebieg 327kkm
Jadąc do przodu czy do tyłu słychać lekkie chrobotanie przy skręcie , to podobno czas na wymianę oleju albo torsena . Podobno po wymianie oleju wszystko się stabilizuję.
Orginał G 055 145 A2 koszt 180€ za litr , wchodzi 0,5 litra..
Olej oryginalny zawiera dodatek który nic mi nie mowi STURACO
Z zamienników mogę wybrać Ravenol, Motul i pewnie coś jeszcze.
Co sądzicie?
 
Zerknij jeszcze na ofertę Fuchs, swego czasu te oleje szły do skrzyń i różnych przekładni jako OE do grupy VAG, jako zamiennik świetnie się sprawdza.
 
Zerknij jeszcze na ofertę Fuchs, swego czasu te oleje szły do skrzyń i różnych przekładni jako OE do grupy VAG, jako zamiennik świetnie się sprawdza.
Właśnie czytałem i o nim , wielu piszę o tym ,że tylko orginał się sprawdza.
Zobaczę co w poniedziałek zaoferuje mi zaprzyjaźniony warsztat.
Znając niemiecki rynek to LM.
 
Ło matko, gdzie taki smalec do torsena? 🥺 Tam to się trzymaj stricte lepkości zalecanej przez Audi, bo te mechanizmy są cholernie na lepkość oleju wrażliwe.
 
Nie mam pojęcia skąd Volkswagen wziął taką cenę za ten olej. Jedyny tak naprawdę zamiennik to Ravenol AWD-TOR . Olej jednej z lepszych firm - pełno syntetyczny . Dostaniesz poniżej 140 zł za litr na Alledrogo. Z tego co widzę to nawet Febi ani Swag nie produkuje zamiennika oleju do tego Torsena, gdzie pod każdą inną normę mają coś w swojej ofercie.
 
Ło matko, gdzie taki smalec do torsena? 🥺 Tam to się trzymaj stricte lepkości zalecanej przez Audi, bo te mechanizmy są cholernie na lepkość oleju wrażliwe.

Ogółem to sam nie wiem jaki tam olej wchodzi ale inny na pewno niż w dyfrach ( 75w90) gdzieś czytałem, że to właśnie 75w140 ale musi być LS .
Według użytkowników to jedyny dobry zamiennik z jakimś tam dodatkiem coś ala Sturaco FM 1992
 
zależy od typu i rocznika, ale zazwyczaj to tam szły 75W90, w nowszych już 75W80 bodajże.
140 to się tam lało, żeby jakoś agonię zabalsamować, bo zdrowy napęd na takiej lepkości pracuje tragicznie.
 
zależy od typu i rocznika, ale zazwyczaj to tam szły 75W90, w nowszych już 75W80 bodajże.
140 to się tam lało, żeby jakoś agonię zabalsamować, bo zdrowy napęd na takiej lepkości pracuje tragicznie.
Skąd takie informacje?
zależy od typu i rocznika, ale zazwyczaj to tam szły 75W90, w nowszych już 75W80 bodajże.
140 to się tam lało, żeby jakoś agonię zabalsamować, bo zdrowy napęd na takiej lepkości pracuje tragicznie.
Screenshot_20240129_144425_Samsung Internet.jpg

Według strony Castrol właśnie taki olej wchodzi do skrzyni rozdzielczej
Screenshot_20240129_145003_Samsung Internet.jpg

Tutaj jest napisane także 75W-140
 
Last edited:
Akurat ten Castrol nie spełnia normy Volkswagena. Także ma całkiem inne parametry fizykochemiczne niż Ravenol spełniający normę , który zdecydowanie bardziej przypomina 75W90 . Bierz Ravenol i nie kombinuj 😉
 

Attachments

  • Screenshot_2024-01-29-15-28-43-85_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-01-29-15-28-43-85_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    259,4 KB · Odwiedzin: 25
  • Screenshot_2024-01-29-15-28-11-94_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
    Screenshot_2024-01-29-15-28-11-94_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
    662,3 KB · Odwiedzin: 24
Bo mam już czwarte quattro w swojej karierze 🙄
Gratuluję 👍
Tylko jedno ale Quattro a Quattro to różnica dodatkowo zależy od skrzyni biegów automat i Manual to dwie różne historie.
Miałeś wibrację przy skręcaniu przy ruszaniu ?
Ja mam i właśnie podobno to wina zużytego lub złego oleju.
Post automatically merged:

Akurat ten Castrol nie spełnia normy Volkswagena. Także ma całkiem inne parametry fizykochemiczne niż Ravenol spełniający normę , który zdecydowanie bardziej przypomina 75W90 . Bierz Ravenol i nie kombinuj 😉
Wziąłbym ale tak jak wyżej napisałem w tym modelu często dochodzi do wibracji przy ruszaniu na skręconych kołach i kilka osób zastosowało ten olej i nie zmieniło to nic. Druga sprawa to ,że jedynie Castrol ( oprócz Ravenol) podaję zamiennik 75w140 na swojej stronie , żadna inna marka nie.
Ogólnie mógłbym podjechać i kupić ten olej w Aso ale kur.. 183 za litr oleju to lekkie przegięcie. Dlatego kieruje się opinią osób które używają tego oleju bez problemu.
 
Last edited:
Tylko jedno ale Quattro a Quattro to różnica dodatkowo zależy od skrzyni biegów automat i Manual to dwie różne historie.
Jak Ci wyżej napisałem dokładnie to samo, to byłeś zdziwiony skąd mam informacje 😉.

Miałeś wibrację przy skręcaniu przy ruszaniu ?
Miałem w A4 B5, ale to wynikało z wyeksploatowania napędu, nie z oleju. Ale spoko, też mi polecali na forum zalanie dużo wyższej lepkości oleju, bo po co naprawiać? 🙄. Dlatego napisałem o balsamowaniu trupa, bo pomogło i zaszkodziło jednocześnie, ale dopiero regeneracja napędu wyeliminowała problem w moim przypadku.

Poza tym, czy to automat, czy manual, w skrzyni i torsenie olej wymieniałem co 50.000km, w dyfrze co 25.000km.
 
Wystarczy w necie potwierdzić sobie jaka lepkosc ma OEM G 055 145 A2. Ale zalej 140 wg swojego uznania, jak nic nie poprawi to wrócisz do postu nr 5 w tym wątku 😉
 
Jak Ci wyżej napisałem dokładnie to samo, to byłeś zdziwiony skąd mam informacje 😉.


Miałem w A4 B5, ale to wynikało z wyeksploatowania napędu, nie z oleju. Ale spoko, też mi polecali na forum zalanie dużo wyższej lepkości oleju, bo po co naprawiać? 🙄. Dlatego napisałem o balsamowaniu trupa, bo pomogło i zaszkodziło jednocześnie, ale dopiero regeneracja napędu wyeliminowała problem w moim przypadku.

Poza tym, czy to automat, czy manual, w skrzyni i torsenie olej wymieniałem co 50.000km, w dyfrze co 25.000km.
Przy tym przebiegu to bardzo możliwe, miesiąc temu robiłem remont skrzyni więc liczę się z regeneracją i tym bardziej nie będę zalewał oleju za 183€ skoro być może mam torsena do roboty. Myślę, że mogę zaryzykować?
Ty tak na serio z tą wymianą oleju w dyfrze co 25kkm ? Aż strach zapytać co ile wymieniasz w silniku 🤣
Post automatically merged:

Wystarczy w necie potwierdzić sobie jaka lepkosc ma OEM G 055 145 A2. Ale zalej 140 wg swojego uznania, jak nic nie poprawi to wrócisz do postu nr 5 w tym wątku 😉
Kurde jakoś nie udało mi się znaleźć tej informacji ( lepkość G 055 145 A2 )
Jeśli nie poprawi pracy skrzyni rozdzielczej to wiadomo ,że czeka mnie regeneracja 😉
 
Last edited:
Ty tak na serio z tą wymianą oleju w dyfrze co 25kkm ? Aż strach zapytać co ile wymieniasz w silniku
Tak, tam wchodzi raptem 0.7-1l oleju, w zależności od mostu. Jak lubisz sobie poupalać sprzęt na torze, polatać bokiem, to po 25.000km tam już olej jest dobrze styrany. W silniku co 8.000 - 10.000km, w zależności jak często bywało się na torze, zawsze po trzech torowaniach wlatywał nowy olej. A do dyfra, te 50-60 zł za litr, raz w roku jakoś portfela mi nie rujnowało ;).
 
Tak, tam wchodzi raptem 0.7-1l oleju, w zależności od mostu. Jak lubisz sobie poupalać sprzęt na torze, polatać bokiem, to po 25.000km tam już olej jest dobrze styrany. W silniku co 8.000 - 10.000km, w zależności jak często bywało się na torze, zawsze po trzech torowaniach wlatywał nowy olej. A do dyfra, te 50-60 zł za litr, raz w roku jakoś portfela mi nie rujnowało ;).
To zmienia postać rzeczy, w moim przypadku może to z racji wieku jak powiedział to moj syn " jeżdżę emerycko "
Choć dość sporo bo każdego dnia 100km.
 
@Barracuda mi do takiego daily, gość który ogarniał mi napęd, powiedział żeby olej w manualu i torsenie wymieniać nie rzadziej, niż co 80.000km, w tylnym dyfrze nie rzadziej, niż co 40.000km.
U mnie te samochody potrafiły dostawać w palnik, szczególnie jak się zimą jeździło na zamiatanie pobliskiego toru i zamkniętego lotniska ze śniegu, więc interwały adekwatne 🙂
 
Mały update:

Po zalaniu Castrol Syntrax Limited Slip 75w140 przez 2 dni było ok potem tarka wróciła, a może wcale nie znikła bo olej nie był odpowiednio rozgrzany.
Od wczoraj jeżdżę na oryginalnym oleju G 055 145 A2 ( 183€/L) i już po paru metrach zauważyłem różnice , zrobiłem dzisiaj 40km na autostradzie, przy manewrowaniu tarki brak.
Tak więc olej w tym przypadku musi być orginał.
Do dyfrów kupiłem 75W90 od fuchsa dedykowany do tego modelu.
 
Back
Top