• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do transit 2.5 td doka wywrotka

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,,Transit 2.5td
Pobor oleju to jakos 0.3 na tysiac km.
Mam ochote sprubowac turdusa 15w40 by zmniejszyc pobor oleju ew jakis inny minerał.ew.tani gm 10w40
Turbina jest po regeneracij
 
Ja max 5tyś w 18bfb i zobaczy sie co dalej
Ale dopiero co wlany do silnika trzeba bedzie troche poczekac
A w tranzicie to szybciej powinno poleciec
 
Tylko że z transita będzie trochę zaklamany ten wynik . Nie zrobiles żadnej plukanki, było 10w40 no i transit trochę godzin pewnie tez chodzi na wolnych obrotach bo chyba takie tez jest jego przeznaczenie .
 
Transit to w sumie rechocze cały dzień na miejscu.
Jeździł na 15w40 100tyśkm
Potem 10w40 gm total 30tys
Teraz 5w40 pogoda 1tys narazie i teraz nie widzę ruźnicy między nim a 10w40.
No tylko rano szybciej kręci rozrusznik przy odpalaniu
 
Stukneło już 4tyś zużycie 0.4 /4tyś
Ciach
Wycieków dodatkowych brak😁
 
Last edited by a moderator:
Od 5 tyś mam zalanego castrola 15w40 crb ,bo taki się trafił od znajomego co posiada ciężarówki.
Mniej poci się silnik i zużycie oleju po tych 5 tyś zerowe ,zobaczymy dalej.
Jednak że napewno wrócę do 5w40 lub 10w40 przy następnej wymianie
 
@Hubert1
Możesz zrobić eksperyment i zalać Valvo MaxLife 5/10w40, jeśli zużycie spadnie to prawdopodobnie wynika ono z wieku np. uszczelniaczy zaworowych. Te oleje "regenerują" uszczelki więc jeśli po ich zastosowaniu zużycie spada to może być to wskazówka gdzie są problemy.
 
Jak odpala,lezej czy lepiej?
Teraz odpala tak samo jak na lotosie.
Ale jak z wiosny były temp 0-10st rano to cięzej mu było zakręcić silnikiem.
W tranzolu niema świec żarowych więc musi szybko zakręcić by zaskoczył
 
Z
Teraz odpala tak samo jak na lotosie.
Ale jak z wiosny były temp 0-10st rano to cięzej mu było zakręcić silnikiem.
W tranzolu niema świec żarowych więc musi szybko zakręcić by zaskoczył
Z zużyciem oleju to chyba niema problemu przez 200kkm jazdy stop end gou zawsze mieściłem się w 1.5L na 15 kkm
 
Tym razem po12kkm tranzol dostał takie cuś
Post automatically merged:

Dodam że na 15w40 castrola ubyło tylko 0,3l na cały przebieg
 

Attachments

  • 20211008_103241.jpg
    20211008_103241.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 126
No a czemu nie,przed zlaniem starego oleju płukanka od k2
 
A mi tranzol tak odwdzięczył się za wymiane oleju.
 

Attachments

  • 20211013_171913.jpg
    20211013_171913.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 97
  • 20211013_171836.jpg
    20211013_171836.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 97
Back
Top