• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej Do VW Touareg 3.0 CVVA

Swi@ty

Nowy użytkownik
Samochód
Touareg II FL 3.0 CVVA @ 320KM 700Nm
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem auta opisane wyżej. Poprzedni właściciel najpierw zalał go olejem Motul 8100 x-celan, potem zmienił olej (po około 12 tys km) na Top Tec 4200 od LM. Teraz zbliżam się do wymiany i chciałbym już unormować wszystko tak jak powinno być. Wybrać konkrety porządny olej, ewentualnie plus dodatek do niego jak i do paliwa. Przeglądając i czytając różne tematu mam już obrany pewien kierunek. Zaznaczę że nie ma dla mnie problemu z wymiana oleju co 10 tys km. Wybrałem tak: RAVENOL VMP SAE 5W-30 + AR9220v2 lub AR9100. Dodatkowo do paliwa AR6900. Czemu akurat ten olej ? Myślę że nie jest to aż tak kiepski wybór do mojego silnika, korzystam też z tego co mają na hurtowniach z którymi współpracuje (InterCars, Opoltrans, Autos). Tam zazwyczaj jest Castrol, Mobil, Elf, Total, i to co jest w gamie IC. Na koniec jeszcze kwestia płukania, czy np olej + AR9200v2 z wymiana po 3 tys załatwi sprawę ? Jedynie Intercars oferuje oleje nazwijmy to "innych producentów".
 
Solution
Podzielam powyższe zdanie. Co lepszego niż VMP + AR9100\9200v2 chciałbyś wlać?
Te oleje w technologii USVO właśnie do ciężkich warunków eksploatacji producent zaleca a nie do codziennej jazdy seryjnym samochodem. Sam na nim latam mimo iż początkowo miałem wiele rozterek i powiem że to był dobry wybór a dodatkowo bardzo mocno myje silnik.
Dobrze wybrałeś akurat to bardzo fajny olej. Do niego poszedłbym w AR9100 który dodatkowo podbije nam trochę TBN.

Co do płukania zrób zwykłą normalną płukanę 15-30 minutową, a później olej plus AR9100, który tez ma właściwości czyszczące i na tym już robisz pełen interwał 10k km.
 
Coś specjalnego do płukania kupować? Czy też coś ze stajni Archoil np AR2820? Co do dawkowania AR9100, muszę trzymać się tego co podaje producent ? 35ml na 1L oleju to wychodzi 270ml. Jedna buteleczka 200ml będzie za mało. Czy porostu jedna butelka na wymianę. Zapomniałem jeszcze napisać że niedługo auto idzie na wirusa, delikatne modowane, silnik i skrzynia. Mam nadzieje ze ten zestaw podoła temu
 
Co do dawkowania AR9100, muszę trzymać się tego co podaje producent ? 35ml na 1L oleju to wychodzi 270ml. Jedna buteleczka 200ml będzie za mało. Czy porostu jedna butelka na wymianę.

Zawsze warto trzymać sie zaleceń producenta co do stężeń bo wtedy działa on najbardziej optymalnie. Jeden z naszych partnerów lejolej.pl ma AR9100 lanego z beczki wiec może odlać ile będziesz chciał ewentualnie możesz kupić opakowanie 500ml i będziesz miał na 2 wymiany
 
Szybkie pytanie
Powoli zbliża mi sie wymiana oleju. Dostałem olej Ravenol VSW 0w30 i nie wie czy przy wymianie zalać ten olej czy lepiej kupić VMP 5w30. Który lepszy ?
 
Hej, mała aktualizacja, auto jest po małym @, czy dalej stosować 5w30 VMP + AR9100 czy lepiej zmienić olej na coś lepszego ? DPF został jego stan jest bardzo dobry. Ograniczony jest EGR. Zastawiam sie czy Ravenol z Archoil temu podoła. Na forum niemieckim club oli stosują różne olej, 5W40, 10W40.
 
Podoła, Ravenol robi dobre oleje a dopóki nie zmieniasz konstrukcji silnika oleje z normami producenta spokojnie dadzą sobie radę.
 
Hej, mała aktualizacja, auto jest po małym @, czy dalej stosować 5w30 VMP + AR9100 czy lepiej zmienić olej na coś lepszego ? DPF został jego stan jest bardzo dobry. Ograniczony jest EGR. Zastawiam sie czy Ravenol z Archoil temu podoła. Na forum niemieckim club oli stosują różne olej, 5W40, 10W40.
Przecież Ravenol VMP to jeden z najlepszych olei w swojej klasie. Dopakować go możesz AR9200v2 i po temacie.
 
Podzielam powyższe zdanie. Co lepszego niż VMP + AR9100\9200v2 chciałbyś wlać?
Te oleje w technologii USVO właśnie do ciężkich warunków eksploatacji producent zaleca a nie do codziennej jazdy seryjnym samochodem. Sam na nim latam mimo iż początkowo miałem wiele rozterek i powiem że to był dobry wybór a dodatkowo bardzo mocno myje silnik.
 
Solution
Olej to nie płukanka długodystansowa, ani warsztatowy środek do czyszczenia...
 
@Raven, oleje nie myją*. Niektóre lepiej niż inne izolują zanieczyszczenia przez co może się wydawać że czyszczą. Ale tak na prawdę po prostu nie pozwalają się syfkowi osadzić i skuteczniej transportują zanieczyszczenia do filtra. Z myciem to nie ma wiele wspólnego.

* - wyjątkiem jest LM MoS2 10W-40, ze względu na zawartość dwusiarczku molibdenu który "skrobie" zanieczyszczenia, ale to też nie jest widoczne po pierwszym zalaniu tylko długodystansowo. Możliwe że podobnie działają oleje z ceramiką, ale nie widziałem nigdzie wspominek o tym.
 
Źle się wyraziłem. Mea culpa. Chodziło mi o to właśnie że zauważalnie lepiej rozpuszcza w sobie osady niż poprzednio stosowany olej. Chociaż jakieś miększe szlamy po poprzednich interwałach zapewne też pochłania jeśli poprzedni olej już nie był w stanie. Stąd myślę że świeże miękkie pozostałości wypłucze po prostu mechanicznie.
 
Back
Top