• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do youngtimera- BMW E36 318is M44B19

Artur 1.8t

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B6 1.8t
Marka samochodu
BMW E36 Coupe
Budżet/ile litrów
5 l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
318is 1.9 M44B19
Data produkcji
1998
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul X-cess 5W40
Witam, szukam czegoś odpowiedniego do samochodu, którego chyba można już nazwać youngtimerem. Co prawda w moim posiadaniu od 12 lat, ale od roku auto służy jako "przejażdżkowóz". Zabawką było zawsze, teraz jest trzymane pod kocem i raczej nie będzie rocznie robić więcej, jak 2-3 tys. Ale regularnie, 2 razy w miesiącu zależnie od pogody, nawet zimą jak warunki pogodowe pozwalają. Przedtem autem robiłem 20-25 tys rocznie, rzadko w korkach, silnik dogrzany za każdym razem, spalanie oleju 1l-1,5l od wymiany do wymiany. Prawie za każdym razem lałem Motul bo się naczytałem, teraz chętnie zmienię na coś innego. W innym moim temacie dot. mojego daily kolega @sprajt2 polecił LM 10W40 mos2 który na tamten czas nie pasował mi, chyba z uwagi na lepkość, do tamtego auta, natomiast już wtedy, po zasięgnięciu lektury brałem go pod uwagę do Kupety. Biorę również pod uwagę naszego Orlena 5W40, ale też Shella Helixa, z którego aktualnie jestem zadowolony. Nie mniej molibden kusi. Jakie Wasze zdanie? A może coś całkiem innego? Cena z jednej strony nie gra roli, z drugiej nie lubię przepłacać jak nie muszę. Zapraszam do dyskusji. Szanujmy klasyki ;)
 
Możesz spróbować Lotos 5W40 (może będzie go nieco mniej palił?). Ale skoro zadowolony z Shella to jak najbardziej. Molibden masz w Eurolu SuperLite, ładnie wycisza odgłosy z silnika.
 
Możesz raz spróbować zalać mu 5W/50 np. Motula, Gulfa lub Mobila i poobserwować, czy nie zmniejszy się zużycie oleju.
 
Panowie Wy tu wszyscy o zużyciu oleju a mi na tym najmniej zależy, przy obecnym przebiegu rocznym weźmie mi ok 200 ml więc nawet nie będzie dolewki. LM mos2 się sprawdzi przy tym silniku i przy takiej eksploatacji jak opisałem wyżej czy polecacie coś innego? :)
 
Zużycie oznacza że syf ze spalania oleju gdzieś idzie - nagar, katalizator, pierścienie...
 
Zawsze można wlać tańsze 5w40 i do tego wlać puszkę dodatku czy to molibden czy jakaś ceramika, itp.

Taniej wyjdzie jak sam 10w40 LM MoS2.
 
Kroon Polytech 5W40. Leję to do auta z 1988. Wybitny olej. @wlyszkow pewnie opowie więcej.
 
Nie zrozum mnie źle @artunero, nie chcę nic wlewać do oleju, żadnych dodatków prócz płukanki do starego oleju; po prostu LM mos wydaje mi się ciekawym olejem jako całość, w dodatku niedrogim bo u kolegi ze znanego portalu jest za ok. 160 zł.
@ozzy1979 olej wygląda dość grubo, szkoda go będzie zlewać po kilku tysiącach ;) Golfa eksploatujesz w podobny sposób czy więcej jeździsz?
Aha, katalizatora już dawno nie ma, a auto jeździ na LPG, zapomniałem dodać.
 
kiedyś Is-y (co prawda w e30) katowaliśmy na 10w40 GM-a. Parę długich lat. Nic złego się nie działo ;)
Dziś, wybór jest spory. LM będzie Ok, czy to 10w40 mos2, czy 0w40 + puszka mos2
Ostatnio zdejmowałem pokrywę zaworów w swoim m50 i góra wygląda bardzo ładnie (a było gorzej, po zakupie zmieniałem
uszczelkę, myślę że częsta wymiana oleju i płukanki coś tam dały) jeżdżone na lm, z różnymi dodatkami.
 
Back
Top