• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej Mitasu 0W20 GF-6

marcin.z

Użytkownik
Samochód
Octavia 2.0 Tdi Sportage 1.6 TGDI, Grandepunto 1.4
Witam wszystkich . Jak w temacie olej Mitasu 0W20 GF -6 , olej zakupiony za radą kolegi że olej Japan ,nie podrabiany itp . Ma nim być zalany silnik po przebiegu 3 tys.kilometrów Tgdi 1.6 w samochodzie hybrydowym . Proszę o radę , mam obawy czytając wasze forum i opinie że jest to tylko olej Japoński z nazwy o wątpliwej renomie . Może dać próbkę nowego oleju do analizy ? Proszę o poradę jak to wy widzicie ja jestem laikiem . Dziękuję za wszelkie porady.
 
O ile dobrze kojarzę, to on chyba nie jest blendowany w Japonii. Natomiast olej sam w sobie jest OK, nie widzę przeszkód w zastosowaniu go. Nie tylko Mitasu posiada oleje godne uwagi o tej lepkości.
 
Witam wszystkich . Jak w temacie olej Mitasu 0W20 GF -6 , olej zakupiony za radą kolegi że olej Japan ,nie podrabiany itp . Ma nim być zalany silnik po przebiegu 3 tys.kilometrów Tgdi 1.6 w samochodzie hybrydowym .
Patrząc na spełniane norm, nie ma się czego obawiać - API SP i ILSAC GF6a to wszystko, co potrzeba do aktualnych silników TGDI.
Norma Dexos to tylko "kropka nad i".
Pod tym względem nie ma się czego przyczepić.
Natomiast, jakby się rozejrzeć na rynku, to ten olej CHYBA już taki wspaniały nie jest.
Ma b.mocną konkurencję choćby w postaci świetnych produktów Shella (API SP i Hybrid o ASL, czy ECT nie wspominając).
Dalej, Mobil 1 - ESP X2 i Advanced Fuel Economy.
Nie wspominając o Castrolu, Motulu, LM, Eneos itd
I wszystkie mają ceną w granicach 200-250PLN.
Ja osobiście nie znam olejów Japońskich.
Tutaj najbardziej obeznany jest @jerseyAdmin .

... Może dać próbkę nowego oleju do analizy ?
Jasne, możesz wysłać próbkę do analizy, ale poza składem dodatków metalicznych i podstawowych własności fizykochemicznych, niewiele się dowiesz.
Taka analiza jest dobrym pomysłem, jakbyś chciał ten olej ponownie przeanalizować po przepracowanych 10- tys km.
 
Mitasu jest marką japońską, jej właścicielem jest jakiś holding czy coś podobnego (nie znam się na tej stronie działalności). Natomiast nie jest produkowane w Japonii tylko Malezji.

Czy same oleje są złe? Nie, firma jest zarejestrowana w API, mają oficjalne certyfikaty. Jakościowo nie ustępuje produktom znanych firm. Jeżeli cena nie odstrasza, bo Mitasu najtańsze nie jest, to nie widzę problemów ze stosowaniem tych olejów. Lałem je znajomym do ich silników, mam w planach wlanie do swojej Kijanki.

Co do analizy to tak jak pisał kolega wyżej - za dużo nie powie, ale jeżeli jesteś ciekawy to nie widzę przeciwwskazań. Ostatecznie to twoje pieniądze :p
 
Dziękuję za odpowiedź . No to w takim razie zrobię 10 tys na nim i przejdę jednak na Shella , Eneos szukałem ale nie miał odpowiedniej specyfikacji. A teraz mam pytanie drugie odnośnie czy mogę wlac z Liquid Molly z dwusiarczkiem molibdenu ? Jak to widzicie w silniku TGDI? Dzięki za wszelkie komentarze 🙂
 

Attachments

  • IMG_20220905_161706.jpg
    IMG_20220905_161706.jpg
    3,2 MB · Odwiedzin: 123
Teoretycznie możesz, chociaż widziałem już dodatki z MoS2 których producent kategorycznie odradzał stosowania w silnikach wyposażonych w systemy oczyszczania spalin (DPF). Ja bym nie dodawał, jeżeli chcesz koniecznie coś dolać to są inne dodatki, LM ma Molygena np.
 
Ok . Niestety laik jestem w tym tematyce ...do fabrycznego longlife VW leje ten specyfik diesel pod 200 koni i przebieg +-140 tys spalanie średnie długodystansowe 5.1 l/100 .Jazda autostradowa 130-140km /+-5.5l Drogi powiatowe do osiągnięcia nawet 4.0 więc myślę te specyfiki coś dają !
IMG_20220825_125057.jpg
Tylko to diesel a tu benzyna TDGI coś polecicie ..A może ktoś się wypowie na temat Archoil i ich dodatków .
 
Tak jak Ci pisałem, MoS2 wg niektórych producentów nie powinno byś stosowane w samochodach z DPF/GPF, inni nie zamieszczają takich informacji. Sam związek jest ok, niestety ciężko powiedzieć kto ma rację bo raczej nikt większych badań nie robił, dwusiarczek molibdenu to już bardzo stare rozwiązanie.

Z dodatków poza MoS2 to LM Molygen, także na molibdenie ale nowocześniejsza (inne związki tego pierwiastka). Parę osób tutaj chwali estrowe dodatki Mannola, pytaj @Robert1 bo on sporo ich stosował.

Archoil jest bardzo popularny, ostatnio uznanie zyskuje też Oilsyn, ale tutaj pytanie do @wlyszkow co najlepiej zalać. Odpowiednikiem Molygena będzie chyba AR9400?

Ja osobiście nie jestem wielkim miłośnikiem dodatków, chociaż mam zamiar spróbować jednego i zobaczyć jak będą wyglądać emisje z takim dodatkiem. Spróbuję zrobić nawet analizę spalin przed i po i zobaczę co wyjdzie :) Jak pokaże że z dodatkiem jest lepiej to pewnie się przekonam do stosowania.
 
Back
Top