Witam wszystkich . Jak w temacie olej Mitasu 0W20 GF -6 , olej zakupiony za radą kolegi że olej Japan ,nie podrabiany itp . Ma nim być zalany silnik po przebiegu 3 tys.kilometrów Tgdi 1.6 w samochodzie hybrydowym .
Patrząc na spełniane norm, nie ma się czego obawiać - API SP i ILSAC GF6a to wszystko, co potrzeba do aktualnych silników TGDI.
Norma Dexos to tylko "kropka nad i".
Pod tym względem nie ma się czego przyczepić.
Natomiast, jakby się rozejrzeć na rynku, to ten olej CHYBA już taki wspaniały nie jest.
Ma b.mocną konkurencję choćby w postaci świetnych produktów Shella (API SP i Hybrid o ASL, czy ECT nie wspominając).
Dalej, Mobil 1 - ESP X2 i Advanced Fuel Economy.
Nie wspominając o Castrolu, Motulu, LM, Eneos itd
I wszystkie mają ceną w granicach 200-250PLN.
Ja osobiście nie znam olejów Japońskich.
Tutaj najbardziej obeznany jest
@jerseyAdmin .
... Może dać próbkę nowego oleju do analizy ?
Jasne, możesz wysłać próbkę do analizy, ale poza składem dodatków metalicznych i podstawowych własności fizykochemicznych, niewiele się dowiesz.
Taka analiza jest dobrym pomysłem, jakbyś chciał ten olej ponownie przeanalizować po przepracowanych 10- tys km.