• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej o innej specyfikacji, niż zaleca producent

bot--killer

Użytkownik
Samochód
BMW 320i
Cześć!
Zastanawiam się czy zalanie silnika olejem o innej specyfikacji niż podaje instrukcja samochodu może nieść ze sobą jakieś benefity.
Przykładowo jeżeli producent zaleca oleje o lepkościach 5W-30 / 5W-40 oraz o specyfikacji ACEA A3/B4 to czy zalanie oleju np. 5W-30 ILSAC-GF6A da jakiekolwiek korzyści? Mówimy tutaj o raczej starym silniku benzynowym, bez turbo, na wtrysku pośrednim.
Co o tym myślicie?
 
Benefitów w postaci lepszego samopoczucia to na pewno. Mam ilsac GF-6A dokładnie Totala FGC w Micrze k12 gdzie głównym zaleceniem jest 5W30 A2. Już nie akyltualna klasa chyba zastąpiła przez A3. Teraz chyba pójdzie orlen dex1
 
I jeszcze magnetyzery są złe.
Pamiętasz teamsa z Castrolem? Również zostało powiedziane, że niskopopiołowe oleje w starym silniku nie mają sensu.
 
Nie pamiętam. Pamietam , że taki "Pan z Castrola " był jednym z założycieli tego forum 😉

Sens mają czy nie mają to nie rozstrzygnę. Tylko czemu ma być gorzej? Chyba tylko dlatego, że lepiej to już było 😁
 
@bot--killer nie da żadnych korzyści. Silnik pewnie już będzie stary i będzie miał odłożony olej (nagary) w różnych miejscach. Stosowanie mid-saps już nic nie zmieni. Różnice w spalaniu (sam to sprawdziłem dwa razy przechodząc stopniowo z 5w30 na 0w20 XPrime i z 10w40 na 0w20 w Daihatsu) są nie zauważalne. Jedynie dźwięk silnika podczas zimowych rozruchów jest łagodniejszy. Pewnie ma też minimalnie lżej rozrusznik 😉
Jednak moje "eksperymenty" mieszczą się w ramach zaleceń producenta
 
Myślę że w ochronie silnika różnicy nie będzie. Kiedyś był temat nowszych klasyfikacjach ILSAC które pozostawiają mniej syfu na przykład w pierścieniach tłokowych.
 
Back
Top