• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM Olej OEM Mercedes V-Klasa W447 2.2dci rocznik 2017 118k km

Rpetryko

Użytkownik
Samochód
Mercedes-Beniz W447 2.2d
Cześć,
Proszę o analizę badania :)
Olej używany, po przebiegu 7,6 tys km. Olej z ASO - OEM Mercedes 228.51 5W30 (oznaczenie na fakturze A000 989 48 04 17FBDB). Pojazd: Mercedes V-Klasa W447 2.2dci 2017 rok. Nominalnie 190KM. Stan licznika 118tys km. Kupiłem z przebiegiem 50tys km i od tamtej pory olej zmieniany co 10tys km. Przed wymianą przy 110tys km wlano płukankę AR2820. Data pobrania próbki: 15.07.2021 przy temperaturze silnika 90°C. Nie występują dolewki między interwałami. 75% miasto (małe, bez stania w korkach), reszta trasa.
Raport Mercedes.png
 

Attachments

  • #-5811-2-Z-203143-Sev2.pdf
    104,5 KB · Odwiedzin: 163
Last edited:
Olej już prawie 5w20, 5% paliwa w oleju.
Zalecałbym zmianę sposobu eksploatacji, ale samochód jest dla Ciebie, a nie na odwrót.
 
A skąd ten molibden i bor ? Czy mamy gdzieś dostęp do analizy czystego oleju MB?
Są oleje 5w40 spełniające normę 228.51, 229.51 i 229.52 (taka jest wymagana dla Twojego silnika). Może aby uniknąć skutków rozcienczenia paliwem warto iść oczko wyżej
 
Olej już prawie 5w20, 5% paliwa w oleju.
Tuż przed wymianą. Próbka pobrana w czwartek, w poniedziałek już była wymiana.

Zalecałbym zmianę sposobu eksploatacji, ale samochód jest dla Ciebie, a nie na odwrót.
Strasznie mi auto pasuje. Komfort, osiągi, spalanie. Nie chciałbym zmieniać, a że mam blisko do pracy - no cóż....

Są oleje 5w40 spełniające normę 228.51, 229.51 i 229.52 (taka jest wymagana dla Twojego silnika). Może aby uniknąć skutków rozcienczenia paliwem warto iść oczko wyżej
Podpytam w serwisie przy kolejnej wymianie. Do listopada jestem jeszcze gwarancyjne związany z MB.
 
Olej już prawie 5w20, 5% paliwa w oleju.
Zalecałbym zmianę sposobu eksploatacji, ale samochód jest dla Ciebie, a nie na odwrót.
Oprócz paliwa tu jest płukanka jeszcze w oleju więc wg mnie nie ma dramatu z lepkością bo płukanka też ją obniżyła.

AR2820 nie zawiera ani Mo ani B więc wszystko z oleju.

Jak na płukany silnik to 0.3% sadzy po tak niskim przebiegu to sporo. Warto wyczyścić układ paliwowy to może i zalewanie oleju paliwem się uspokoi
 
to ja jeszcze podłącze siędo pytania SACZI, po jakim czasie (dystansie) pozostalości po płukance AR lub Oilsyn odparowują? i czy w ogóle odparowująw całości czy coś tam zawsze zostanie i jeśli tak to jaki ma wpływ na nowy olej?
 
@Rpetryko
Nie wiadomo ile serwis dał radę zlać, to co zostało wymieszało się z nowym olejem.
 
to ja jeszcze podłącze siędo pytania SACZI, po jakim czasie (dystansie) pozostalości po płukance AR lub Oilsyn odparowują? i czy w ogóle odparowująw całości czy coś tam zawsze zostanie i jeśli tak to jaki ma wpływ na nowy olej?
Zarówno AR2820 jak i Oilsyn mają bardzo charakterystyczny zapach (pachną tak samo, nie wiem na ile są zbliżone do siebie). Ten zapach przestaje być wyczuwalny już następnego dnia, więc wgm mnie odparowują dość szybko. I olej po nich dużo dłużej jest czysty (sprawdzone już na 3 dieslach)
 
@Rpetryko miasto zawsze generuje niesprzyjające warunki dla diesla ale można z tym żyć:

-krótszy interwał jeśli nie podejmiesz żadnych środków zaradczych

- paliwo w oleju - być może DPF jest tutaj przyczyną (99% przypadków ON w oleju to niezregenrowany prawidłowo DPF, ale przyczyna pierwotną mogą być np. lejące wtryski).

Co zrobić żeby mieć mniej sadzy: zwiększyć Liczbę Cetanowa paliwa albo tankując takie paliwo albo posiłkując się dodatkami (najlepiej dobrymi koncentratami)

Można też zastosować środki obniżające temperaturę palenia sadzy (jedna dawka co trzeci, czwarty bak). Udrażniają skutecznie tor obróbki spalin.

Co ja zrobiłbym:

-skróciłbym interwał lub
- zastosowałbym dodatek do oleju zwiększający parametry oleju (mniejsze tarcie, większa rezerwa TBN, lepsza dyspersja sadzy i zanieczyszczeń). To zminimalizuje wpływ paliwa na mniejsza lepkość oleju, która tutaj może być przyczyną wyższego poziomu metali.


- dodatki do paliwa: LC min 55, detergenty, wówczas mamy wyraźnie mniej nie w pełni spalonego paliwa (sadzy)

-przed każda wymianą oleju: dobra płukanka
 
- zastosowałbym dodatek do oleju zwiększający parametry oleju (mniejsze tarcie, większa rezerwa TBN, lepsza dyspersja sadzy i zanieczyszczeń). To zminimalizuje wpływ paliwa na mniejsza lepkość oleju, która tutaj może być przyczyną wyższego poziomu metali.
Ok. Jakiś konkretny polecasz? Tak samo do paliwa - coś konkretnego/sprawdzonego?
 
Olej;

Zacząłbym od AR9100.
Jeśli silnik ma ciężko to mix 50/50 ar9100 i ar9200 (gotowe mieszanki na odpowiednia ilość oleju można dostać od naszych forumowych dostawców)


Paliwo: premium jak jest promo albo również kompletny, AR6900Dmax (przytomna cena robi się przy 2 sztukach a przy 5litrach to euforia).


Ja, owszem dorzucam znaczna ilość samego dodatku zwiększającego LC ale na razie testuję zachowanie auta (czekam na zimę).

Na pewno jest ciszej i mniej wibracji oraz spalanie jest korzystniejsze. Dodatek sam komponowałem wiec nie kupi się takiego ze smarem (może gdzieś są ale ja nie znam konkretnego).


Warto rozważyć jednorazowe czyszczenie wtryskiwaczy „na krótko” preparatami klasy diesel Spulung (albo K2 Dictum, analogiczny skład i skuteczność). To rozwiązuje za grosze problemy z układem zasilania paliwem.
 
Oprócz paliwa tu jest płukanka jeszcze w oleju więc wg mnie nie ma dramatu z lepkością bo płukanka też ją obniżyła.
To znaczy ze używając załóżmy LM 2662 może wpłynąć na rozrzedzenie oleju? Wiemy że w 100 % nie wylejemy tego razem z olejem. Odparowanie widać po takim przebiegu nikłe więc krąży cały czas z olejem..
 
Back
Top