OEM Olej OEM (pierwszy z fabryki) Renault Megane RS z rocznika 2021 ~1 tys kilomertów.

Misjonarz

Użytkownik
Samochód
Toyota Avensis T25 1CD-FTV
W załączniku przesyłam analizę oleju OEM Renault, prawdopodobnie jest to ELF RTech Sport 0W40. Na wstępie dodam, że nie jest ona moja a należy do Karola z kanału JagodowyTV ( https://www.youtube.com/channel/UCSwtGkvmxXhWe-kK1dlm8gA )a jedynie za jego zgodą udostępniam na forum :). Auto było jeżdżone głownie po mieście z niezbyt wysokimi obrotami (typowe docieranie). Przebieg ok 1 tysiąc kilometrów.

olej.png
 

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Pytanie, paliwo w oleju jest mierzone jaka metodą ? Jaki jest konkretny % ?
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Paliwo przy pomocy FTIR, ale według mnie taka analiza nie ma dużej wartości, silnik na dotarciu, podwyższone stężenie Si itp.
 

Misjonarz

Użytkownik
Samochód
Toyota Avensis T25 1CD-FTV
Za chwile dodam analizę drugiego oleju, tez zlany po 1tys.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
W porządku, lecz ją już widziałem na filmiku, wygląda lepiej.
 

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Jak widać na filmie olej jest koloru ciemno brązowego, może być to spowodowane znacznym obniżeniu temp zapłonu co prowadzi do szybkiego odkładania się depozytów?

Przy 105 st C jest możliwość samozapłonu oparów oleju w komorze spalania ?
 

Misjonarz

Użytkownik
Samochód
Toyota Avensis T25 1CD-FTV
Raczej nie, trudno połączyć ogień, tlen i olej w takim stosunku aby nastąpił zapłon .
 

majer87

Użytkownik
Lokalizacja
Kraków
Samochód
Kia Proceed GT 1.6T-GDI 204 KM MY20, Opel Corsa D 1,2 +lpg 80 KM MY07
@Misjonarz GPF na pewno nie jest winny (w tym systemie wtryski nie dolewają tylko więcej powietrza leci) oraz po takim przebiegu GPF jeszcze się pewnie nie wypalał. Strzelam w pierścienie lub defekt gładzi cylindra/ów
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
IMG_20210428_214727.png

@bcdrm pod kątem różnego rodzaju depozytów itp. na to wpływają inne parametry np. oksydacja, nitracja.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Aby doprecyzować, absorbcja fal: diesel ca. 800 cm-1, benzyna ca. 750 cm-1 oraz AW (ZnDDP) przy ca. 980 cm-1
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
0,48 diesla w samochodzie na benzynę ;) ale rozumiem ze przy małe różnicy we FTIR można to tylko ogólnie określić. Ja podtrzymuje zdanie, że to wynik użytkowania samochodu, pewnie częściowo połączony z faktem układania silnika i wypalania resztek z procesu produkcji. A nie wada silnika.

Sporo krzemu, resztki jakichś smarów czy jakiś dodatek w oleju? Bo filtr raczej jeszcze sprawny.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Przecież ta próbka została zanieczyszczona.. Si po części pochodzi z dodatku antypiennego. Uszczelnienia (silikon itp.)
 
Top