W załączniku przesyłam analizę oleju OEM Renault, prawdopodobnie jest to ELF RTech Sport 0W40. Na wstępie dodam, że nie jest ona moja a należy do Karola z kanału JagodowyTV ( https://www.youtube.com/channel/UCSwtGkvmxXhWe-kK1dlm8gA )a jedynie za jego zgodą udostępniam na forum . Auto było jeżdżone głownie po mieście z niezbyt wysokimi obrotami (typowe docieranie). Przebieg ok 1 tysiąc kilometrów.
Jak widać na filmie olej jest koloru ciemno brązowego, może być to spowodowane znacznym obniżeniu temp zapłonu co prowadzi do szybkiego odkładania się depozytów?
Przy 105 st C jest możliwość samozapłonu oparów oleju w komorze spalania ?
@Misjonarz GPF na pewno nie jest winny (w tym systemie wtryski nie dolewają tylko więcej powietrza leci) oraz po takim przebiegu GPF jeszcze się pewnie nie wypalał. Strzelam w pierścienie lub defekt gładzi cylindra/ów
0,48 diesla w samochodzie na benzynę ale rozumiem ze przy małe różnicy we FTIR można to tylko ogólnie określić. Ja podtrzymuje zdanie, że to wynik użytkowania samochodu, pewnie częściowo połączony z faktem układania silnika i wypalania resztek z procesu produkcji. A nie wada silnika.
Sporo krzemu, resztki jakichś smarów czy jakiś dodatek w oleju? Bo filtr raczej jeszcze sprawny.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.