• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM Olej OEM (pierwszy z fabryki) Renault Megane RS z rocznika 2021 ~1 tys kilomertów.

Misjonarz

Użytkownik
Samochód
Toyota Avensis T25 1CD-FTV
W załączniku przesyłam analizę oleju OEM Renault, prawdopodobnie jest to ELF RTech Sport 0W40. Na wstępie dodam, że nie jest ona moja a należy do Karola z kanału JagodowyTV ( https://www.youtube.com/channel/UCSwtGkvmxXhWe-kK1dlm8gA )a jedynie za jego zgodą udostępniam na forum :). Auto było jeżdżone głownie po mieście z niezbyt wysokimi obrotami (typowe docieranie). Przebieg ok 1 tysiąc kilometrów.

olej.png
 
Pytanie, paliwo w oleju jest mierzone jaka metodą ? Jaki jest konkretny % ?
 
Paliwo przy pomocy FTIR, ale według mnie taka analiza nie ma dużej wartości, silnik na dotarciu, podwyższone stężenie Si itp.
 
Za chwile dodam analizę drugiego oleju, tez zlany po 1tys.
 
W porządku, lecz ją już widziałem na filmiku, wygląda lepiej.
 
Jak widać na filmie olej jest koloru ciemno brązowego, może być to spowodowane znacznym obniżeniu temp zapłonu co prowadzi do szybkiego odkładania się depozytów?

Przy 105 st C jest możliwość samozapłonu oparów oleju w komorze spalania ?
 
Raczej nie, trudno połączyć ogień, tlen i olej w takim stosunku aby nastąpił zapłon .
 
@Misjonarz GPF na pewno nie jest winny (w tym systemie wtryski nie dolewają tylko więcej powietrza leci) oraz po takim przebiegu GPF jeszcze się pewnie nie wypalał. Strzelam w pierścienie lub defekt gładzi cylindra/ów
 
IMG_20210428_214727.png

@bcdrm pod kątem różnego rodzaju depozytów itp. na to wpływają inne parametry np. oksydacja, nitracja.
 
Aby doprecyzować, absorbcja fal: diesel ca. 800 cm-1, benzyna ca. 750 cm-1 oraz AW (ZnDDP) przy ca. 980 cm-1
 
0,48 diesla w samochodzie na benzynę ;) ale rozumiem ze przy małe różnicy we FTIR można to tylko ogólnie określić. Ja podtrzymuje zdanie, że to wynik użytkowania samochodu, pewnie częściowo połączony z faktem układania silnika i wypalania resztek z procesu produkcji. A nie wada silnika.

Sporo krzemu, resztki jakichś smarów czy jakiś dodatek w oleju? Bo filtr raczej jeszcze sprawny.
 
Przecież ta próbka została zanieczyszczona.. Si po części pochodzi z dodatku antypiennego. Uszczelnienia (silikon itp.)
 
Back
Top