• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej Opel Mokka 1.4T silnik A14NET

keeper18

Użytkownik
Samochód
Opel Mokka 1.4T 4x4 A14NET LUJ
Marka samochodu
Opel Mokka 1.4T
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
1.4T A14NET
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,4l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
dexos1 gen2
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge 5w30 C3
Witam. Szukam dobrego oleju do tego silnika.Aktualnie zalany mam castrol EDGE 5W30 C3, ponieważ mechanik odradził mi GM dexos1 gen2.
Nie wiem czy zostać przy castrolu czy szukać czegoś lepszego???
  • ACEA C3;
  • API SN/CF;
  • GM dexos2;
  • MB-Approval 229.31/ 229.51;
  • Renault RN 0700 / RN 0710;
  • VW 505 00/ 505 01
 
Jak się zdecydujesz na D2, to Castrol, Mobil i Shell, to najlepsze ogólnodostępne oleje z tym zestawem norm.
D1g2 w 90% są takie same i bez większego znaczenia, który wybierzesz. Tutaj masz Amsoila Signature Series (ASK), który istotnie się wyróżnia spośród reszty - również ceną (280PLN/4.8L).
 
Pobór oleju 40ml na 1000, czy 400ml?
 
Jak się zdecydujesz na D2, to Castrol, Mobil i Shell, to najlepsze ogólnodostępne oleje z tym zestawem norm.
D1g2 w 90% są takie same i bez większego znaczenia, który wybierzesz. Tutaj masz Amsoila Signature Series (ASK), który istotnie się wyróżnia spośród reszty - również ceną (280PLN/4.8L).
Dziękuje za pomoc. Napisałem już do producenta Amsoila Signature Series zobaczymy czy odpowiedzą.Pozdrawiam

Pobór oleju 40ml na 1000, czy 400ml?
Przepraszam mój błąd. Dolewam 1litr na 10 tyś km aby utrzymać maksymalny poziom.

Dostałem jeszcze takie propozycje od firm czy ktoś może testował te oleje w tym silniku?
Motul 8100 Eco-lite 5W30
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C ASTM D1298 0.847
Viscosity at 40°C ASTM D445 67.0 mm²/s
Viscosity at 100°C ASTM D445 11.4 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C ASTM D4741 3.3 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 166
Pour point ASTM D97 -39°C
Flash point ASTM D92 228°C
Sulfated ash ASTM D874 0.85% weight
TBN ASTM D2896 8.5 mg KOH/g

Millers Oils XF LONGLIFE LSPI 5w30
SAE klasa lepkości:...5W30
Ciężar właściwy przy 15°C:...0,849
Lepkość kinematyczna przy 40°C:...69,4 cSt
Lepkość kinematyczna przy 100°C:...12,2 cSt
Indeks lepkości:...175
Temperatura krzepnięcia:... -39°C
Temperatura zapłonu:...173 °C
Lepkość na zimno przy -30°C...4270 cP
 
Dolewam 1litr na 10 tyś km aby utrzymać maksymalny poziom.
To nie ma jeszcze tragedii. Nie ma sobie czym zawracać głowy.

Dostałem jeszcze takie propozycje od firm
Bez znaczenia, to są parametry uśrednione z karty technicznej. Zdecydowanie poszedłbym w stronę Mobila, Shella, Castrola polecanych wyżej.
 
Dostałem jeszcze takie propozycje od firm
To oleje dexos1 gen2.
Motul jest "pakietowym bliźniakiem" Yacco GDI i naszego Orlena MaxExpert DEX1, przynajmniej w zakresie, który jesteśmy w stanie przeanalizować (dodatki metaliczne i bazy z sds)
Millers jest mi bliżej nieznany.
 
Dzięki za odpowiedz. Napiszę do nich zobaczymy co polecą.
Post automatically merged:

To nie ma jeszcze tragedii. Nie ma sobie czym zawracać głowy.


Bez znaczenia, to są parametry uśrednione z karty technicznej. Zdecydowanie poszedłbym w stronę Mobila, Shella, Castrola polecanych wyżej.
Niestety żadna z podanych przez ciebie firm nie potrafi dobrać oleju.Brak odpowiedzi a konfiguratory oleju na stronach podają zupełnie inny olej.
 
Jak się zdecydujesz na D2, to Castrol, Mobil i Shell, to najlepsze ogólnodostępne oleje z tym zestawem norm.
D1g2 w 90% są takie same i bez większego znaczenia, który wybierzesz. Tutaj masz Amsoila Signature Series (ASK), który istotnie się wyróżnia spośród reszty - również ceną (280PLN/4.8L).
To są jakieś jaja.Polski dystrybutor odsyła mnie do Amsoil 5W30 ASL Indeks: ASL1G, natomiast AMSOIL USA https://www.amsoil.com napisał mi własnie w mailu, że albo Product code : ASLQT-EA https://www.amsoil.com/p/signature-series-5w-30-synthetic-motor-oil-asl/?code=ASLQT-EA albo Product code : OEFQT-EA https://www.amsoil.com/p/oe-5w-30-synthetic-motor-oil-oef/?code=OEFQT-EA???
 
To nie są jaja!
Amsoil poleca ci oleje spełniające normę dexos1 gen2 z tym, że jeden w wersji OE, drugi w wersji Signature Series.
Pierwszy to wersja oleju, powiedzmy standardowa. Drugi, "wzmocniona". Signature Series są dostosowa e do 25 tys mil, czyli około 40 tys km; to taki amerykański Longlife.
Sam jeżdżę na Signature Series ASL i sobie chwalę.
 
Miałem Astrę J 2014 z tym silnikiem. W książce serwisowej widziałem że od początku jeździła na 5W30 C3 dexos 2. Póżniej za namową mechanika specjalizującego się w Oplach zmieniłem na 5W40, też dexos 2. Najpierw Penrite Enviro+ 5w40, a jak były problemy z dostępnością to używałem Amsoil European Car Formula 5W-40 Improved ESP AFL. Cudów nie było, tragedii też nie.
 
To nie są jaja!
Amsoil poleca ci oleje spełniające normę dexos1 gen2 z tym, że jeden w wersji OE, drugi w wersji Signature Series.
Pierwszy to wersja oleju, powiedzmy standardowa. Drugi, "wzmocniona". Signature Series są dostosowa e do 25 tys mil, czyli około 40 tys km; to taki amerykański Longlife.
Sam jeżdżę na Signature Series ASL i sobie chwalę.
OK rozumiem ten w PL ma inna sygnaturę ale to ten sam olej ASL1G co ASLQT-EA Signature Series.
 
ASL to nie OEF.
Dalsze różnice w kodach to najprawdopodobniej rozróżnienie opakowania.

Codo oleju, moim zdaniem możesz lać zarówno Dexos2, jak i Dexos 1 gen2.
 
Miałem Astrę J 2014 z tym silnikiem. W książce serwisowej widziałem że od początku jeździła na 5W30 C3 dexos 2. Póżniej za namową mechanika specjalizującego się w Oplach zmieniłem na 5W40, też dexos 2. Najpierw Penrite Enviro+ 5w40, a jak były problemy z dostępnością to używałem Amsoil European Car Formula 5W-40 Improved ESP AFL. Cudów nie było, tragedii też nie.
W Szwecji zmieniali mi olej na 5w30 w lato natomias w zimę lali mi 5w40. Na wymiane jedziłem co 15k a nie jak zalecali 30k.Po wlaniu castrola silnik przycichł przestał klekotać jak sieczkarnia.Sąsiad jeździ natomiast na Castrol MAGNATEC 5W-30 DX i twierdzi, że taki mu zalecił mechanik zamiast Castrol Edge 5w30 C3.
 
ASL to nie OEF.
Dalsze różnice w kodach to najprawdopodobniej rozróżnienie opakowania.

Codo oleju, moim zdaniem możesz lać zarówno Dexos2, jak i Dexos 1 gen2.
Dzięki. W marcu zaleje Amsoil 5W30 ASL Indeks: ASL1G zobaczymy jak będzie różnica.Temat do zamknięcia chyba, że jeszcze ktoś ma doświadczenie z tym silnikiem i chciałby coś dodać...
 
1G to galon, a QT to kwarta. Nie komplikuj bardziej niż potrzeba, pewnie zalejesz oba indeksy 😉
 
Last edited:
Back
Top