• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej przekładniowy do Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T.

Mankovsky

Nowy użytkownik
Samochód
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Witam, szukam najlepszego oleju do mojego Daily. Autko to Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T.
Co ile polecacie wymieniać olej w skrzyni?

W instrukcji jest napisane: "DiaQueen Wide Gear oil g-1 lub olej przekladniowy Castrol/Burmah BOT328 (lub odpowiedniki)

Wchodzi bodajże 1.75, ale specjalista powiedzial mi, żebym kupil 3.

Pozdrawiam!
 
Tak, wchodzi do 2 l. Wiec nie wiem skad te 3 l ? Opieraj sie o GL 4+ jak osobiscie stosowalem Meguin megol Hypoid-Getriebeöl GL 4+ 75W-90 lecz dodadkowo polece Castrol SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90, Motul Gear 300 75W-90 lub Mobilube 1 SHC 75W-90.
 
A co sądzisz o olejach PMO, penrite
To znaczy, że obojętnie który wybierzesz. Każdy z tych jest wart uwagi.

czy jakoś tak i motulu? W szukajcie duzo informacji, ale proszę, zebys się wypowiedział, bo wydajesz się godny zaufania. Podobno ten Penrite jest super do skrzyn i jesyem ciekawy jak to się ma do Meguina.
 
Odnośnie olejów przekładniowych blendowanych przez PMO i Penrite się nie wypowiem. Od lat stosuję do skrzyń oleje Meguina (blendują dla Liqui Moly), ten polecony bazuje tylko i wyłącznie na PAO, do CzT między innymi. Lecz również miałem styczność między innymi z Castrolem, bardzo dobre oleje, też w większości na PAO. Motul również zbierał pozytywne opinie.
 
W instrukcji jest napisane: "DiaQueen Wide Gear oil g-1 lub olej przekladniowy Castrol/Burmah BOT328 (lub odpowiedniki)
Przede wszystkim wymagana specyfikacja, w tym przypadku BOT 328
oprócz trudnodostępnego oryginału, widzę 2 oleje spełniające powyższe:

RAVENOL VSG SAE 75W-90
RED LINE MT-90 75W90 GL-4

Opieraj sie o GL 4+
API GL-4+ oznacza tyle, co GL-4 z podwyższoną ilością uszlachetniaczy, ale nie aż do stopnia GL-5, które może być niebezpieczne i powodować korozję elementów z metali kolorowych, np synchronizatorów. Ale jeśli olej jest oznaczony GL-4/GL-5 to znaczy, że spełnia warunki GL-5, ale nie na tyle, by był groźny tam, gdzie wymaga się GL-4. Czyli praktycznie to samo, co GL-4+ w kontekście skrzyni wymagającej GL-4 jak przedmiotowa skrzynia.

Red Line to producent z wyższej półki, zaś olej Ravenola ma według API więcej dodatków uszlachetniających.
Ja wziąłbym Red Line, jeśli i mnie byś zapytał.
 
Last edited:
Co ile polecacie wymieniać olej w skrzyni?
Zaleca się ogólnie co 80...100tys km, lub co 4...6 lat. Są i tacy co mówią, że nie trzeba wcale, ale nie jestem zwolennikiem takiej eksploatacji. W skrzyni olej też się ścina.
 
Back
Top