• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej Skoda Octavia IV 2.0 TDI 115KM

Maro99

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa, Polska
Samochód
Peugeot 5008 1.6 HDI, Citroen C3 1.4 HDI
Marka samochodu
Skoda Octavia IV 2.0 TDI
Budżet/ile litrów
200 zł/5,5 ltr
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI SCR/1998 ccm
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak poboru
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW LongLife IV 0W20 508/509
Jaki olej masz obecnie
VW LongLife IV 0W20
Samochód służbowy, aktualnie z przebiegiem 2000 km, użytkowany głównie z mieście, trasa raz na tydzień ok 300km. Serwis w trybie LL.
Z uwagi na fakt, że być może ten samochód zostanie odkupiony zamierzam o niego trochę bardziej zadbać. Czyli wymienić olej niebawem, jeszcze przed zimą, a potem wymieniać w połowie interwału podawanego przez komputer. Z racji gwarancji nie mam chyba wyboru i muszę wlać oryginalny olej VW LongLife IV 0W20 508.00/509.00.
 
To samo robię z dusterem:)

Nie masz opcji na 5W30? Renault i Dacia mają normę na 0W20 ale i 5W30 zamiennie.
Wszystko pod 508/509 będzie min. 200 zł za 5 litrów. Jest Castrol, Q8, Mobil, Valvoline.
Jest Orlen i Lotos, ale w seriach Pro i Quazar czyli tylko chore ceny na stacjach.

Porównójąc np. Castrola i Q8, to ten drugi wydaje się być "lżejszy" przy niskich temperaturach
 
Norma 508/509 nie przewiduje innej lepkości niż 0W-20.

@Maro99 - nie musisz lać oleju VW, ale musisz łac olej z aprobatą. Z tym że za te pieniądze to w sumie tylko olej OEM VW. Może uda ci się znaleźć Castrola LL 0W-20 w założonym budżecie, ale oddechu bym nie wstrzymywał. Jakbyś dołożył 30-50 zł to dało by się już coś znaleźć. Tylko raczej nie warto. Oleje VW złe nie są.
 
@jerseyAdmin, tak też zapewne zrobię. A ten oryginał VW jest produkowany przez Shella, a więc przy wymianach co 10kkm powinno być z silnikiem wszystko w porządku.Nad Castroem też się zastanawiałem, ale tu już budżet trzeba nieco zwiększyć.
 
@Maro99, tak jak pisze @jerseyAdmin, nie musisz stosować oleju serwisowego, ale inny olej nie znaczy "200% lepiej".
Wymieniaj olej w interwale o połowę krótszym względem zaleceń producenta. Niewiele więcej jesteś w stanie zrobić dla trwałości silnika.
 
I filtr powietrza. U mnie plan serwisowy przewiduje 60 kkm lub 4 lata 🤦‍♂️
 
Nie musisz lać oryginalnego oleju VW na gwarancji tylko możesz zastosować inny olej pod warunkiem, że będzie on miał oficjalną aprobatę VW. W tym budżecie to chyba najprościej kupić jednak OEM, który jednak nie będzie jakiś super pod względem jakości choć przy interwale 10 tys. będzie wystarczający. Ja bym osobiście wolał dołozyć do czegoś na IV grupie ale w tym budżecie to raczej niemożliwe. Nie wiem czy jest sens zamieniać OEM na Cstrola - Castrol też jest teraz na III grupie i prawdopodobnie olej jest niemal identyczny z tym OEM-owym i niemal identyczny z większością innych olejów z norma 508/509 za wyjątkiem tych jeszcze (i nie wiadomo jak długo) robionych na IV grupie.
 
Dziękuję, wszystkim za przesłane opinie. Ostatecznie wybrałem i zamówiłem oryginalny olej VW LongLife IV 0W20.
 
Back
Top