• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej Torsen skrzyni 6hp19a G055145A2 jaki zamiennik

screamaster

Użytkownik
Samochód
Audi A6 C5 2.5TDI BAU
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
1
Model skrzyni biegów
6hp19a
Typ skrzyni biegów
Automat klasyczny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
G055145A2
Jaki olej masz obecnie
G055145A2
Witam, jest problem z dobrem oleju dla Torsena w Audi, dotyczy to każdego auta audi gdzie mamy Torsen na końcu skrzyni automatycznej. Teraz tak, w manualu torsen pracuje z olejem skrzyni 75w90 a w automacie 6hp i 8hp w nowszych z olejem G055145A2, olej kosztuje 550zl w górę co jest ceną wysoką, szukam alternatywy, mamy dostępny Ravenol AWD-TOR ale Torsen chodzi na nim gorzej niż na starym oleju po 300tyś. Efekt jest taki że przy maksymalnym skręcie kół, koła przeskakują lub jest efekt "tarki" gdzie na starym oleju efekt jest mniejszy a na oryginale nowym nie ma i wtedy napęd pracuje idealnie. Jaki olej mógłby być zamiennikiem oryginału? Olej oryginalny zawiera dodatek Sturaco FM 1992 którego nie bardzo da się kupić, z tego co zauważyłem w teście porównawczym AWD-TOR i oryginału to chwalą się że ich olej jest lepszy a w rzeczywistości nie nadaje się, ale widać tez lepkości, wygląda na to że oryginał ma podobne lub odrobinę wyższe lepkości niż 75w90 dlatego zastanawiam się czy użyć 75w140 czy lać 75w90 i jakiś dodatek? Pytanie jaki mógłby to być? Z tego co widziałem na ruskich forach ludzie leją 75w140 i Torsen chodzi pytanie jak długo, przyznam że teoretycznie można by kupić za grubo ponad pół tysiąca oryginał ale bardzo mnie ciekawi ten temat i chce poeksperymentować z tym
 
Absolutnie nie mam pojęcia czy taki olej będzie dobry ale po między 75W90 i 75W140 są też oleje 75W110 np Amsoil Severe Gear. Jeśli miałbym testować to właśnie taki.
 
A czy ten olej ma być w specyfikacji LS?
Tak czy siak, można za psi grosz spróbowac Specola 75W140 LS, jak nie podejdzie to pójdzie do jakiejś pilarki :)

edit: tu jest trochę w temacie:
 
Last edited:
@screamaster, obawiam się, że bez oryginału się nie obędzie. Oleje bez właściwego dodatku i specjalnie dobranej lepkości po prostu się w tej przekładni nie sprawdzają. Zresztą tam wchodzi niecałe 0.5 l, tak więc ten koszt zakupi oleju można podzielić na 2. Nie niszcie sobie przekladni oszczędnościami kilkuset złotych.
 
@apede Ogólnie to nie wiem czy ma być LS, Audi Ci tego nie poda i nie ma jasnej specyfikacji, Torsen teoretycznie nie posiada żadnej blokady typu tarczki tylko jest samoblokujący ma same zębatki więc raczej nie musi być LS
@Maro99 Właśnie ZF podaje że jest to jakieś 550ml pojemność układu ale w rzeczywistości wchodzi nawet 650ml.
@soszo Myślę nad jakimś friction modifier ale nie wiem jaki można by użyć do tego typu przekładni, polecisz jakieś sprawdzone dodatki? Stosowałem MoS2 Liqui Moly ale nie przyniosło to żadnego efektu.
 
Prawdę mówiąc nie mam sprawdzonych dodatków. Tego, że po zastosowaniu nic się nie popsuło chyba nie można nazwać sprawdzeniem 😉
 
Back
Top