resquetg
Nowy użytkownik
- Marka samochodu
- VW Golf VI
- Budżet/ile litrów
- 250/300PLN/5L
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 TDI CR 170KM CFGB
- Data produkcji
- 2011
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- VW 507
- Jaki olej masz obecnie
- Nieznany/Castrol 5W30 LL
Cześć, jestem świeżym posiadaczem Golfa z silnikiem 2.0 TDI o oznaczeniu CFGB. Dużo naczytałem się na forum o podobnych silnikach, ale żeby tradycji stało się zadość, to i ja otwieram swój temat. Nie jestem pewien co zalane jest obecnie, natomiast historia serwisowa jasno przedstawia serwis LongLife w autoryzowanych serwisach co około 30tys. km albo i lepiej. Oczywiście chciałbym możliwie skrócić taki interwał i zadziałać zabezpieczająco dla silnika. Zdarzają mi się trasy po 100-200km, ale robię też krótkie odcinki po mieście. Z tego co znalazłem, instrukcja narzuca jedynie normę VW 507. DPF i reszta na miejscu. Na forum do podobnych silników zalecano głównie 5W30, ale też 0W30. Z racji na obecnie wysokie ceny, to chciałbym zamknąć się w 250/300PLN. I tu pada pytanie: czy przy takim budżecie lepszym wyborem byłby sam Ravenol VMP 5W30 (265PLN) czy np. Eurol Syntence FS 0w30 + jakiś dodatek typu Archoil 9100 lub 9200v2 (około 280PLN). A może jeszcze coś innego?