• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej VW Golf VI GTD 2.0 TDI 170KM CFGB

resquetg

Nowy użytkownik
Marka samochodu
VW Golf VI
Budżet/ile litrów
250/300PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI CR 170KM CFGB
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 507
Jaki olej masz obecnie
Nieznany/Castrol 5W30 LL
Cześć, jestem świeżym posiadaczem Golfa z silnikiem 2.0 TDI o oznaczeniu CFGB. Dużo naczytałem się na forum o podobnych silnikach, ale żeby tradycji stało się zadość, to i ja otwieram swój temat. Nie jestem pewien co zalane jest obecnie, natomiast historia serwisowa jasno przedstawia serwis LongLife w autoryzowanych serwisach co około 30tys. km albo i lepiej. Oczywiście chciałbym możliwie skrócić taki interwał i zadziałać zabezpieczająco dla silnika. Zdarzają mi się trasy po 100-200km, ale robię też krótkie odcinki po mieście. Z tego co znalazłem, instrukcja narzuca jedynie normę VW 507. DPF i reszta na miejscu. Na forum do podobnych silników zalecano głównie 5W30, ale też 0W30. Z racji na obecnie wysokie ceny, to chciałbym zamknąć się w 250/300PLN. I tu pada pytanie: czy przy takim budżecie lepszym wyborem byłby sam Ravenol VMP 5W30 (265PLN) czy np. Eurol Syntence FS 0w30 + jakiś dodatek typu Archoil 9100 lub 9200v2 (około 280PLN). A może jeszcze coś innego?
 
Dzięki za odpowiedź. O dodatkach myślałem po prostu w kontekście bliżej niewiadomego stanu silnika, tak żeby go jeszcze zawczasu zabezpieczyć.
 
Last edited by a moderator:
Proponuje Eurol Syntence + AR9100. Pomyślałbym na twoim miejscu o płukance z uwagi na serwis LL bo wątpię aby ktoś o to zadbał w przeszłości.
 
Dzięki. Mógłbyś wytłumaczyć dlaczego akurat 9100, a nie np. 9200v2? I czy polecisz jakąś konkretną płukankę?
 
Last edited by a moderator:
Skoro trzymasz się normy 507, to dobór oleju uzależnij od sposobu eksploatacji i rocznego przebiegu.
Zamykając się w 10-15 tys km, ja zainteresowalbym się tańszymi olejami w postaci Orlen/Lotos/specol/Texaco/OEM vw
Przebiegi rzędu 15-20 tys km to Mobil1, czy eurol.
Po prostu celuje w 1 wymianę na rok...
Jak masz ochotę na dodatek, to z midsaps'ami ar9100 lepiej się "dogada" ( @wlyszkow).
 
Last edited by a moderator:
Jeśli po mieście robisz większość motogodzin to

- przede wszystkim zaprzyjaźń się z symptomami wypalania filtra DPF - przerywanie wypalania powoduje widoczny zrzut paliwa do oleju - dlatego nie powinno przerywać się tego procesu

Mój rekord do ponad 80 kkm bez gaszenia podczas wypalania :D

- dlatego do miasta interwał 10 kkm a nawet 7kkm miasto wolno nabija km ale brudzi olej

Do brzegu w kontekście oleju: mając powyższe na uwadze

Tani olej o często, chyba ze budżet pozawala to drogi olej ale również często.

Co do konkretnych producentów
Ja jestem bardzo zadowolony z Eurola 0W30, Shell AVL 0W30 tez nie był zły

ale miałem również incydenty z Cyclon Magma który miał być na przepłukanie ale został na dłużej bo akurat na miejski styl jazdy trafił.


Dobrym dodatkiem czyszczącym i zmniejszającym tarcie jest AR9100 który z tanim olejem jest o wiele lepszy niż drogi przekozak, którego potencjału LL nie wykorzysta się.

Btw- w tym silniku VW nie zaleca trybu LL 30kkm/24 m -> zalecany jest 15kk/24m i oleje 504/507
 
O wow, Nyan Cat :D

W każdym razie jeżeli jeździsz więcej po mieście niż trasie to wymiany co 10000 kilometrów i jakiś tani ale dobry olej. Jeżeli więcej po trasie to można pomyśleć o czymś droższym i trzymać to w silniku dłużej.

Wg mnie Lotos Aurum 504/507, Eurol 0W-30 albo olej OEM VW 504/507 który jest tani i dobry (wcale nie dlatego że tani :p)

Jeżeli kręcisz się głównie w trasie to można pomyśleć o jakimś droższym oleju i trzymaniu go dłużej np 15-20 tysięcy kilometrów.
 
Doooooobry wybór. Nie ukrywam ze to mój wzorcowy ulubiony zestaw 👍

Zerknij sobie jeszcze w filtr paliwa -nie wiem czy sam grzebiesz przy aucie czy oddajesz w inne ręce ale warto oczyścić puszkę i nowy filtr (i tak co 30 kkm).

Serwisy tego nie robią :/ a powinny.
 
Back
Top