• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej w220 400cdi wysoki przebieg

Antroy

Nowy użytkownik
Samochód
Mercedes w220 400 diesel
Marka samochodu
Mercedes
Budżet/ile litrów
10
Styl jazdy
Silnik
400Cdi
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0( prawdopodobnie dodatek paliwa za to odpowiada)
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge 5w30
Piszę z pytaniem jaki olej byłby "dobrym" wyborem do w220 z 4 litrowym dieslem 2 turbiny bez dpf. Silnik ma dość spory przebieg ~750 tyś trochę dymi ale nie jakoś potężnie. Ważne dla mnie jest aby utrzymać go jak w najlepszej kondycji. Od czasu do czasu zdarzy mu się lekki wyciek więc może warto to wziąć pod uwagę. Zawsze lane były raczej niezłe oleje syntetyczne ( mobil 3000, mobil 1 z indeksem 0/5W40 chociaż obecnie jest Castrol edge 5w30). Aktualnie niestety samochód więcej stoi niż jeździ( przebieg roczny około 3 tysięcy, poł na pół miasto-trasa raczej cały czas poniżej 2000 obrotów). Chciałem się tutaj ogólnie zapytać co byście polecali do tak "doświadczonego" silnika bo nie dużo na forum jest tematów o takich jednostkach, może jakaś wyższa lepkość? Do tego interesowała by mnie kwestia, czy przy tak symbolicznym przebiegu rocznym można wymieniać olej rzadziej niż co roku ( na przykład raz na 2 lata?). No i czy na przykład zalać coś tańszego i wymienić raz na rok po tych 2-3 tysiącach, czy lepiej coś dobrego i rzadziej? Zastanawiałem się na przykład nad Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 5L jako czymś lepszym, Meguinem Syntech Premium Diesel Sae 10W-40 jako czymś tańszym, Shellem Helix Ultra 5w40 jako czymś pośrednim ( chociaż tutaj mam obawy co do tego że przy wyższych temperaturach robi się z niego 5W30).To tylko jakieś moje przymyślenia, ale nie wiem czy trafne, więc jestem otwarty na wszystkie propozycje!

 
Last edited:
Sam jestem ciekawy, co się dzieje w silniku z tak przebiegiem...
Jakbyś zrobił analizę oleju przepracowanego, wiele by się nam wyjaśniło.
Odnośnie propozycji oleju, to ja sugerowalbym olej z normą 229.5 lub ewentualnie 229.51, ale z lepkością 5w40/0w40. Po prostu, niemieckie silniki z tamtych lat w większości jeździły na sae40.
 
Jeżeli silnik ma przedmuchy, to olej degraduje się o wiele szybciej
 
Jak ma przedmuchy, to zużywa olej. Przebieg to tylko liczba, dla dużego raczej niewysilonego (65KM/L) diesla nie jest to jakaś kosmiczna wartość. Polecam pozostać przy 5W30, jeżeli taki zaleca producent, szczególnie że silnik oleju nie pobiera.

Jak dymi to należy się przyjrzeć wtryskiwaczom oraz zbadać układ dolotowy pod kątem szczelności.
 
Przy tak symbolicznym rocznym przebiegu poszedłbym w Orlen Max Expert XD 5W30 i wymieniał go co rok. Jeździsz na dość niskich obrotach. Jeśli chcesz coś z XW40 wrzuć Q8 M. Przy takiej eksploatacji, moim zdaniem coś po kroju Mobil 1 ESP X3 0W40 nie ma sensu. Kupuj tańszy, z aprobatą i wymieniaj częściej.
Ps. Szacuneczek za taki przebieg w tym motorku.
 
Ja bym zmieniał olej co roku a wlewał tańszy olej, też mam starą Marcysię 3.2 benzyna z 1998 roku w cabrio (moja nie ma tak zacnego przebiegu), co roku wjeżdża świeży Lotos 5W40 z oficjalną aprobatą MB 229.5. Miałem wcześniej 5W40 Motul XCess, Valvoline Synpower z tą samą normą i silnik tak dobrze nie chodził jak na naszym Lotosiku.
Nie generuj sobie zbędnie wysokich kosztów, sam wiem ile oleju trzeba wlać do takiego motoru, tym bardziej robisz małe przebiegi jak ja, więc nie zdegradujesz tego oleju.
Dla tych silników oleje 0w40 lub 5w40, norma MB229.5 :)
 
Skrzynia ma się całkiem dobrze, z jakiś ostatnich interwencji to sprzęgło było wymieniane 3 lata temu, ale tak to skrzynia całkiem pancerna, ,w końcu ta sama aż do 2013 roku siedziała w v12 mercedesa z 1000 nm. Może też trochę sprawa tego, że jako kierowca mam naprawdę lekką nogę.

I jeszcze co do wymiany oleju, polecali byście stosować jaką płukankę w tak starym silniku( nie był wcześniej płukany) czy raczej zostawić jak jest?
 
Last edited by a moderator:
Plaukanka krzywdy nie zrobi, a na pewno lepiej i więcej zleci starego oleju
 
Back
Top