Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
A co z olejami które zachowują ponad przeciętną czystość w trakcie interwału ? Dobrze/źle* unikać/stosować*glownie procesy utleniania, powoduja, ze widzimy charakterystyczne ciemnienie oleju
Źle, bo olej nie dysperguje zanieczyszczeń, więc odkłedają się jako osady lub szlam w misce. Ale czy taki olej w ogóle może istnieć przy dzisiejszych normach?A co z olejami które zachowują ponad przeciętną czystość w trakcie interwału ? Dobrze/źle* unikać/stosować*
To rowniez kwestia silnika bo oczywistym jest rowniez fakt, ze w GDI, wysokoprezny itp. zaobserwujemy szybsza zmiane barwy (powod raczej znany wiec pisac szczegolowo nie bede). Wiec tutaj nie zachodzi tylko i wylacznie kwestia utleniania srodka smarnego. Ale jak pisalem to glowna przyczyna, nie "mycie" w klasycznym tego slowa znaczeniu w celu usuniecia niektorych rodzajow osadow np. weglowych lub lakieru, bo taki byl moj glowny cel piszac ten post. A w pozostalych silnikach obserwujac powolna zmiane barwy to dobrze swiadczy o oleju generalnie. Widzisz na tym przykladzie z dodatkiem OSP do gr.II.A co z olejami które zachowują ponad przeciętną czystość w trakcie interwału ? Dobrze/źle* unikać/stosować*
* - niepotrzebne skreślić
Oleje z wysokim stezeniem Ca lub Mg sa rzeczywiscie poczatkowo przypominac olej "myjacy". Ale pod wplywem rozkladu chemicznego z biegiem czasu tego typu detergenty sa w stanie sie przyczynic do tworzenia nowych depozytow np. lakieru. Ogolnie bardzo trudnych do usuniecia.żeby w oleju znajdowały się jakieś detergenty oczyszczające silnik.
Czyli często wymieniać? Np. Co 5 kkm?Ale pod wplywem rozkladu chemicznego z biegiem czasu tego typu detergenty sa w stanie sie przyczynic do tworzenia nowych depozytow
ale kolor to nie tylko olej, to przede wszystkim silnik. Obecny wolnossący 6cylindrowiec na pośrednim wtrysku po 7 tysiącach ma olej koloru niezbyt mocnej herbaty na bagnecie - i to z Oilsynem LL. Poprzedni wysilony turbolot z GDI przy połowie tego interwału był dużo ciemniejszy, Meguin, Shell, Eurol, wszystkie ciemniały tak samo.A co z olejami które zachowują ponad przeciętną czystość w trakcie interwału ? Dobrze/źle* unikać/stosować*
Pod jakim względem?Mobil 1 FS 0W-40 to taki wyjatek
Bo jeśli używam A3/B4 (póki co), to skracam interwał, żeby nie doszło do degradacji pakietu?Jakies typowe A3 bym sugerowal szybciej wymieniac, ale po co ?
Serio wydłużone interwały w ciężarówkach tylko pojemność układu?Przebiegi nie wynikają z cudownych właściwości olejów tylko z pojemności układów smarowania.
POE od Crody, ale z wysokim NPI (non-polarity index)130 i musi byc! W celu zachowania kompatybilnosci z elastomerami przy tak duzym stezeniu tego estru. Dodatkowo AN pochodzacy od XOM, pakiet dodatkow Infineum, dodatek wielofuncyjny PX 3871 (estry baranowe), AO amina booster N itp. Bez dodatku VM! Tylko i wylacznie mieszanina olejow bazowych, slusznie. Sam ten dodatek moze dodatkowo obciazac wskaznik wlasciwosci dyspergujacych.
Taki mix rzeczywiscie jest w stanie usunac osady weglowe z piescieni itp. Przy tak niskim D611 tzn. 62.