• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje bazowe a wlasciwosci myjace

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
A wymyłeś coś kiedyś olejem?
 
Ja nie wymyłem płukanką nawet xD xD

Poza tym nie wiem co stoi na przeszkodzie, żeby w oleju znajdowały się jakieś detergenty oczyszczające silnik.
 
glownie procesy utleniania, powoduja, ze widzimy charakterystyczne ciemnienie oleju
A co z olejami które zachowują ponad przeciętną czystość w trakcie interwału ? Dobrze/źle* unikać/stosować*

* - niepotrzebne skreślić
 
Co jak co, ale na rosyjskim oilclub sa watki o olejach typu flush. I nie sa to zadne plukanki, tylko oleje na caly interwal.
 
A co z olejami które zachowują ponad przeciętną czystość w trakcie interwału ? Dobrze/źle* unikać/stosować*
Źle, bo olej nie dysperguje zanieczyszczeń, więc odkłedają się jako osady lub szlam w misce. Ale czy taki olej w ogóle może istnieć przy dzisiejszych normach?
 
A co z olejami które zachowują ponad przeciętną czystość w trakcie interwału ? Dobrze/źle* unikać/stosować*

* - niepotrzebne skreślić
To rowniez kwestia silnika bo oczywistym jest rowniez fakt, ze w GDI, wysokoprezny itp. zaobserwujemy szybsza zmiane barwy (powod raczej znany wiec pisac szczegolowo nie bede). Wiec tutaj nie zachodzi tylko i wylacznie kwestia utleniania srodka smarnego. Ale jak pisalem to glowna przyczyna, nie "mycie" w klasycznym tego slowa znaczeniu w celu usuniecia niektorych rodzajow osadow np. weglowych lub lakieru, bo taki byl moj glowny cel piszac ten post. A w pozostalych silnikach obserwujac powolna zmiane barwy to dobrze swiadczy o oleju generalnie. Widzisz na tym przykladzie z dodatkiem OSP do gr.II.

żeby w oleju znajdowały się jakieś detergenty oczyszczające silnik.
Oleje z wysokim stezeniem Ca lub Mg sa rzeczywiscie poczatkowo przypominac olej "myjacy". Ale pod wplywem rozkladu chemicznego z biegiem czasu tego typu detergenty sa w stanie sie przyczynic do tworzenia nowych depozytow np. lakieru. Ogolnie bardzo trudnych do usuniecia.

Jak pisalem wielokrotnie to kwestia m.in. D611, a duza wiekszosc gotowych olejow ma wysoki. Dlatego lepiej celowac w oleje typu 0W-16/20 GF6A, C6. Najlepiej z dodatkiem gr. V i wysokim stezeniem N. Ewentualnie mozna zrobic mix 1:1, dobic do maksymalnie +/- 3 cP.
 
Ale pod wplywem rozkladu chemicznego z biegiem czasu tego typu detergenty sa w stanie sie przyczynic do tworzenia nowych depozytow
Czyli często wymieniać? Np. Co 5 kkm?
 
Nalezy ocenic sklad, bo np. Mobil 1 FS 0W-40 to taki wyjatek, ale tam konska dawka N 1300 ppm, sporo AOs i dodatek POE. Jakies typowe A3 bym sugerowal szybciej wymieniac, ale po co ? Skoro mozna stosowac jakosciowo lepsze oleje.
 
A co z olejami które zachowują ponad przeciętną czystość w trakcie interwału ? Dobrze/źle* unikać/stosować*
ale kolor to nie tylko olej, to przede wszystkim silnik. Obecny wolnossący 6cylindrowiec na pośrednim wtrysku po 7 tysiącach ma olej koloru niezbyt mocnej herbaty na bagnecie - i to z Oilsynem LL. Poprzedni wysilony turbolot z GDI przy połowie tego interwału był dużo ciemniejszy, Meguin, Shell, Eurol, wszystkie ciemniały tak samo.
 
Jezeli ktos chce poznac taki prawdziwy olej myjacy. Przepis nr. 4:
71J1bH9pyzL._AC_SL1500_.jpg
wSwwdaO6pNFaE8iPTfOFJEn5_EBCPHMQPJYnCLrdVNK7rcLsBXFfBSKLgc1A6ANYB41ySzLL8IRN839Ba8d4Q9lxvP2_5sOU8oBXaI1VYUgiwqHX8tlEi0l3tG3KdLMeWkgsB45mukmiKCiSub8I8Rcf-gLfDESqxAOUHubR5CcAYTH6yMtJHr6QaSvgPtB1SOB3XXN7LfsJ7Ss7nkZqYv6cseb2KotxTIcYxNvv7DOF6vHhPqCNgn6hOKAi-VUPGjAOK1WPfawxjstBLwYJqwgZZaakhhlF2uC9YljcLHRta50AvSJdfzjNVRJP67MG1GLHP1IgC4gRUdJHF0GUmZkKR6Z-Sq5LPBf5vYu9kC3KEZscChotYxz1OhmdYmMemJZIBygU-4qrhAjliz5NKxexznLAHFuGy_YcKnApFt2YS9TFOXrY_Yy4N5dRTS4ju8cvGZ-dC_rzk5BgEo9nsqAs_ujVYeA8ayN5uHbbZn4y785pkRVXXpfvb4ZES0XP9hU7J5WEblqG4SptsGZb6gNxaWHD7bcnYPDtHX0985ekcM3IgBsutM20vbUr4Jw_--m15qjj9Oz8-r2s66c4jpoWSVXBMypmA_1lC-bV=w825-h629-no



POE od Crody, ale z wysokim NPI (non-polarity index)130 i musi byc! W celu zachowania kompatybilnosci z elastomerami przy tak duzym stezeniu tego estru. Dodatkowo AN pochodzacy od XOM, pakiet dodatkow Infineum, dodatek wielofuncyjny PX 3871 (estry baranowe), AO amina booster N itp. Bez dodatku VM! Tylko i wylacznie mieszanina olejow bazowych, slusznie. Sam ten dodatek moze dodatkowo obciazac wskaznik wlasciwosci dyspergujacych.

Taki mix rzeczywiscie jest w stanie usunac osady weglowe z piescieni itp. Przy tak niskim D611 tzn. 62.
 
Ja kiedyś widziałem na YT jak typ zalewa olej myjący do motocykla ale szukałem tego filmu ostatnio i nie mogłem znaleźć. Typ wlewał to na jakieś 1000-2000km i olej rzekomo byl przeznaczony do płukania silnika i cały interwał był niezalecany. Oglądalem to z 5 lat temu.
 
@Resi hasło 'flushing oil" , ale to raczej do przepłukania po remoncie, niż czyszczenia. W szlifierniach poważnych silników zawsze od tego się zaczyna.
 
Film był po polsku i po polsku miał pewnie tytuł. Szukałem tak ale nie znalazłem.
 
Ciekawy temat, choć oleje nie czyszczą bo to nie ich funkcja to jednak jest wiele firm, które chwalą się niby takimi możliwościami wiem, że od nowości auta 1,0 Kia wolnossące lał Teściu Olej Ravanol 5w20 niby bazy syntetyczne PAO i technologia coś tam cleaning a mimo, że rocznie robił 5-6tyś i wymiana oleju to pod korkiem oleju spalenizna i wymieniałem mu teraz po 2500 tyś olej bo uszczelka korka spustu puszczała i olej był dość ciemny jak na ten przebieg zobaczymy jak zachowa się 2 razy tańszy olej Hyundaia.
Znowu na forum Toyoty mechanik zalecał wlewać do aut z problemem poboru oleju i brudnym zapuszczonym silnikiem olej FUCHS Titan GT1 Pro C2 5W30, którego nie składu nie znam, ale raz że nie zostawiał syfu to podobno czyścił i uwalniał pierścienie tłokowe i wlewano go do benzyn mimo, że był dla diesli.
 
@ozzy1979 uwzględniłem kilka czynników, dlaczego skład tego Mobila jest przemyślany.

Odnośnie tego Kroon-Oil to pewnie zauważyłeś, że stosują tam OSP o którym często piszę i chwałę. Dodatkowo ester, więc obniżają D611, niestety nie wiem do jakiego stopnia, trzeba znać dokladne stężenie, bo np. PAO 4 cSt ma na poziomie 120, im wyższa lepkość, tym następuje pogorszenie. Reasumując: Dodając przede wszystkim OSP, można sprawić, że tego typu olej będzie mniejszym złem. Ale to jedyny znany mi producent, który dodaje OSP do takiego oleju. Jest drogi i wymaga wiedzy, doświadczenia.
 
@poziom1989 czyli nie jest aż takim złem używanie tego Kroona w przypadku pozostania w klasie A3 i dodatkowo skrócenia interwału?
 
Ten według mnie nie. Kolejna kwestia to nadmierna lepkość.

Osobiście bym sam przytulił jakiś 0W/5W-20, 10W-30 na GF6 lub C6 z dodatkiem OSP, ale niestety... Taka mieszanina jeszcze z AO aminą będzie bardzo dobrze kontrolować depozyty.
 
Przebiegi nie wynikają z cudownych właściwości olejów tylko z pojemności układów smarowania.
Serio wydłużone interwały w ciężarówkach tylko pojemność układu?

POE od Crody, ale z wysokim NPI (non-polarity index)130 i musi byc! W celu zachowania kompatybilnosci z elastomerami przy tak duzym stezeniu tego estru. Dodatkowo AN pochodzacy od XOM, pakiet dodatkow Infineum, dodatek wielofuncyjny PX 3871 (estry baranowe), AO amina booster N itp. Bez dodatku VM! Tylko i wylacznie mieszanina olejow bazowych, slusznie. Sam ten dodatek moze dodatkowo obciazac wskaznik wlasciwosci dyspergujacych.

Taki mix rzeczywiscie jest w stanie usunac osady weglowe z piescieni itp. Przy tak niskim D611 tzn. 62.
 
Back
Top