• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje do BMWe92 330xd

rkom

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E92 3.0xD
Przejechałem prawie kolejne 50 000 km czyli należy wymienić oleje w skrzyni biegów, mechanizmach różnicowych tylnym i przednim i skrzynce rozdzielczej.

Teraz jeżdżę na:

skrzynia biegów - Castrol Syntrans B 75W

mosty przedni i tylny - Castrol Syntrax Longlife 75W-90

skrzynka rozdzielcza - Shell TF0870

Ma ktoś porównanie, doświadczenia z innymi olejami.
 
Od kiedy to na tym forum poleca się Castrola? Pytam z ciekawości, bo dawno tu nie byłem i chyba mnie coś ominęło. Miałem u siebie w silniku kilka razy Castrola i nigdy nie byłem zachwycony tym olejem. Tutaj co prawda są oleje przekładniowe, ale nie wiem czy mimo wszystko to dobre oleje.
 
Ja jestem sceptyczny co do Castrola i od dawna jestem raczej zagorzałym przeciwnikiem, niż zwolennikiem tej marki. Inaczej się sprawy mają jeśli chodzi o oleje przekładniowe, oraz do mostów. To jest moje zdanie.

@rkom jedyne, co mógłbym Ci polecić do obecnego zestawu, to dodanie Archoila i to chyba tyle. Pamiętaj o interwałach, to jest najważniejsze. Myślę, że 50 tysięcy to bardzo spoko interwał.
 
Oleje przekładniowe Castrola są bardzo dobre. Silnikowe też są niezłe. Ale w Polsce na forach rozpowszeniono nieprawidłowe informacje.
 
[mention]poziom1989[/mention], wystarczy rzut oka do kart danych technicznych olejów silnikowych rozpowszechnionych na ich polskiej stronie, by zobaczyć, że wartości parametrów (które, jak zaznaczono, są wartościami typowymi) są niezbyt korzystne. Dopiero w przypadku olejów wyścigowych coś tam dobrego zaczyna się dziać. Z niczego nie ma nic i podróbki to naprawdę nie jest jedyny problem w tym względzie.
 
Jeżeli się nie mylę jest także różnica pomiędzy polskim a niemieckim Castrolem. Odnośnie parametrów musimy także brać pod uwagę różnice w laboratoriach tzn. różne metody badawcze. Praktycznie każdy producenta ma w swoim programie "perełki". Castrol ma także pełno syntetyczne oleje.
 
[mention]poziom1989[/mention] ale właśnie w tym rzecz, że to co u nas sprzedawane, a to, co w Niemczech, to dwa różne światy. Kolejna kwestia, to oryginalność oleju. Te najtańsze linie Castrola = BP Visco, więc tutaj akurat jest szansa dorwać oryginał ze sprawdzonego źródła.
 
Ciekawi mnie jedna kwestia, czy ta modna na forach niechęć do firmy na C nie zabrała się z tego, że większość samochodów jeżdżących w trybie LL to właśnie maja wlany olej tej marki? No i powstaje pytanie czy problemy związane z panewkami, brudzeniem się wnętrza silnika nie są spowodowane po prostu rzadką wymiana oleju?

[mention]poziom1989[/mention] Czy możesz wymienić silnikowe oleje marki Castrol warte uwagi?

[mention]Zielony34[/mention] Gdzie kupić olej żeby być w 100% pewny że jest oryginalny.
 
Tak, między innymi z tego powodu.

Np. 0W-40 itd.

Na stronie producenta powinni być podani oficjalni dystrybutorzy.
 
Gardor napisał:
...
Gdzie kupić olej żeby być w 100% pewny że jest oryginalny.

Ja w przypadku motula zadzwoniłem do przedstawiciela i wprost o to zapytałem.
Akurat podał Intercars...
 
Mają kilka fajnych przekładniówek, sam niedługo zmieniam na Syntrans V (po kolejnych 60 kkm). Z silnikówkami nie są jedyni którzy różnicują skład (nie jestem tego fanem) ale 0w30 A3/0w40 A3/B4, czy 0w30 Turbodiesel (nie wiem czy jeszcze go robią) to porządne produkty...natomiast potrzebne dobre źródło zakupu bo czesto są podrabiane te oleje.Czy wtedy jest tanio i czy można lepiej w tej cenie to już inna sprawa.BP to bliźniaki, ale uboższe linie i szkoda ze zrezygnowali z 0w40 (fajny był).
 
Back
Top