• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje do silników z instalacją LPG

Proszę o podstawę takich twierdzeń. Oficjalne materiały, jak i wypowiedzi dyrektorów technicznych producentów olejów, przeczą temu co mówisz. Skąd, więc takie informacje?
 
Proszę o podstawę i badania dwóch, tych samych silników na przestrzeni 100 tysięcy na przykład i dowód, że ten jeździmy na oleju "pod LPG" Jest w lepszym stanie. Dyrektorzy powiedza wszystko, co przyniesie dodatkowy zysk. Takie argumenty są dla ludzi wierzących w marketing.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
No tak, ale to Ty twierdzisz, że tak nie jest, więc to Ty badaj silniki, rób analizy i przede wszystkim podaj źródło swojej wiedzy. To Ty obalasz moją teorię, a nie ja Twoją. Jeżeli już ktoś jest tak mocno przekonany, że to marketing i oszustwo, to rozumiem, że ma coś więcej ciekawego na ten temat do powiedzenia i przede wszystkim ma gotowe dowody. Jak takie zobaczę, zmienię chętnie zdanie. Zgodnie z moją wiedzą i tym co głoszą dyrektorzy techniczni, jest to spójny i prawdziwy przekaz i tak faktycznie jest jak mówią. Zarzucanie im mówienia nieprawdy, albo mi, musi mieć spore podstawowy, więc ja nie zamierzam udowadniać, że Ziemia jest okrągła, a koło nie jest kwadratowe. A już zwłaszcza, że te oleje to niewielka część sprzedaży, głównie dodatek do podstawowych linii produktów, co już samo w sobie przeczy Twojej teorii, zwłaszcza że pakiety dodatków się różnią w tych olejach od tych samych olejów w tej samej linii lepkości danego producenta. Nikt by sobie dla marketingu trudu badania dodatkowego oleju, nie zadawał i tak też najwięksi producenci zrobili. Te oleje pod konkretne auto to przyszłość olejów tak naprawdę i wszystko będzie w tym kierunku zmierzać, że dominować będą linie specjalistyczne.
 
Ot
Liczą się tylko testy.
 
Ja nikomu nie bronię wierzyć w marketing, w dyrektorów, w broszurki, w magnesy na klientów typu "Ester core" Itp. Mogę napisać tak samo, jeżdżę od lat na olejach Full Saps i LPG i silniki mają się rewelacyjnie. Gdyby było, jak twierdzą twoi dyrektorzy, to pojawiały by się awarie silników za silnych LPG i olejem "zwykłym". Byłoby to mocno napietnowane. No ale tam nie zachodzą Bóg wie, jakie zmiany, żeby traktować te silniki szczególnie.

Kiedy rozmawiałem z jednym chłopakiem w warsztacie LPG, brali oleje X od jednego producenta. W warsztacie nie oferowali olejów pod LPG. Pytam dlaczego? Odpowiedź pochodząca od przedstawiciela - bo to nie ma znaczenia, a fajnie się sprzedaje w detalu. Jest popyt, jest podaż. tyle.

Masz taki sam argument, jak twoi dyrektorzy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ale kto napisał, że to zepsuje silnik? A dlaczego tak jest jak piszę to proszę bardzo. Tutaj jest techniczne uzasadnienie dlaczego jest tak a nie inaczej. Ty masz na obronę swoich teorii swoje przekoniania (bo ja jeżdżę) i mechaników. Jakoś bardziej wierzę jednak ludziom z wykształceniem wyższym, na stanowiskach, nawet jak pracują dla kogoś, to głupot nie gadają, bo zawsze ktoś by mógł to łatwo zweryfikować. Tobie, patrząc co wypisujesz, ani mechanikom od gazu, absolutnie nie wierzę, tak samo jak i innym "praktykom bez wiedzy inżynierskiej".

A dyskutuj z tym opracowaniem.


A tutaj inne jego publikacje.
https://www.researchgate.net/profile/Boris_Zhmud

Natomiast opinie pokroju, jem cukier, i jest słodki zostaw dla siebie. Robisz krecią robotę, nie tylko na tym forum i swoimi postami, wprowadzasz ludzi w błąd i tworzysz paplaninę, nie przedstawiając żadnych technicznych argumentów. Także dopóki takowych nie przedstawisz kończę dyskusję.
 
To, ile jest warte dla mnie twoje zdanie i twoje dowody już ci też na innym forum napisałem :) To, że masz studia i musisz latać po internecie i się tym chwalić to temat na forum z zakresu wiedzy medycyny specjalistycznej :) Chwalic się możesz, na czym jeździsz, ale prawda jest taka, że wolę słuchać praktyków, od niespełnionych życiowo teoretyków Twojego pokroju.

Fakt niepodważalny, nie ma różnicy czy się jeździ na oleju do LPG, czy nie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
No nie, różnica jest, gdzieś w innym temacie o LPG nawet wstawiałem badania. Ale prawda jest taka, że dla samochodów osobowych jest pomijalna względem normalnych olejów. Znaczace różnice usprawiedliwiające stosowanie dedykowanych olejow to niskoobrotowe silniki przemysłowe.

Zasilane LPG czy CNG taksówki kręcą setki tysięcy kilometrów na normalnych olejach serwisowych.
 
O to właśnie chodzi. W zastosowaniu "cywilnym" Nie ma w praktyce większej różnicy. No, ale ja nie mam studiów... :(
:D

Jestem kapitalistą. Jeśli da się na kimś zarobić, ja to popieram!

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Cosmo-pp, interesują mnie konkrety i tylko konkrety - jaka to specyfikacja do silników z instalacją LPG?

A teraz konkretnie - jaki mam zastosować olej w swojej Astrze, jak sobie założę instalację LPG?
Producent zaleca Dexos1 gen2 5w30.
Czy mogę wlać tego orlena (innych nie znam z dedykacją dla gazu):

Jaki olej ma sobie wlać @jerseyAdmin do swojego Ceeda z 1.4 TGDI i GPF, skoro KMP zaleca oleje klasy 5w30 C2?
Czy może wlać tego orlena:

Co ma wlać właściciel np Golfa VIII z silnikiem 1.5 TSI, gdzie producent zaleca oleje z normą 508/509 lub alterantywnie 504/507 - może lać orlena?
 
Last edited by a moderator:
Mogę sobie zamówić w blendowni olej pod LPG i poprosić jakiegoś inżyniera z labu o ładną broszurę. Może pyknie...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Cummins CES 20074, MB Approval 226.9, MAN 3271, Volvo CNG proszę - przykłady producentów. Firmy olejowe tworzą swoje specyfikacje "do LPG". To wszystko.

Silniki z bezpośrednim wtryskiem, dostosowane do współpracy z LPG poprzez dotrysk, to zupełnie inna para kaloszy. Nie sądzę aby obecnie na rynku istniał olej, spełniajacy wymogi w 100% tych silników i jednocześnie był optymalizowany pod kątem zasilania LPG, ale może o czymś nie wiem. Moim zdaniem, przy tego typu samochodach, lepiej niż olej dedykowany do LPG, o konkretnej lepkości, zastosować, oleje opatrzone normą dla producenta silnika, w przypadku zasilania benzyną.

GPF też dyskwalifikuje użycie olejów w typie Orlena 5W40 Gas. Można próbować Motula Specific jak ktoś chce, bo on jest MID, jak C2. O najnowsze jednostki należy pytać producentów olejów bezpośrednio, bo oni mają najlepszą wiedzę w tym zakresie i być może poczynili jakieś testy. Za dużo w literaturze fachowej na ten temat nie ma. Raczej nna temat problemów technicznych związanych ze współdziałaniem dwóch instalacji jednocześnie.

W tym temacie mamy jedną Xantię z 99..
 
No nie, różnica jest, gdzieś w innym temacie o LPG nawet wstawiałem badania. Ale prawda jest taka, że dla samochodów osobowych jest pomijalna względem normalnych olejów. Znaczace różnice usprawiedliwiające stosowanie dedykowanych olejow to niskoobrotowe silniki przemysłowe.

Zasilane LPG czy CNG taksówki kręcą setki tysięcy kilometrów na normalnych olejach serwisowych.
Ale to się nie wyklucza przecież, że kręcą 100tki tysięcy km na zwykłym oleju. Różnica jest, bo po co by producenci tworzyli te oleje. Przecież jest to jakiś ułamek ich sprzedaży, a jednak są dostępne. Okazuje się, że coraz więcej badań na temat tego, że silniki zasilane paliwami alternatywnymi wymagają innego podejścia. W przypadku maszyn przemysłowych różnica działania silnika się nie zmienia, w stosunku do aut osobowych. To jest jak że tym, że olej nie do LPG stosowany w autach z LPG wymaga skrócenia interwału i producenci olejów twierdzą, że należy wtedy to traktować, jak eksploatację w ciężkich warunkach, a oleje do LPG ten wymóg znoszą, bo są optymalne pod kątem paliwa zasilającego. Spełniając przy okazji pozostałe wymogi. To skoro cena jest taka sama, lub podobna jak oleju konwencjonalnego, to dlaczego go nie stosować?? Po coś te firmy wydały kasę na te oleje i ich przygotowanie. Siłą rzeczy silnik przemysłowy, pracuje w innych warunkach i stąd różnice mogą być większe.
 
A dyskutuj z tym opracowaniem.
Post automatically merged:

Nie, żebym się czepiał, skłaniam się ku Twojej argumentacji bo brzmi logicznie , ale z poniższego wynika, że temat jest z gatunku nierozstrzygniętych typu; co było pierwsze jajko czy kura....

Boris Tatievski (CEO, BIZOL Germany) pisze:
"Olej o dużej zawartości TBN, taki jak dowolny olej silnikowy ACEA A3 / B4, może uszkodzić silnik spalający LPG, a oleje o niższej zawartości SAPS są wysoce preferowane, aby zminimalizować osadzanie się popiołu i przedwczesną detonację.
Z drugiej strony, zbyt niski SAPS może zagrozić ochronie przed zużyciem różnych elementów silnika."[/QUOTE]
Post automatically merged:

Z drugiej strony cytując szanowanego producenta oleju z wysokim TBN SHELL Helix Ultra 5w40 A3/B4:
" Do silników benzynowych, wysokoprężnych i z instalacją LPG. ."

Zgłupieć można
 
No Shell to jeden z dużych graczy na rynku, który nie robi olejów do LPG dedykowanych, to co miał napisać. 🤷 Ogólnie to harm w tym opracowaniu tłumaczy się jako - szkodzić, a nie uszkodzić. Czyli jak masz spore spalanie oleju i silnik z tendencją do tworzenia depozytów w obrębie pierścieni z jakichś powodów, np już delikatnie wypracowany i zużywający olej, to zanotowali negatywny wpływ. I to jest też zgodne z moją wiedzą, siarka w nadmiarze, a zwłaszcza jej popiół, może przyczynić się do degradacji silnika. Stąd w samym paliwie LPG zminimalizowano jej zawartość.
 
Czyli co:? Mid czy full SAPS? TBN wysokie czy niskie? Pytam bo mam już swoje lata i moja Elizka musi starczyć do końca mojej motoryzacyjnej "przydatności" Szacuję ją na najbliższe 10-15 lat. Przebieg 130 kkm. na gazie 20kkm. Pobór oleju - niezauważalny.
 
Gaz założony przy około 80 tys , auto sprzedane przy 299k pobór oleju około pół litra na tys km olej stosowany full saps od 10w40 do 5w40 .
 
Czyli co:? Mid czy full SAPS? TBN wysokie czy niskie? Pytam bo mam już swoje lata i moja Elizka musi starczyć do końca mojej motoryzacyjnej "przydatności" Szacuję ją na najbliższe 10-15 lat. Przebieg 130 kkm. na gazie 20kkm. Pobór oleju - niezauważalny.
Możesz pozostać na tym Ellie 0W30. Nie musisz stosować żadnego oleju pod LPG.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top