• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Kto te ceny ustala
Myślę, że może to robić ta sama osoba, która zachwycona projektem wykonanej przez siebie etykietki, popadła w samozachwyt :D


Np 5L ford motorcraft A5 jest tańsze niż 4L Magnatec A5/B5.
Motorcraft, czy ogólnie Formula F, to oleje rewelacyjnie skalkulowane. Ja sam często przy okazji Forda tylko to polecam.
 
Etykieta wygląda jakby była projektowana z 20 lat temu podobnie jak Specol.
 
Z tą Selenią to jest tak, że owszem marka należy od 10 lat do Petronasa ale jest mały haczyk. Przejmując ją, Petronas wykupił też macierzysty zakład w Turynie, wcześniej Fiat Lubricanti (Olio Fiat) który działa do dziś i opracowuje dedykowane należącym do Fiata markom smarowidła od 70 lat. To nie był i poniekąd do dziś nie jest zewnętrzny producent jak Elf czy Castrol dla Renault, czy Castrol dla Forda, tylko integralna komórka firmy. Między innymi dlatego każda Selenia Petronasa oprócz norm które spełnia ma wpisany tzw. Contractual Technical Reference, który jest przepisem na właściwy olej pochodzącym od Fiata.
 
A ciekawe kto produkuje olej dla submarki Renault-Motrio, bo też takie oleje są.
 
MOL jest kontrolowany przez państwo. Zarówno oficjalnie, jak i nieoficjalnie (relacje akcjonariuszy z władzą).
 
😂
IMG_20210525_180703.jpg
 
 
Może nie mniej znane i dziwne, ale zwiedzam muzeum kolei w Kościerzynie i znalazłem taką cysternę:

20210530_144629.jpg

Nawiasem mówiąc rodem z USA, czyżby Selektol miał coś wspólnego z Mobilem ;)

20210530_144901.jpg

Ciekawe, czy jest coś jeszcze na dnie :)
 
Może nie mniej znane i dziwne, ale zwiedzam muzeum kolei w Kościerzynie i znalazłem taką cysternę:

View attachment 7364

Nawiasem mówiąc rodem z USA, czyżby Selektol miał coś wspólnego z Mobilem ;)

View attachment 7365

Ciekawe, czy jest coś jeszcze na dnie :)
Jeździłem kiedyś na Selenii k 5w40 ma duża temp zapłonu i tylko na nim miałem "najczystszy" olej po 9 tys km a przez pierwsze 2 tyg ciężko było sparwwdzic stan oleju bo był taki czysty to samo tyczy się innych drogich olejów. Total quartz i inne tanie valvoliny od razu są brudne w czystym benzynowym silniku 😜 ktoś powie tak środki myjące itp ale selenia też je ma a i tak dzięki wysokiej temp zapłonu jest czysty niech mnie ktoś poprawi bo może jestem w błędzie ale jedyny olej który długi jest czysty w silniku po wymianie. Lotos też chwilę jest czysty ale nie tak jak Selenia
 
@bobol1984 mogę potwierdzić to samo odnośnie Selenii Racing, jest praktycznie niewidoczna jeśli chodzi o barwę na bagnecie, przed wymianą wleciała płukanka Oilem na 0,5h, wcześniej był olej pełno-syntetyczny Agip Eurosports, który ma TBN 10<, przynajmniej wg. karty i kiedyś ktoś go tu badał nawet na forum. Na razie tydzień od wymiany i może ze 150km po W-wie zrobione w korkach. Archoil AR9100 dodany, więc właściwości myjących to ten zestaw powinien mieć aż nadto. W przyszłym tygodniu wleci Selenia K P. E. do silnika 1.4 StarJet, to dam znać czy też jest tak długo czysta na bagnecie.
 
Last edited:
Co to za wynalazek?

Limox engine oil Paltinum Longlife LL3 for VW Audi Skoda BMW and Mercedes 5W-30 5L pot made in Germany – Fullfilled in Austria

F087941C-A58A-4232-8FC3-C6DF287B5DD9.jpeg
 
Dziś mi się trafiło takie zdjęcie na FB.
Gdzieś na forum już się przewinął temat tego oleju.
Ciekawe czy nasza super polonezowa OHV-ka faktycznie by dała radę przejeździć 400kkm.
 

Attachments

  • FB_IMG_1624380111538.jpg
    FB_IMG_1624380111538.jpg
    105,9 KB · Odwiedzin: 220
@Janciak123
oczywiście że dałby radę tyle przejechac,ale zmiana oleju co max 10000km i nie schodzenie z obrotów poniżej 2000, bo wtedy panewki mówią papa.
 
oczywiście że dałby radę
FSO 400 tysięcy? To żart? Rewelacyjnie traktowany, zakładając, że ktoś lał chociaż 10W40 i zmieniał co 10 tysięcy + mający szczęście trafić na przykład na jednostkę przygotowywaną na eksport, jak zrobił 200 bez remontu to było święto powiatowe. Powtarzalność jakości produkcji była mocno średnia. Te silniki były przestarzałe już w dniu premiery. Poznałem gościa, co pracował w FSO. Meksyk to się chowa.
 
To zależy od lat produkcji. W głębokim PRL 1.5 wytrzymywał do remontu 70.000km Wałki rozrządu były jak z marchwi.

Kiedyś natomiast prowadziłem Poloneza Caro Plus, silnik miał zrobione 226.000km i był w doskonałej formie.
 
Back
Top