• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Wolfa można kupić w tych lokalizacjach
Screenshot_20210904-091015_Samsung Internet.jpg
Czyli Ożarów mazowiecki, Sochaczew, W-wa, Łódź, Olsztyn, Toruń. Jest też sklep internetowy.
 
Co to za marka Fanfaro ?
1eb3293eb3d9db0921b9fabb114dae71.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
To jest jedna z marek STC. Czyli Mannol i spółka.
 
Dobre oleje o niskiej cenie sam mam zalanego i jak narazie ok.

Ciekawią mnie opinię na temat marki Vatoil miał ktoś styczność i coś może powiedzieć więcej ?
 
Shell ETC 5w30 będzie lepszy od tego Fanfaro, jakoś włosko brzmi

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Dzięki , pozostanę przy shell'u , puszka mnie kusi

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jak chcesz olej w puszce to wybierz coś z Mitasu
 
Zamówiłem specol'a 5w30, informacja że nie do zdobycia chwilowo, wysłali mi jakiegoś Wolvera, co ciekawe o połowę droższy za 5l, zdziwienie po odebraniu- metalowa bańka, ktoś gdzieś napisał że to olej z recyklingu. Teraz pytanie, lać to i normalnie 10kkm jechać czy się bać i zlać wcześniej? 😅 samochód jeźdżony głównie krótkie odcinki, silnik po remoncie.
 
Większość olejów silnikowych pochodzi z recyklingu, co zrobić ze zużytym olejem...
 
Co zrobić ze zużytym olejem...
Spalić np. pierwsze słyszę że większość pochodzi z recyklingu, co z tymi super syntezami z gazu ziemnego czy innymi estrami w takim razie? Tylko hasła marketingowe, czy rzeczywiście produkcja?
Choć od strony produkcyjnej, nie widzę czemu olej nie miałby być ponownie użyty po ponownym oczyszczeniu i uzupełnieniu w dodatki, w sumie wyrzucanie go to trochę marnotrawstwo, przy okazji ograniczone złoża naftowe nie byłyby takim problemem.
 
Jeśli firma która wykonuje "rewitalizację" oleju trzyma się odpowiednich standardów, to uzyskiwany jest olej bazowy grupy I o tak samo dobrym stopniu czystości jak olej uzyskany z świeżo wydobytej ropy. Oczywiście można przerabiać go dalej do poziomu grupy III, bez problemu. Producenci olejów nie afiszują się informacją, że w składzie są bazy pochodzące z "recyklingu", bo nie budzi to sympatii klientów. Nie ma się czego obawiać jeśli producent przestrzega norm jakości.
 
Francuski producent z dużym doświadczeniem, mało znany w Europie
Ciekawe czy ktokolwiek sprowadza ten olej do Polski.
 
Zamówiłem specol'a 5w30, informacja że nie do zdobycia chwilowo, wysłali mi jakiegoś Wolvera, co ciekawe o połowę droższy za 5l, zdziwienie po odebraniu- metalowa bańka, ktoś gdzieś napisał że to olej z recyklingu. Teraz pytanie, lać to i normalnie 10kkm jechać czy się bać i zlać wcześniej? 😅 samochód jeźdżony głównie krótkie odcinki, silnik po remoncie.
Jeśli Wolver jest blendowany przez STC - tak jak Mannol i Fanfaro - to w sumei olej zdatny do jazdy, ale nie zostawiałbym go na 10k km. Sam jeżdżę od dwóch wymian na Mannolu 10w40 i nawet w ciepłe dni w lecie odzywały mi się szklanki - i to na dobre kilka sekund. Poza tym wnętrze silnika zasyfione strasznie - a olej wymieniam co 7k km (jazda po mieście) i to na LPG.
Następny będzie znowu specol gold 5w40 - jak go lałem NIGDY nie było słychać popychaczy - nawet w zimie przy -25. I wnętrze silnika czyściutkie. na Mannola 10w40 przeszedłem, bo myślałem, że moja Astra G będzie go mniej wciągać, ale jest tak samo jak na specolu gold 5w40....
 
@michalm83
Nie potrzebuje ;) zwyczajna ciekawość. Sytuacja na rynku jest taka, że każdy dobry olej od mało znanego producenta jest ciekawą alternatywą (bo, żeby miał szansę się sprzedać musi mieć konkurencyjną cenę). Oklepane popularne brand-y to jest jakieś szaleństwo cenowe, a to tylko kwestia napompowanej marży.

Jak się okazuje Japonia to też interesujący rynek. Ciekawe kto to produkuje:
Kolejne mniejsze marki produkowane ostatecznie przez Idemitsu? Czy może jakieś zagłębie olejowe z Singapuru?
 
Z nudów porównuję kształty baniek

Opel - wygląda jak OEM VAG czyli może shell to robi?
O2rWUsvs08QeW2JSeEu4H_H1Qn_m0GXCxCqOpbxbb6lMNq1wIjMKLFWeQdQzbZ6eLJVR8jLHnZBkniBb0KDN-Npei7lCBqDylO8lFHpltjzbk3GjnWP6N32nL3ND0XPBQ5Ky61FdW1Xym-F6GgB060xxNURAzBJC7HJAAUn3N_9owNs
Olej_Silnikowy_VW_0W30_5L.jpg


Z kolei OEM Solis robiony przez Fuchs Polska korzysta z tych samych butelek co polskie oleje Jasola i Tedexa
Czyli pewnie gdzieś w polsce robią te buteleczki a producent oleju tylko je zamawia.
Nie zajmuje się tym
43-solis-engine-10w40-5l-olej-silnikowy-oleje-chemia-rawa-mazowiecka-539846542.jpg
i-olej-hydrauliczny-jasol-hydraulic-hm-hlp-22-5l.jpg
12650429.JPG




Za to oleje OEM Aisin mają takie same butelki jak Xenum.
Pytanie czy jest jakieś powiązanie między markami, czy tak jak w W/W przypadku tylko butelka je łączy.

1113.jpg
5,w_1200,_small.jpg
 
A speed car? Rozmawiałem z osobą z dalszej rodziny która pracuje w dużej hurtowni olejów jak zapytałem czy mają specola spec gold w ofercie odpowiedział że typowo specola nie ale właśnie oleje ich marki własnej czyli speed car to specol zamawiany w mauserach i rozlewany do butelek speed car. Jakie jest prawdopowobieństwo że speed car 5w40 to wlaśnie spec gold? A może po prostu zamawiają olej u specola tylko czy taki specol robiłby inna formulację dla speed car?
 
Speed car chyba jest orlena
Bo rozlewa go chyba agrooil co bierze oleje z orlena
 
Back
Top