• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Idzie nowe? Eni i-Sint Bio tech 0W-20, API SN plus RC, ILSAC GF-5. Nie chodzi tutaj o samą firmę co o olej. Zgodnie z opisem producenta:

"Eni i-Sint Bio tech 0W-20 to najwyższej klasy syntetyczny ultrapłynny środek smarny opracowany z surowców pochodzących ze źródeł odnawialnych i stworzony z myślą o zaspokojeniu potrzeb smarowania samochodów benzynowych i hybrydowych. Dzięki specjalnym dodatkom i zastosowaniu bioestrów jest to ekologiczny środek smarny, który oferuje lepsze osiągi pod względem oszczędności paliwa w porównaniu z tradycyjnymi olejami 0W-20. "

W ofercie mają także dwa inne oleje w tej samej lepkości, bardziej "tradycyjne". W załączeniu karta produktu oraz sds, trzeba przyznać, że włosi się postarali - 17 stron. Takiej płynności w -35 dawno nie widziałem. Nie jest to rzecz jasna olej roślinny: Mineralny olej bazowy, silnie rafinowany, Syntetyczny olej bazowy, Dodatki
 

Attachments

  • Eni i-Sint Bio tech 0W-20_1032_2.0_EN.pdf
    531,3 KB · Odwiedzin: 149
  • 1032_ENU-1.pdf
    379,3 KB · Odwiedzin: 161
Ogólnie oleje pochodzenia roślinnego totalnie się nie nadają do współczesnych potrzeb silników. Czy chociażby kwestie wymogów ekologicznych. Pamiętacie jak skończył biodiesel? Dodatki olejowe pochodzenia roślinnego można dodawać tylko do baz pochodzenia roślinnego. Pojęcie "z źródeł odnawialnych" brzmi ładnie, ale wolałbym poznać szczegóły. Na razie powiedziałbym, że to czysty marketing jak większość olejów dedykowanych do hybryd.
 
Ogólnie oleje pochodzenia roślinnego totalnie się nie nadają do współczesnych potrzeb silników. Czy chociażby kwestie wymogów ekologicznych. Pamiętacie jak skończył biodiesel? Dodatki olejowe pochodzenia roślinnego można dodawać tylko do baz pochodzenia roślinnego. Pojęcie "z źródeł odnawialnych" brzmi ładnie, ale wolałbym poznać szczegóły. Na razie powiedziałbym, że to czysty marketing jak większość olejów dedykowanych do hybryd.
Biodiesel skończył się, bo wszyscy zaczęli uprawiać rzepak i zabrakłoby jedzenia.
 
A nie dlatego, że generuje więcej sadzy i problemy z układami oczyszczania spalin? Biodiesel został wypromowany przez pewną grupę interesów, pomysł działał do momentu gdy nie odkryto, że w ekologii to kierunek odwrotny.
 
Źródła odnawialne to może być plastik, stary olej i t.d.
 
@jerseyAdmin nie, zagospodarowanie masy odpadowej to coś innego niż źródła odnawialne, którymi jest: słońce, wiatr i woda (hydroenergetyka), można też brać energię z naturalnych pokładów ciepła w formacjach geologicznych ale to nie w Europie.
Odnawialny charakter odpadów, w tym sensie, że ludzie cały czas je produkują i raczej w związku ze wzrostem konsumpcji, produkują ich więcej niż mniej, nie kwalifikuje ich jako paliwa, mimo że plazmowe spalarnie odpadów rozwiązują problem ich akumulacji na wysypiskach.
 
Tak, tylko bio w nazwie pochodzi od dodatku bio estrów, nie z samej bazy. Trzeba by zerknąć w papiery ci tam siedzi a przez komórkę to mi się nie chce. 😜 Wrócę po weekendzie to poszperam
 
Na Facebooku wyskoczył mi właśnie post sponsorowany olejów o nazwie Neste. Ktoś coś słyszał, ktoś coś wie?

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
 
Czasami przewijają się na forum, przede wszystkim sami produkują (ponoć bardzo czyste i bardzo dobre) bazy do swoich olejów. Są też znane z dobrych właściwości zimowych. Ogólnie nic (może oprócz ceny w niektórych przypadkach) nie można im zarzucić
 
Neste to producent z Finlandii. Sprzedają swoje bazy równym innym mieszaczom, nawet nasze rafinerie swego czasu kupowały. Ogólnie bardzo dobra i znana firma chociaż niekoniecznie wśród szarego zmotoryzowanego. W ropo-światku przodują w wynalazkach, mają bardzo dobre oleje bazowe, pracują nad ekologicznymi olejami i paliwami (i nie mówimy o bio), wodorem - świetna firma.
 
Neste jest jednym z głównych inwestorów w elektrolizer stałotlenkowy w swojej rafinerii w Rotterdamie.
Z węglowodorowych ciekawostek to mają super czyste bazy NEXBASE, coś jak Isosyn Chevrona czy Pure Base Pennzoila/Shella.
Jako jedyni z dużych koncernów podają ciekawy parametr jakim jest graniczna temperatura pompowalności.
 
W sumie spoko, może warto kiedyś wypróbować.
 
No wiecie co, Neste mało znane? :) Oleje były przecież dostępne na stacjach Neste i niektórych sklepach, do momentu wycofania się z naszego rynku i sprzedaży sieci Shellowi.
 
Może dlatego o nich wspomniałem, bo się wycofali. Sorry, smarkacz 02 jestem

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
Neste, przynajmniej w W-wie, to miało głównie samoobsługowe stacje. Jeździłem na ich 0W40 w Volvo S60 2.4 i bardzo sobie chwaliłem ten olej.
 
Nasz Lotos już nie jest na bazach Neste? Przeszedl na swoje? Mi się wydaje, że nadal kupują od nich bazy. Choć dawno się już mówiło,że Lotos zaczął wytwarzać swoje " baziątką"
 
Gdzieś widziałem że i Lotos i Orlen robią już swoje bazy chociaż nie wszystkie. Orlen chyba nawet eko-syntetyki ale na 100% pewien nie jestem.
 
Szanuję tę firmę. Chociaż miałem okazję głównie poznać niniejszy olej przekładniowy:


1639493436970.png

Temperatura płynięcia minus 63 stopnie 😌
No i teraz wiadomo czemu skrzynią biegów w typowo polskim mrozie (nawet tęgim) żongluje się nie gorzej niż wiosną, czy latem :)
Wciąż pływa w skrzyni biegów.

Chyba plus Neste jest taki, że jest mniejsza szansa trafienia na podróbkę, a olej pochodzi od większego i sprawdzonego producenta ?
 
Co ciekawe, w Finlandii w popularnych sklepach na półkach nie widziałem Neste za to wszędzie oleje Teboil.
 
Wyglądają dobrze. Takie 10W-40 spełnia nawet normę BMW-LL 98. 5W40 od tego producenta oczywiście więcej norm wypełnia: API SN, SM / CF; ACEA C3; BMW LL-04; MB 229.31; Porsche; VW 502.00 / 505.00; Quality level: ACEA A3 / B4; Dexos 2, a 4 litry kosztują niecałe 27 Euro. Nie taka zła cena...

Czemu NOKIA nie produkuje olejów silnikowych, przekładniowych ? :confused: Skoro mieli dobre gumaki, pancerne komórki, a teraz infrastrukturę telco dlaczego nie pójść w chemię ?

Ciekawe hasło reklamowe mogliby mieć: "Z naszym olejem nie zatrzesz już silnika". :cool:
 
Back
Top