• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

A ja sobie postawiłem w garażu taką ozdobę bo ładna oldschool bańka :) Dostałem od kolegi
AGIP.jpg
 
A to ciekawe, u mnie tMy Project 10W40 Kaufland za 79,90 pln, co sklep to inna cena. Był też Mobil 1 ESP 5w30 za 69,90 litr i wszystkie butelki znikły, tzn się sprzedały.
 
70 zł za litr? Ten mobil jest często w Carrefour w promocji po nowym roku. Kosztuje wtedy koło 110 zł za 4 litry.
Litrowe butelki są coś koło 40 złotych.
 
Sprostowanie, Mobil był za 59,90 za litr, teraz jest Castrol Edge za 69,90, również tylko w litrowych butelkach. Ceny jak na stacji.
 
Jest mi ktoś w stanie na podstawie zawartych TU INFORMACJI określić z jakich baz składa się ten olej? Q8 gdzieś tam się przewija i ten olej wydaje się być interesujacy. Coś z karty produktu idzie wywnioskować?
 
Last edited:
Interesujący dla sprzedającego
 
Prawdopodobnie grupa III.
 
@Adonissov musi być z przewagą grupy III, bo spełnia normę C3, oleje bazujące na PAO nie są w stanie spełnić tej normy, oprócz lepkości 0W40 gdzie faktycznie, wysokie stężenia grupy IV istnieją równolegle ze spełnianiem normy C3 (Aral Supertronic, Castrol Edge w niedostępnej na naszym rynku formulacji, Repsol Carrera itp.). Nie przejmuj się tak bardzo bazą, bo ona z punktu widzenia użytkownika nie ma w ogromnej większości wypadków takiego znaczenia jak ostateczna formuła z dodatkami. To dzięki nim dzisiejsze oleje w znamienitej większości bazują na grupie III i utrzymują silniki w niegorszej kondycji niż kiedyś robiły to oleje bazujące na polialfaolefinach.
 
Na etykiecie ma, że spełnia również 506.01.
50400/50700 to dosyć wymagająca - może bardziej wszechstronnie i kompleksowo uwzględnia więcej elementów (których nie widać na „pająku” Lubrizola). Np kompatybilność z uszczelnieniami czy test „motogodzin”.

Przy obecnej cenie <100 zł - wyglada więcej niż ok.

Ale nie podniecajmy się bo cinkciarze ceny podniosą.
 
Edit: są 2 wersje

- LL
- prestige (hths >3,7 / LSPI)

Oba z oficjalna 50400/50700.

Tańszy <100, ten drugi to widmo na razie :)
 
Przy obecnych cenach najbardziej opłaca się VAG OEM 0w30
 
Ciekawe co to jest warte, najtańszy olej 5W-40 oprócz Qualitum.
MB 229.5, API SN?

IMG_20220128_180842.jpg


IMG_20220128_182719.jpg
 
Last edited:
Poczekaj, niedługo będzie analiza tego oleju.
 
Patrzcie co znalazłem na najpopularniejszym poskim portalu do zakupów online:View attachment 9423

ACEA A3 B4 C3
API SM/CF
MB 229.31 229.51
VW 502.00 505.00 503.01
BMW LL04

Czy to wogóle możliwe aby olej spełniał naraz A3 B4 i C3, bo wydaje mi się to wątpliwe?
To jest jakiś standardowy 0W40 i ładują go pod wieloma markami z tym samym pakietem norm.
Kamoka to importer chińskich części, m.in. filtrów.
1643396787992.png
 
Ciekawe co to za wynalazek oleje VECO.
1643397537575.png

Firma Modex-Oil z kwidzyna jest niby tego producentem.

Wygląda mi to jednak na konfekcję Lotosa - oferta podobna, sporo produktów z normami 1:1 jak lotos.
Ten konkretny to przeklejka norm z Synthetica C2+C3 z dodanymi bez sensu dodatkowymi acea.
 
Veco - produkcja idzie pełną parą 😆

Kolumny i rurociągi są zapewne pod ziemią:

9D8E8D43-9F45-42D5-A148-5EA91A7CFB64.jpeg


Tutaj natomiast widnieje kolumna hydrokrakingu wraz z odsiarczaniem:

4BA233F8-3FF9-4530-B94F-944B1089EC3B.jpeg



Oczywiście, że co najwyżej zlecają blendowanie albo wręcz zamawiają gotowe receptury (taki odpowiednik Medion, Tevion, Manta Sranta;) )

Ale mogę mylić się 😎
 
Back
Top