• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Oni już kupują od producentów.
Mniejsi u nich nie blendują bo minima raczej za wysokie.
Jeśli wejdą dodatkowe kaucje na import olejów jak to jest już z paliwami to będą mieć monopol.
 
No ale większy może więcej urwać ,dlatego myślę że coś jeszcze spadnie .
Kolega był tam dawnawo ,może już nie robią innym , nie wiem . Ale jak wejdą kaucje na import ,to aby je ominąć nieliczni przyślą komponenty a zasadniczy składnik będzie od naszego giganta . Tak jak to elektronika w częściach omija na granicy cło .
Z przepisów kaucyjnych jasno wychodzi , papiery dla sprowadzających , rozliczenia dla sprzedających ,a kaucja dla detalu .
 
@Robert1 Cyclon Magma Syn DXS 5W30 co to za wynalazek?
 
Niewiele wiem.
Pierwszy raz natrafiłem na ten olej jak byłem w Grecji(kontynentalnej),mieli go na kilku miejscowych stacjach.Kilkadziesiąt lat na miejscowym rynku.
U nas natrafiłem na Alledrogo poczytałem ,i przy okazji zdecydowałem się zalać pierwszy raz w życiu bez żadnych dodatków.:)
U mnie oleje nie mają żle wymieniam średnio co 6/7 tyś dwa razy do roku (po zimie i przed zimą po lecie)więc praktycznie każdy olej sobie poradzi .
 
Last edited:
Słyszał ktoś z was o olejach yuko?
 

Attachments

  • Screenshot_20200912-215837_Chrome.jpg
    Screenshot_20200912-215837_Chrome.jpg
    577,4 KB · Odwiedzin: 252
Chyba już o tych olejach było. Pewny nie jestem, ale chyba UA.
 
Na pewno oleje pochodzą z zakładów położonych w Zaporożu na Ukrainie. Jedne z najnowocześniejszych zakładów produkujących oleje dla motoryzacji i przemysłu w Europie Wschodniej. ponoć korzysta w produkcji z komponent uznanych firm takich jak Lubrizol, Exon, BASF czy też Infineum. Co do jakości się nie wypowiadam, gdyż raz stosowałem na próbę w kosiarce, ale to urządzenie nie ma dużych wymagań.
 
Synmarem Livius 5W0 jestem mile zaskoczony. 0W30 patrząc na parametry powinien być w części oparty na IV grupie. Ten olej wkrótce powinien pojawić się w Polsce. Cenowo marka jest bardzo atrakcyjna natomiast jakościowo są to produkty naprawdę dobre niczym nie ustępujące konkurentom popularnych marek. Oleje oparte są w większości na sprawdzonych gotowych recepturach, z których korzystają liderzy rynkowi.
 
Last edited:
Temp zapłonu do korekty w TDS bo raczej nie COC tu jest. Byłaby wyjątkowo niska i na granicy dopuszczenia do silnika w ogóle przez API.
 
Na pewno oleje pochodzą z zakładów położonych w Zaporożu na Ukrainie. Jedne z najnowocześniejszych zakładów produkujących oleje dla motoryzacji i przemysłu w Europie Wschodniej. ponoć korzysta w produkcji z komponent uznanych firm takich jak Lubrizol, Exon, BASF czy też Infineum. Co do jakości się nie wypowiadam, gdyż raz stosowałem na próbę w kosiarce, ale to urządzenie nie ma dużych wymagań.
Nasi wschodni sąsiedzi uwielbiają się reklamować w ten sposób tylko pakiety tych czołowych firm są bardzo różne i bardzo różnej jakości i ceny... oni produkują towar na każdą kieszeń dosłownie a różnice w cenie bywają ponad 10-krotne.
 
Temp zapłonu do korekty w TDS bo raczej nie COC tu jest. Byłaby wyjątkowo niska i na granicy dopuszczenia do silnika w ogóle przez API.

Na początku to zignorowałem bo np Eurol Syntence FS 0W30 ma 197 stopni wg ASTM D 93 czyli w zamkniętym tyglu.

Marketingowcy „nie odróżniajo” zapewne
 
Wynik Eurola jest OK dla tygla zamkniętego tyle że podają inny test niż konkurencja ale 202*C w tyglu otwartym COC tego Synmara to byłby dramat jakościowy.
 
Taki olej odkrylem w ATU (sieciowka znana w Polsce pod Norauto):
1601020948889.png


Z ciekawosci napisalem Maila w celu uzyskania szczegolowych informacji, typowe dane:
Gestosc 15 °C ASTM D-7042 g/ml 0.839
KV 40 ASTM D-7042 mm²/s 54,0
KV 100 ASTM D-7042 mm²/s 10,0
VI ASTM D-7042 - 174
Temp. zaplonu ASTM D-92 / DIN EN ISO 2592 °C 234
Temp. plyniecia ASTM D-97 / DIN EN ISO 3016 °C -45
CCS ASTM D-5293 cP @ °C 4400 @ -35
TBN DIN 51639-1 mgKOH/g 10,1

1601021137283.png


Min. 70% PAO 4 cSt *. w Niemczech okreslony jako vollsynthetisch. Z pewnoscia podobna formulacja jak przy tym oleju Kliknij

Wychodze z zalozenia, ze zlecaja blendig w Rowe oraz w gruncie rzeczy na zamowienie min. palete. To oczywiste z powodu malej popularnosci oraz zastosowanej mieszaniny olejow bazowych.

Dobry olej na dolewke i to stacjonarnie. Ogolnie dla pojazdow wymagajacych ACEA A5/B5. Cena za 1l wynosi 10€, natomiast 5l kosztuje 30€.

Strona producenta: https://tbos-oil.com/

Rowniez ciekawy asortyment dla pojazdow klasycznych.

*Jako ciekawostka widoczny rowniez Zn z ZDTP, aminowy przeciwutleniacz, zwiazki Ca oraz fenolowy przeciwutleniacz.
 
Last edited by a moderator:
Czy może ktoś wie gdzie blendują olej dla Febi? ,
1601022955643.png
 
Po butelce wygląda mi na rafinerię SRS w Salzbergen.
 
TBO&S 0W30 bardzo ciekawy olej. Po parametrach zbliżony do Eni i-Sint 0W30. Niestety nie mogę go znaleźć na stronie producenta.
 
Back
Top