• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Fakt jak maszyny już wypracowane to nawet najlepszy majster nie pomoże.
Pracowałem 2 lata w fabryce samochodów. Jak weekend był ciężki to pierwsze sztuki aut na poniedziałkowej zmianie miały delikatnie mówiąc duże odchyły od normy.
 
Włoski model produkcji i kontroli jakości

:)
 
Skutek przeglądania Allegro z nudów.
65zł za 5litrów
5W40 C3 - śmierdzi mi to tym samym pakietem co w orlenie.
Umiałby ktoś znaleźć na rosyjskim forum analizę tego, bo ja cyrylicy nie panimaju.
1627770459691.png
 
To nie ten. Ale jego zdjęcie :)


W analizie jest A3/B4.

Hmmmmmm. Już mi po głowie chodzi Genesis z 504 00/507 00.😂
Tu
Tarcon omawia analizę Lukoi Cenasis Armortech GC 5W-30 spełniający 504 507 , nie wypowiada się o nim pochlebnie.

 
TL;DR -zbyt niski HTHS. Tam gdzie silnik akceptuje 508 00/509 00 jest ok. W pozostałych przypadkach - нет tzn. Nie.



„Wniosek: mamy pozornie dobry produkt poziomu C3 dla VW 504/507 na pakiecie Infineum. który ma dobre właściwości niskotemperaturowe, detergentowe i energooszczędne. Jest tu trochę PAO (około 20%) ze wzmacniaczem estrowym. Olej jest zgodny z klasą SAE 30, ale jest jedno duże ALE: co z lepkością HTHS? Jeśli spojrzysz na próbkę olejów A3/C3 i A5/C2, to gradację lepkości w 100C można wyraźnie prześledzić: dla pierwszego 11,5-12 cSt, a dla drugiego - 9,5-10,5 cSt. W tym przypadku odpowiednio HTHS> i <3,5 mPas. Powstaje zatem rozsądne pytanie: co tu mamy? Oczywiście w normalnych warunkach pracy raczej nie doprowadzi to do negatywnych konsekwencji dla silnika spalinowego. W zamian otrzymujemy super/mega/ekstraekonomiczny produkt C3, który pozwoli zaoszczędzić 200-300 ml paliwa na 100 km. Ale co, jeśli HTHS przy 3 mPas (prawdopodobnie oparty na logice różnych olejów ACEA) zaszkodzi silnikowi? Nawet jeśli prawdopodobieństwo jest małe, to istnieje. W końcu nie na próżno ustalono granice HTHS, bez względu na to, kto cokolwiek mówi.
Generalnie tak: gdybym miał azjatycką lub TSI generacji EA211 lub EA888 najnowszej generacji do olejów 508/509, to po prostu bym napełnił ten 504/507 z przyjemnością. Ale we wszystkich innych przypadkach – nie.”

Zauważyłem ogólną tendencję Lukoila do bycia zbyt energooszczędnym - zmniejszona lepkość niskopopiołowych olejów jest wyraźna i przenosi się na HTHS na granicy. A to już mi nie pasuje.
 
Ktoś słyszał? Ktoś używał? Dość tanie oleje na przykładzie 5W30 MS-F A5/B5 - 89zł/5L, 23zł/1L. Przekładniówka 75W EcoTech Fe która mnie interesuje już nie taka tania bo 57zł/1L ale ma fajne parametry "zimowe".


Na stronach olejów są PDF-y z aprobatami. Chyba podobnie jest w Eurol.
 
Hemiksen w Belgii. W Polsce dystrybuuje te oleje Opoltrans (taka Biedronka dla ciężarówek - jak mówi o nich konkurencja). Chyba ze 2 wymiany w Manie TGM robiliśmy. Olej jak olej. Ładne opakowania ma 😛
 
Znalazłem innego dystrybutora niejaka firma Alcor
 
Post automatically merged:

Znalazłem innego dystrybutora niejaka firma Alcor
Być może, ale jeżdżąc ciężarówka Opoltrans na pewno znasz, mają duży wybór Wolfa i dość mocno go promują (przynajmniej u mnie w Siedlcach)
 
W poprzedniej firmie Opoltrans był na pierwszym miejscu zakupów części. W obecnej jest to IC.
Alcor ma sklep internetowy. Czyli nie powinienem wymieniać nazwy firmy 🤔 😁
 
Ktoś słyszał? Ktoś używał?
Ja polecałem, ale sporadycznie, bo dostępność taka sobie. Blendowane w Belgii. Żadna firma krzak z tego, co udało mi się ustalić.
 
Dostępność dobra.
 
Pod wskazanym adresem na stronie jest blendownia , a nie biurowiec czy jakaś szopa.
 
Na pewno nie mieli u mnie 5w20 Ms-Fe. A poznalem te oleje, bo dawby szef dal 5l jako dolewke do Range T, to było jakieś 5w30 z normą/aprobata Renowki.
 
Back
Top