• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil Oleje Mobil czym się różnią

wszystko o produkatach Mobil

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Żeby nie zaśmiecać zbytnio działu doboru oleju podyskutujmy tu o olejach Mobil. Czy się różnią serie ESP , 3000 i delvac. Oleje w tych wszystkich seriach mają oficjalną aprobatę 504/507.
 
Dla samochodów wymagających tej normy - niczym. Chemicznie i fizycznie pewnie są różnice, ale wszystkie spełniają te same wymagania więc dla właścicieli VAG są w zasadzie takie same.
 
Też się zastanawiałem ostatnio nad 3000 XE1. Ma aprobatę BMW LL04, normę SN Plus, całkiem fajne parametry i jest rekomendowany do silników BMW. Jednak opinie są takie, że to coś gorszego niż M1 czy seria ESP, że to zwykły niczym nie wyróżniający się HC. Można go kupić za ok 120 zł za 4l. Bardzo tanio. M1 i ESP są jednak sporo droższe. Ale czy taniej oznacza gorzej to ciężko ocenić
 
Delvac V kosztuje 50% ceny ESP. Skoro nie widac różnicy to po co przepłacać. Chyba jednak niska cena nie przekona właścicieli tsi do stosowania tego oleju.
 
No cóż, cena nie bierze się z niczego:
- różnica w zastosowanych bazach - PAO+GTL vs HC
I coś, co podejrzewam, a nie jestem pewny - inne/mniej modyfikatory lepkości i dodatki przeciwutleniające.
Może się to przełożyć na większą "ogólną odporność" ESP przy interwałach "long life".

To jest ten sam dylemat, który mnie dręczy - stosować dalej Amsoil SS, czy może o połowę tańsze, "zwykłe HC".
Ja się nie przełamię i nie utrzymam w silniku oleju np 15 tys km.
 
Ciekawe, że w wyszukiwarce Mobila wyskoczył mi tylko ten 3000. Żaden ESP ani M1 nie ma LL04. Jest tylko ESP LV ktory ma 12-FE ale jakoś nie jestem przekonany do tej normy bo ma HTHS poniżej 3 i niskie KV100. Tak sobie myślę, że jak zmieniam olej góra co 10 tyś to może taki Mobil 3000 sprawdził by się równie dobrze. Cena jest kusząca. Mobil generalnie chyba nie robi kiepskich olejów.
 
Wydaje mi się, że nie będzie tak mocnym olejem jak klasyczne C3 z normą LL04. Popraw mnie jeśli się mylę. Moja teoria jest taka, że taki olej ma formulację stworzoną do oszczędzania paliwa kosztem trochę gorszej ochrony.
 
W dużej mierze w rejonie pierścieni nie ma już zysków w postaci lepszej ochrony >2.5 cP HTHS. Pakiet dodatków odkrywa rzecz jasna większą rolę pod kątem właściwości trybologicznych. Ogólnie to bardzo dobry przepis. Właściwie miałem go na dolewkę :>
 
No cóż, cena nie bierze się z niczego:
- różnica w zastosowanych bazach - PAO+GTL vs HC
I coś, co podejrzewam, a nie jestem pewny - inne/mniej modyfikatory lepkości i dodatki przeciwutleniające.
Może się to przełożyć na większą "ogólną odporność" ESP przy interwałach "long life".

To jest ten sam dylemat, który mnie dręczy - stosować dalej Amsoil SS, czy może o połowę tańsze, "zwykłe HC".
Ja się nie przełamię i nie utrzymam w silniku oleju np 15 tys km.
Różnice chemiczno-fizyczne na 100% są, ale wszystkie oleje muszą przejść tą samą ścieżkę testową i ją zaliczyć. Dla właściciela różnicy nie będzie.

Co do interwałów to ja się cieszę że mam Kijankę. Nie wiem czy po lifcie coś się zmieniło, ale w mojej 15000 jest przy użytkowaniu trasa/trasa+miasto z przewagą trasy. Wszystko inne to 7500. Wątpię czy dużo osób się stosuje, ale to już inna sprawa.
 
@jerseyAdmin to powiedz, gdzie tu jest miejsce na "bazę pao-estrową: i "lepszy/nowszy pakiet dodatków"?
Ja to wiem, ale większość tutaj pytających o oleje szuka "lepszości w cyferkach".
I nie wiedzą, że nie znajdą, bo mają złe/inne niż producenci podejście.
 
W dużej mierze w rejonie pierścieni nie ma już zysków w postaci lepszej ochrony >2.5 cP HTHS. Pakiet dodatków odkrywa rzecz jasna większą rolę pod kątem właściwości trybologicznych. Ogólnie to bardzo dobry przepis. Właściwie miałem go na dolewkę :>
Czyli w moim przypadku jak miałbyś wybierać między 5W30 LL04, a 0W30 12-FE to mimo nieco niższych parametrów warto zmienić na 12-FE? Będą z tego jakiś korzyści dla silnika?
 
@jerseyAdmin to powiedz, gdzie tu jest miejsce na "bazę pao-estrową: i "lepszy/nowszy pakiet dodatków"?
Ja to wiem, ale większość tutaj pytających o oleje szuka "lepszości w cyferkach".
I nie wiedzą, że nie znajdą, bo mają złe/inne niż producenci podejście.
Po to jest forum - dla entuzjastów wydawania pieniędzy na oleje :) Dla tych co lubią wydawać na telefony też jest, dla tych co na aparaty foto też i tak dalej. Ja kiedyś nawet od "założycieli" dostałem bęcki bo do V8 BMW poleciłem Orlen :D
 
@jerseyAdmin mógł być przetłumaczyć na nasze o co chodzi tą izomeryzacją wosku i surowcami grupy III+ W bazie VisomTM

 
Ja to rozumiem, ze XOM sam modyfikuje ta baze olejowa, zeby osiagnac konkretne wlasciwosci fizykochemiczne. W tym przypadku usuniecie "wosku" w celu uzyskania lepszych wlasciwosci niskotemperaturowych, wyzszym VI itp.
 
Nie tyle usunięcie o ile przetworzenie parafin w inne związki o tej samej masie cząsteczkowej, ale ogólnie to po prostu dalszy krok w przetwarzaniu ropy. Ten konkretny proces może być technologią Exxona, ale sama izomeryzacja ropy przy wytwarzaniu baz olejowych jest równie stara jak nowoczesna petrochemia i podejrzewam że wszyscy to wykorzystują, niekoniecznie się tym chwaląc :)
 
Back
Top