• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje motocyklowe

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb; Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb; Skoda Fabija 1.9 "w tedeiku i w kąbi"; Honda CBR 1000F SC24
Witam. Jestem tu nowy. Czy ktoś tutaj zna się na olejach motocyklowych? Szukam czegoś z górnej półki do Hondy CBR 1000F. Lepkość 5W40 i 10W50. Obecnie lata na Valvoline SynPower 4T 10W50. A chcę zmienić po prostu z nudów.
 
Fuchs Silkolene Pro4
Bel-Ray EXS
Yacco MVX 1000
Motul 7100

Pozostaje jeszcze kwestia jak motocykl użytkujesz, bo może z nudów tylko utopisz niepotrzebnie pieniądze na olej, za który miał byś dodatkowy zbiornik paliwa ;).

Jeżeli z Valvo jesteś zadowolony, to zostań na Valvo, SynPowery są bardzo dobrymi olejami w swojej cenie.
Ja po latach lania różnych oliw, najbardziej zadowolony jestem z Shella Advance Ultra.
 
@ozzy1979, ja ze swej strony bym polecił olej Eurol Sport Bike 10w40 lub 5W40 lub polecany przez @Triumphator Shell Advance Ultra 10W40.
 
Fuchs Silkolene Pro4
Bel-Ray EXS
Yacco MVX 1000
Motul 7100

Pozostaje jeszcze kwestia jak motocykl użytkujesz, bo może z nudów tylko utopisz niepotrzebnie pieniądze na olej, za który miał byś dodatkowy zbiornik paliwa ;).

Jeżeli z Valvo jesteś zadowolony, to zostań na Valvo, SynPowery są bardzo dobrymi olejami w swojej cenie.
Ja po latach lania różnych oliw, najbardziej zadowolony jestem z Shella Advance Ultra.
Użytkuję go na jakieś 25-30%... I mówię serio. Manetkę otwieram do połowy i mi starcza. :) Max pociągnę sporadycznie do 7,5-8 tyś obr/min przy wyprzedzaniu. Generalnie to moto się nudzi u mnie. A zmieniam, a raczej chcę, naprawdę z nudów. Masz rację, olej dobry, wymieniam co rok lub co 2-4 tyś km. O właśnie wspomniałeś o Shell Advance Ultra. Jeździłem na nim w poprzednim moto (Bandit 650 olejak), nie miałem nigdy zastrzeżeń, w Hondzie też był zalewany. Potem była przygoda z Pennrite 10W40 MC 4ST. Obecnie Valvo 10W50. Po prostu nudzi mi się. Aha, silnik mam w super stanie, oleju nie rusza.
 
@ozzy1979 To nie ma sensu kombinować z olejami, przy takiej specyfice użytkowania motocykla. Jeżeli chcesz koniecznie coś zmienić, to poszedł bym właśnie w Shella Adv Ultra 10W40, zadowolony też jestem z Castrola Power1 Racing 10W40, albo 10W50. Ale osobiście, pod względem ceny do jakości, uważam że Shell jest bezkonkurencyjnym olejem.
 
Ale jest sprzedawany tylko w litrówkach i beczkach co dziwi skoro firma "troske o środowisko" ma w swoim statucie wpisaną na samym początku ;)
 
To możesz kupić Silkolene Comp4, czy Pro4 w kartonowym opakowaniu ;). Ja bardzo często oleje kupuję w litrowych butelkach, bo raz, że wygodniej mi je nalewać, dwa że często litrowe opakowania wychodzą taniej, niż kanister 4/5l ;).
 
@ozzy1979 To nie ma sensu kombinować z olejami, przy takiej specyfice użytkowania motocykla. Jeżeli chcesz koniecznie coś zmienić, to poszedł bym właśnie w Shella Adv Ultra 10W40, zadowolony też jestem z Castrola Power1 Racing 10W40, albo 10W50. Ale osobiście, pod względem ceny do jakości, uważam że Shell jest bezkonkurencyjnym olejem.
Castrola się obawiam, gdyż niestety naczytałem się, że jest nagminnie podrabiany, a nie mam pewnego źródła dostawy. Tak jak mówię - nie chodzi o cenę - to jednorazowy wydatek raz na rok.
 
No to, jeżeli po prostu chcesz tylko więcej wydać raz na rok, to wróć do mojego pierwszego posta i wybierz coś z tych 4 proponowanych olei. Prawda jest taka, że przy sposobie eksploatacji, jaki odpisujesz, czego byś do tego silnika nie wlał, to i tak będzie daleko ponad to, czego Ci potrzeba ;). Castrol ma m.in. swój oficjalny sklep na popularnym portalu, tak samo jak i Shell z resztą.
 
A ktoś się wypowie na temat oleju Millers ZFS 10W40?
 
Za rok, bo aktualnie stoi na regale i czeka na jesienny serwis ;). Moim zdaniem, tak półka, jak i parametry, na tej samej kresce, co Shell.
 
Last edited by a moderator:
To jednak wrócę do Shell'a. Masz rację. Ewentualnie może powrócę do PENRITE MC 4ST 10W-40, choć sam nie wiem, czy jest sens lać PAO/estry.
 
Last edited by a moderator:
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Kojarzy ktoś jakiś olej 10W50, ale z dodatkiem molibdenu? Aktualnie śmigam na Shellu 10W40 i skrzynia Rometa bardzo fajnie działa, gdy w oleju jest molibden. Shell ma tylko 15W50, a wolałbym raczej zostać przy 10W.
 
Castrol Power1 Racing 10W50, Motul 7100 10W50
 
Oba mają molibden, ale nie w takiej dawce jak Shell niestety.
Znalazłem Ravenole 10W40 i 15W50 mające podobną dawkę molibdenu, więc pewnie 10W50 też będzie mieć podobnie.
Szkoda tylko, że cena z kosmosu :(
 
Oba mają molibden, ale nie w takiej dawce jak Shell niestety.
Ale nie wiesz też, jakie związki Mo są w danym oleju, może Mo≥150 to MoDTP, a te w okolicach 60 to MoDTC?
 
W sumie racja, więc nie pozostaje nic innego jak testowanie w przyszłym sezonie :D
 
Back
Top