• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Motul - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Czemu max live lepiej się trzyma np bagnetu to było o tym tu:
 
🧐z turdusa 15w40shpd też ucieka .
A superol trzyma sie miarki ,mocna i gruba warstwa oleju.
 
Golf 4, 1,6, 16V, wtrysk pośredni.
Przebieg 196kkm.
Motul x-cees 5W40 po 4 tys. od wymiany zaczął zmieniać barwę na lekko ciemniejszą niż nowy. Wygląda na to, że robi robotę.
Zero ubytków.
Jazda spokojna, 90% miasto.
 
Ciemnienie moze byc takze oznaka zachodzacych procesow utleniania.
 
Zaczynam mieć ochotę na przeanalizowanie jakiegoś Motula, bo coraz więcej opinii, jak nie negatywnych, to co najmniej niepochlebnych.
Coś mi się nie chce wierzyć, że w sumie renomowany producent tak mocno zszedł z jakością swoich produktów.
 
@dragster Nie, to naturalny proces. To zalezy od kilku czynnikow, samego oleju: mieszaniny olejow bazowych i przeciwulteniaczy. Jednostki napedowej i samego stylu jazdy. Latwo mozna go obserwowac przy pomocy FT-IR. Lecz jak napisales odnosnie wlasciwosci dyspergujacych to rowniez prawda.
 
Czyli zaczyna powoli tracić właściwości?
Po prostu działa i się zużywa.
Naturalny i prawidłowy objaw pracy oleju.
Wydawało mi się, że jak ciemnieje to oznacza, że wymywa osady i wyłapuje cząstki stałe...
To też i należy to uznać za poprawny objaw.
Tak naprawdę do oceny oleju należałoby wykonać jego analizę po tych 6-8 tys km.
 
@SACZI Motul od samego początku leciał praktycznie na marketingu . Janek spytał Zbyszka jaki olej wlac usłyszał Motul bo Zbychu przeczytal to w internetach że to super oliwa .
Poza serią 300V to takie oleje pokroju naszego Lotosa/Orlena . Gdzie my też mamy mocne oliwy ale niestety w nie małych pieniądzach i stają się one bardzo słabo opłacalne ..
 
PAO z reguly ciemnieje wolniej, bardzo dobrze wspolpracuje z aminowym przeciwutleniaczem. Ale o tym juz wspominalem w innym dziale.
Post automatically merged:

Nie jestem fanem Motula, ale blenduja zgodnie z przepisem jak pozostali duzi gracze na rynku i jest stabilnosc. Spora wada jest trafienie na podrobke.
 
Warto dodać że oleje w autach wyposażonych w LPG ciemnieja wolniej, poprzez czystsze produkty spalania
 
Golf zasilany jeno PB, tankowaną na sieciówkach gdzie duży ruch.
Oleum kupione u autoryzowanego sprzedawcy z Wawy - jednego z większych sklepów, które tutaj każdy zna.
 
Nic się nie przejmuj różne silniki mają rożną tendencje do zmiany koloru oleju ważne aby olej sam absorbował zanieczyszczenie, a nie odkładał je w silniku.
 
Motul to porządna firma, a że idzie z trendami rynkowymi to już nic nie poradzimy. Mamy do czynienia z optymalizacją kosztów poprzez stosowanie tańszych baz ale tak nie było na początku jak tu niektórzy piszą.
Motul x-cees 5W40 po 4 tys. od wymiany zaczął zmieniać barwę na lekko ciemniejszą niż nowy. Wygląda na to, że robi robotę.
Martwiłbym się jakby było inaczej.
 
Test jednokroplowy nie pomógłby w ocenie czy ciemny kolor pochodzi z zanieczyszczeń czy z degradacji oleju?
 
Mam Motula Xcess 5w40 gen 1 i gen 2 mogę oddać na testy. Niestety samochodzie ojca zmieniłem już olej i jest zalany gen2.
 
Witam. Kupiłem Motula 5w40 x-cess i zauważyłem że nie ma wyszczególnionej specyfikacji BMW . W necie są "bańki" na których taka specyfikacja jest. O co chodzi? U mnie jest Norma PSA a widziałem takie bez.
 
Napisz do przedstawiciela.
 
Też tak miałem. Pisałem 2razy do Motula ale nie odpisali. Wydaje mi się,że BMW LL-01 dali do wersji gen2 a ze zwykłego Xcessa usunęli. PSA B71 2296 zawsze było.
View attachment 20191228_174034.jpg
20190608_202014.jpg
 
Last edited:
Back
Top