• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje na UE i Rosję - różne czy nie?

tomek evo

Użytkownik
Samochód
-Skoda Superb
Wydzielone z tematu: https://www.oil-club.pl/index.php?threads/mercedes-amg-c63s.930

Podwykonawcy mają rygorystyczne normy do spełnienia więc nie przejmuj się tak tymi "wersjami" oleju.
Normy tak ale jak życie pokazuje nie musi to być ten sam olej. Na rożne rynki są różne oleje z różnymi kartami produktów. Czasami trudno się w tym połapać. Np. Castrol czy Mobil potrafi być zupełnie inny w Polsce i w Niemczech. Shell w Rosji też jest inny niż ten na rynki Europy Zachodniej (w tym Polski) wiec podpieranie się analizami z Rosji od pewnego czasu nie ma większego sensu.
 
Last edited by a moderator:
Jakieś przykładowe VOA dwóch takich samych ale jednak różnych?
 
Normy tak ale jak życie pokazuje nie musi to być ten sam olej. Na rożne rynki są różne oleje z różnymi kartami produktów. Czasami trudno się w tym połapać. Np. Castrol czy Mobil potrafi być zupełnie inny w Polsce i w Niemczech. Shell w Rosji też jest inny niż ten na rynki Europy Zachodniej (w tym Polski) wiec podpieranie się analizami z Rosji od pewnego czasu nie ma większego sensu.

skoro rózni sie kolorami to musi miec inne wlasciwosci ;-)
 
Shell w Rosji też jest inny niż ten na rynki Europy Zachodniej (w tym Polski) wiec podpieranie się analizami z Rosji od pewnego czasu nie ma większego sensu.
Dwie analizy Shella na naszym forum udowodniły, ze to są identyczne produkty. Możesz podać przykład produktów, które mimo tej samej nazwy i bańki są inne? Wiem, ze na rynek rosyjski produkowane są oleje, które czasem w EU nie są dostępne wcale ale z tymi różnicami w teoretycznie tych samych produktach to chętnie zobaczę analizy.
 
No to mnie ludzie z Shella okłamali, że tam mają zakład produkcyjny i produkują inne oleje niż te w DE i te w Turcji.
Post automatically merged:

 
Last edited:
Są różnice (skład, parametry) a produkt ten sam.
Czasami zmiana składu wynika z różnych niespodziewanych przyczyn. Kiedy z dymem poszła pewna fabryka dodatków to trzeba było jakoś sobie poradzić. Jak firma zmienia zakład produkcyjny, któremu podleca produkcję to czasami musi dostosować się do tego co robi dany producent. Karty wtedy też się zmieniają (przynajmniej powinny) ale nie każdy siedzi i śledzi karty tym bardziej, ze w wielu przypadkach dostęp jest utrudniony. Nie dalej jak tydzień temu dzwonił Klient i pytał o Ravenola VMP 5W30 jaką mam wersję w sprzedaży bo on na allegro kupił (od kogoś) i dostał bez USVO i teraz chce się upewnić, ze dostanie taki jak ma być. To już 3 taki przypadek z tym Ravenolem w tym roku.
 
Last edited:
Wiem, ze są święta ale Tomku po pierwsze piszesz o różnicach Shella, a wklejasz analizę Motula, a po drugie analiza dotyczy porównania oryginału i podróby z rynku rosyjskiego...

@tomek evo mam nadzieje, że poinformowałeś ów klienta, ze różnice miedzy USVO, a bez USVO były kosmetyczne, a czasem w niektórych olejach nie było różnicy wcale i z punktu widzenia klienta końcowego nie ma się czym przejmować bo wiecej w ttym marketingu jak faktycznej zmiany?
 
Last edited by a moderator:
Mamy całą 1 analizę do porównania i tak de facto możemy porównać tylko pakiet bo reszty nie mamy. Ja nie napisałem, z wszystkie oleje są zupełnie inne i mają inne pakiety tylko, że fabryka w Rosji na tamtejszy rynek robi inne oleje niż na rynek Europy Zachodniej. Niemcy i Turcja teoretycznie robią to samo.
Jak Klient zamawia z USVO to ma prawo dostać olej, w którym na butelce jest napisane USVO. Ja sprzedaje tylko takie a tłumaczyć niech się tłumaczą Ci, którzy sprzedają inne. Pisząc "a czasem w niektórych olejach nie było różnicy wcale" tylko potwierdzasz moją tezę o możliwości otrzymania różnego produktu w tym samym opakowaniu. Shell też nie zawsze jest/był na GTL i takie oleje dalej są w sprzedaży (pisze o serii Helix Ultra).
 
Tymczasowo Shell bez GTL był sprzedawany pod inną nazwą, chyba Ultra-I. Przedstaw VOA które potwierdzają różnice w tym samym oleju z różnych rynków albo nie rozpowiadaj bajek.
 
Oczywiście wiesz wszystko najlepiej. Nawet producenci są w błędzie. Może skończmy OT i moderator posprząta temat/przeniesie posty.
 
Mamy całą 1 analizę do porównania i tak de facto możemy porównać tylko pakiet bo reszty nie mamy.
Mamy dwie analizy. Stary shell miał być na RU inny niż na EU po analizie okazało się, że to to samo. Wszedł nowy Shell SN Plus na RU znów pisałeś, ze to są inne oleje na rynek RU po czym pojawił się w europie i z analizy znów wynika, ze to samo.

Ja nie napisałem, z wszystkie oleje są zupełnie inne i mają inne pakiety tylko, że fabryka w Rosji na tamtejszy rynek robi inne oleje niż na rynek Europy Zachodniej. Niemcy i Turcja teoretycznie robią to samo.
A ja poprosiłem o konkretne analizy pokazujące różnice w produktach to mało, ze wkleiłeś analizę zupełnie inne marki to analizę porównująca podróbkę do oryginału...

Jak Klient zamawia z USVO to ma prawo dostać olej, w którym na butelce jest napisane USVO. Ja sprzedaje tylko takie a tłumaczyć niech się tłumaczą Ci, którzy sprzedają inne. Pisząc "a czasem w niektórych olejach nie było różnicy wcale" tylko potwierdzasz moją tezę o możliwości otrzymania różnego produktu w tym samym opakowaniu.
Byłeś jedną z osób, która napędzała na forach aferę Ravenola pisząc o ciągłym mieszaniu w składzie więc teraz jak nagle Ravenola masz w ofercie to się nie dziw, ze ludzie panikują i nie chcą wersji bez USVO jak się naczytali internetów.

Shell też nie zawsze jest/był na GTL i takie oleje dalej są w sprzedaży (pisze o serii Helix Ultra).
I ten Shell Helix Ultra-I był taki sam na EU jak i na RU, baaa najpierw pojawił się na runku rosyjski gdzie doszli do tego, ze to HC, a poźniej w Europie. Był to osobny produkt o innej nazwie jednak na obu rynkach nazwa i skład ta sama.

Może skończmy OT i moderator posprząta temat/przeniesie posty.

Można wydzielić pod warunkiem, ze będziemy pisać o faktach, a nie domysłach i informacjach od anonimowych przedstawicieli jeśli nie to na tym proponuje ten OT zakończyć.
 
Last edited by a moderator:
ok, zobaczę co odpiszą z Mobila

ale dla zasady i tak bym wykonał te testy - nie jest to bagatela - ale bedzie wiadomo czy ktoś leci w kulki ;-)


zdjecia butelki
Post automatically merged:


moze rzeczywiscie maja taka polityke skladnikow - chodz kiedys (parenascie lat temu) sparzyłem się odnośnie Mobil 1 - szlam z tego oleju konkretnie zanieczyścił silnik w silniku opla...

Używam tego oleju w dwóch samochodach silniki 1,4 T-jet oraz 1,4 MA ,pierwszy przebieg 100 tys drugi 30 tys oba silniki zasilane LPG.
W 1,4 T-jet był Mobil1 ESP 0W40 ostatnio go zmienili na Mobil1 X3 ESP 0W40 i taki leje w 1,4 MA od początku Mobil1 X3 ESP 0W40.
Jeśli chodzi o czystość silników jest nie naganna może to zasługa LPG, w silniku 1,4 MA olej tylko nie wiele ciemnieje przy wymianie
co 10 tys jest właściwie czysty.
Co do butelek i zapachu to mam dokładnie takie same z tym samym kodem kreskowym produkcja Sierpień 2019.
Olej produkują prawdopodobnie w Belgii
Stosuje go ze względu na normę Fiata oraz że nie ma problemów z odmą nie zostawia masła w zimie oraz niema problemów z osadem.
Oczywiście stosuje płukanki Ligui Moly oraz ostatnie dwie wymiany Archoil AR9100 .
Źródło mam inne stały dostawca więc wygląda że olej jest orginalny.
 
Mamy dwie analizy. Stary shell miał być na RU inny niż na EU po analizie okazało się, że to to samo. Wszedł nowy Shell SN Plus na RU znów pisałeś, ze to są inne oleje na rynek RU po czym pojawił się w europie i z analizy znów wynika, ze to samo.


A ja poprosiłem o konkretne analizy pokazujące różnice w produktach to mało, ze wkleiłeś analizę zupełnie inne marki to analizę porównująca podróbkę do oryginału...


Byłeś jedną z osób, która napędzała na forach aferę Ravenola pisząc o ciągłym mieszaniu w składzie więc teraz jak nagle Ravenola masz w ofercie to się nie dziw, ze ludzie panikują i nie chcą wersji bez USVO jak się naczytali internetów.


I ten Shell Helix Ultra-I był taki sam na EU jak i na RU, baaa najpierw pojawił się na runku rosyjski gdzie doszli do tego, ze to HC, a poźniej w Europie. Był to osobny produkt o innej nazwie jednak na obu rynkach nazwa i skład ta sama.



Można wydzielić pod warunkiem, ze będziemy pisać o faktach, a nie domysłach i informacjach od anonimowych przedstawicieli jeśli nie to na tym proponuje ten OT zakończyć.

Nie wprowadzaj innych w bład. Nigdzie nie napisałem, ze konkretnie Shell Helix Ultra 5W40 na rynek Rosyjski jest inny niż na Polski. Napisałem tylko, że na Rosje i Polske są generalnie inne oleje z innych fabryk. Takie info wyszło od Shell-a. Produktów made in Russia nie uświadczysz (teoretycznie) na naszym Rynku.
Może w przypadku Shell Helix Ultra 5W40 olej jest ten sam ale ne podstawie tej analizy też tego nie stwierdzisz bo masz za mało danych.
Co do Shella to początkowo wersje na HC występowały pod dokładnie tą samą nazwą. Zmiana nazwy nie weszła od razu. Mogę postarać się o taką starą bankę na HC ale nie wiem czy mój dystrybutor ma dalej ten olej.
Ravenola krytykowałem za mieszanie w składzie ale jak Klient Ci robi awanturę, ze kupił 2 bańki identycznego oleju i jeden jest ciemny a drugi jasny to trudno takie coś obronić. Na szczęście wygląda na to, ze się już ogarnęli bo analizy od dłuższego czasu wyglądają stabilnie i naprawdę bardzo dobrze. Zresztą zawsze dobrze wyglądały i wiele olejów Ravenola to absolutny top techniczny (mówię o olejach cywilnych ogólnie dostępnych nie o wynalazkach).
BTW. Sprzedaje i polecam zarówno Shella jak i Ravenola.
Pozdrowienia świąteczne.
 
Nie wprowadzaj innych w bład. Nigdzie nie napisałem, ze konkretnie Shell Helix Ultra 5W40 na rynek Rosyjski jest inny niż na Polski.
Twój cytat z tematu odnośnie Shell Helix ultra 5W40... pamiętaj, ze w internecie nic nie ginie...

Tak na dobrą sprawę to jest olej produkowany przez Shell-a w Rosji na tamtejszy rynek i jest to inny produkt niż Shelle pochodzące z fabryk z Niemiec oraz z Turcji, które teoretycznie powinny być takie same ale jakieś różnice mogą jednak być. Posługiwanie się świeżymi analizami olejów Shella robionymi w Rosji jest bez sensu w odniesieniu do produktów dostępnych u nas bo są to zupełnie inne produkty.
 
Ale to jest inny produkt z innej fabryki z przeznaczeniem na inne rynki. Ja dopuszczam do siebie, ze może być taki sam bo w tym konkretnym przypadku receptura jest identyczna. Ale tego nie wiadomo i ta analiza to za mało aby mieć pewność, ze oba produkty są identyczne a co dopiero wyciągać wnioski, ze cała gama produktów z innych fabryk jest identyczna. Ja się nie mam zamiaru tutaj wykłócać bo nie mam dostatecznej wiedzy ale nie masz jej również Ty wiec na tym poprzestańmy.
 
Ja mam na poparcie swoich argumentów przynajmniej analizę Ty się podpierasz tylko anonimowymi przedstawicielami Shella ot taka małą różnica :)
 
popcorn_meme.gif


Co do Shella to początkowo wersje na HC występowały pod dokładnie tą samą nazwą. Zmiana nazwy nie weszła od razu. Mogę postarać się o taką starą bankę na HC ale nie wiem czy mój dystrybutor ma dalej ten olej.

Ja bardzo chętnie zobaczę tę mityczną bańkę.
 
To ja też dorzucę coś w temacie. Próbowałem kiedyś handlować Castrolem. Polska dytrybucja. Rozmawiałem z przedstawicielem dystrybutora regionalnego na temat różnicy w olejach Castrol na różne rynki i on potwierdził to, że np. na rynek niemiecki idą inne, na polski inne a na rosyjski inne. Argumentował to m.in. ilością dodatków antysiarkowych ze względu na jej różną zawartość w paliwie na różnych rynkach. Nie jest to twardy argument ale może być coś na rzeczy.

Pozdrawiam
Michał
 
Back
Top