• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Nismo by Motul 5W40 i 0W30

  • Thread starter Deleted member 1737
  • Start date
D

Deleted member 1737

Gość
Cześć,

Nie wiem czy to nowość ale szczerze mówiąc spadłem z krzesła przeglądając katalog Motula i zastanawiam się czy nie wylać Prime X "do studzienki" tzn. wlać do innego auta, jako że jestem przed samym serwisem olejowym.

Kiedyś, jak jeszcze był dostępny olej 5W30 do Nismo 370Z 2018+ występował olej Estrowy ale Nissan wycofał się z niego zostawiając sam aftermarket. W tym aucie jest wymagany olej bardzo mocny ze względu na wysokie temperatury.
Jak jeszcze szukałem, to nic fajnego nie znalazłem aż wpadłem na to coś, czego nigdy wcześniej nie widziałem:


Aczkolwiek dwie bardzo dziwne rzeczy.

1) Olej 0W30 rekomendowany do VQ37VHR (Nismo 3.7 344KM) nigdy nie powinien znaleźć się w silniku według instrukcji, a jest polecany przez Motul
2) 5W40 wygląda parametrami OK ale z kolei rekomendowany jest tylko do GTRa

Pytania:
1) Czy ten olej jest Racingowy, a nie ulicznik. Czytaj czy przy użytkowaniu "Ulica+" ze względu na pakiet dodatków lepiej zalać taniego Eneosa zamiast dużo droższego Nismo?
2) Ze względu na bardzo wysokie temperatury, niskiej pojemności układ (4,9l ....) i brak chłodnicy oleju warto iść w coś takiego? Cena powala, bo jest znacznie powyżej 500zł (nie wiem czy linki są legalne): https://japantuningzone.pl/pl/producer/NISMO/67
3) Czy to nie jest prawie to samo co olej Motula z serii Power też bazujący na estrach? https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-power-5w-30
4) Z tej dwójki wyżej, może "bardziej estrowy" byłby Fuchs Titan Race Pro S 5W30?

Dołączam instrukcję jako foto:
 

Attachments

  • instrukcja.jpg
    instrukcja.jpg
    892,1 KB · Odwiedzin: 50
Last edited by a moderator:
Czy ten olej jest Racingowy, a nie ulicznik. Czytaj czy przy użytkowaniu "Ulica+" ze względu na pakiet dodatków lepiej zalać taniego Eneosa zamiast dużo droższego Nismo?

Screenshot_2023-10-21-22-33-51-622-edit_org.mozilla.firefox.jpg


Myślę, że to dosyć istotna informacja w kwestii racingowości i opłacalności stosowania go do "ulica+"
 
View attachment 19946

Myślę, że to dosyć istotna informacja w kwestii racingowości i opłacalności stosowania go do "ulica+"
W specyfikacji jest zapis:

3tys. km użytkowanie torowe
10tys. km jazda zwykła

Akurat rocznie nim robię 3-5tys. Km ale zależy mi tez na właściwościach czyszczących.
 

Attachments

  • 5FC77FBF-9C37-4239-B7F8-84E37605BF7E.jpeg
    5FC77FBF-9C37-4239-B7F8-84E37605BF7E.jpeg
    147,9 KB · Odwiedzin: 34
No to skoro masz zapis 3kkm torowo i 10kkm daily, to w sumie nie wiem skąd pytanie o możliwość jego stosowania w cywilnym użytkowaniu.
Z resztą, swego czasu mnóstwo motocykli jeździło na 300V, który miał kiedyś notkę w stylu "track use only" i te oleje w motocyklach robiły po 5-6kkm, od jazdy po mieście, przez trasy po kilka kkm, po co weekendowe torowanie i nie spotkałem się z jakimiś problemami z utrzymaniem czystości w żadnym z tych przypadków, także tutaj też bym się nie obawiał, bo i też nie koniecznie w olejach torowych o to chodzi. Bardziej zastanowił bym się, czy w tych olejach nie ma jakichś dodatków, które aktywują się dopiero w jakichś skrajnych warunkach.
 
Back
Top