D
Deleted member 1737
Gość
Cześć,
Nie wiem czy to nowość ale szczerze mówiąc spadłem z krzesła przeglądając katalog Motula i zastanawiam się czy nie wylać Prime X "do studzienki" tzn. wlać do innego auta, jako że jestem przed samym serwisem olejowym.
Kiedyś, jak jeszcze był dostępny olej 5W30 do Nismo 370Z 2018+ występował olej Estrowy ale Nissan wycofał się z niego zostawiając sam aftermarket. W tym aucie jest wymagany olej bardzo mocny ze względu na wysokie temperatury.
Jak jeszcze szukałem, to nic fajnego nie znalazłem aż wpadłem na to coś, czego nigdy wcześniej nie widziałem:
Aczkolwiek dwie bardzo dziwne rzeczy.
1) Olej 0W30 rekomendowany do VQ37VHR (Nismo 3.7 344KM) nigdy nie powinien znaleźć się w silniku według instrukcji, a jest polecany przez Motul
2) 5W40 wygląda parametrami OK ale z kolei rekomendowany jest tylko do GTRa
Pytania:
1) Czy ten olej jest Racingowy, a nie ulicznik. Czytaj czy przy użytkowaniu "Ulica+" ze względu na pakiet dodatków lepiej zalać taniego Eneosa zamiast dużo droższego Nismo?
2) Ze względu na bardzo wysokie temperatury, niskiej pojemności układ (4,9l ....) i brak chłodnicy oleju warto iść w coś takiego? Cena powala, bo jest znacznie powyżej 500zł (nie wiem czy linki są legalne): https://japantuningzone.pl/pl/producer/NISMO/67
3) Czy to nie jest prawie to samo co olej Motula z serii Power też bazujący na estrach? https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-power-5w-30
4) Z tej dwójki wyżej, może "bardziej estrowy" byłby Fuchs Titan Race Pro S 5W30?
Dołączam instrukcję jako foto:
Nie wiem czy to nowość ale szczerze mówiąc spadłem z krzesła przeglądając katalog Motula i zastanawiam się czy nie wylać Prime X "do studzienki" tzn. wlać do innego auta, jako że jestem przed samym serwisem olejowym.
Kiedyś, jak jeszcze był dostępny olej 5W30 do Nismo 370Z 2018+ występował olej Estrowy ale Nissan wycofał się z niego zostawiając sam aftermarket. W tym aucie jest wymagany olej bardzo mocny ze względu na wysokie temperatury.
Jak jeszcze szukałem, to nic fajnego nie znalazłem aż wpadłem na to coś, czego nigdy wcześniej nie widziałem:
NISMO | COMPETITION OIL | LINE UP
www.nismo.co.jp
Aczkolwiek dwie bardzo dziwne rzeczy.
1) Olej 0W30 rekomendowany do VQ37VHR (Nismo 3.7 344KM) nigdy nie powinien znaleźć się w silniku według instrukcji, a jest polecany przez Motul
2) 5W40 wygląda parametrami OK ale z kolei rekomendowany jest tylko do GTRa
Pytania:
1) Czy ten olej jest Racingowy, a nie ulicznik. Czytaj czy przy użytkowaniu "Ulica+" ze względu na pakiet dodatków lepiej zalać taniego Eneosa zamiast dużo droższego Nismo?
2) Ze względu na bardzo wysokie temperatury, niskiej pojemności układ (4,9l ....) i brak chłodnicy oleju warto iść w coś takiego? Cena powala, bo jest znacznie powyżej 500zł (nie wiem czy linki są legalne): https://japantuningzone.pl/pl/producer/NISMO/67
3) Czy to nie jest prawie to samo co olej Motula z serii Power też bazujący na estrach? https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-power-5w-30
4) Z tej dwójki wyżej, może "bardziej estrowy" byłby Fuchs Titan Race Pro S 5W30?
Dołączam instrukcję jako foto:
Attachments
Last edited by a moderator: