• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje OE

Bear

Użytkownik
Samochód
E39 535iA 1996 / E39 520i 1998 / Honda civic vii 1.4is
Macie panowie informacje jakich firm oleje sa stosowane w poszczególnych markach?
Jak wiadomo raczej żadna marka nie produkuje swojego oleju.
Z tego co sie orientuje bmw aktualnie zaopatruje sie w olej shell-a wcześniej castrol jak to wygląda w innych markach ?
 
VW obecnie też Shell, Mazda bierze od Totala.
 
Do czego taka informacja może być dla Ciebie przydatna ?
 
Czysta ciekawość?
Może kogoś tez to zainteresuje ?
Czyżby jakis temat tabu?
 
Czysta ciekawość?
Może kogoś tez to zainteresuje ?
Czyżby jakis temat tabu?

Nie ma żadnego tabu u nas, dowodem na to są analizy na naszym forum :) Po prostu to kwestia wtórna ponieważ oleje oem są wytwarzane ściśle wg kryterium określonych przez producenta i w zależności od marki mogą być produkowane u tego który spełni te warunki także pod kątem finansowym.
 
TGMO jest produkowane przez różnych producentów zależnie od regionu. Na Europę robi chyba BP, w Japonii JX Nippon, w USA możliwe że Exxon. Ale recepturę na wszystkie rynki przygotowuje JX, dlatego oleje TGMO są takie dobre jak na OEM.
 
OEM Toyoty dla 5w30 w Europie robi Texaco
 

Attachments

  • toyota_tgmo_5w30_havoline_energy_ms_5w-30.pdf
    93,6 KB · Odwiedzin: 412
5W30, pierwsze zalanie w PL, pochodzi też od Idemitsu.
Dostawcy zmieniają się w zależności od lepkości dostarczanych produktów.
 
BMW bierze od Shella oleje, potwierdzaja to też analizy na forum.
 
VAG też ma teraz Shella.
 
No właśnie nie jestem pewien czy nowy 0w30 504/507 to Shell - chyba że pakiet inny na inne rynki:
Moly ------------------ 67
Phosphorous ------ 722
Zinc ------------------ 790
Boron --------------- 260
Calcium ------------ 1442
Magnesium ------- 12

SUS Visc @ 210 F: 65.2
cSt Visc @100 C: 11.66
Flashpoint: 440
TBN: 8.9

Jak piszą to faktycznie bardziej M1 0w30 X3 przypomina.

1588590265491.png
 
Tak, dokładnie, niektórzy mówią, że ich nowym dostwcą jest mobil natomiast są artykuły polskie, że Shell. Jeżeli Shell to dorzucili moli
 
Warto to napisać bardzo wyraźnie - olej OE, to nie jest olej przelany z butelki producenta, który go wytwarza. To, że Shell, Castrol, Total, czy kiedyś np. dla Statoila oleje robił Fuchs, mają kontrakt na wytwarzanie jakiejś lepkości, to nie znaczy, że znajdziemy taki sam jota-w-jotę odpowiednik z regularnej linii danego koncernu. Może się tak zdarzyć i będzie to wówczas wyjątek ale słodką tajemnicę zna tylko producent oleju.
 
Postanowiłem zakupić do swojego Leona 1.4 125hp CZCA nowy OE VW czyli 0w30 LL III FE. Zobaczymy jak będzie się spisywał. Może po 10tys poddam go analizie

.IMG_8946.JPG
 
@Gardor Nie opłacało się kupić od razu w bańce 5L? Ten olej jest dostępny również w 5L, cena powiedzmy, taka sobie.
 
Do silnika trzeba niby 4,3l wiec w ASO wleją 4 butelki a jedna mi zostanie na ewentualna dolewkę. Aktualnie mam 5w30 Castrola od 12,5tys km i stan na bagnecie +-80% wiec może nawet dolewka nie będzie potrzebna.
Pytanie tylko czy olej będzie dobry, jak nie to następnym razem wleci Eurol 0w30 lub Ravenol 0w30
 
Ja też ostatnio "zaryzykowałem" z OE VW, tyle że LL IV 0W20. Z mojego rozeznania rynku wyszło też, że jest to najtańsza opcja w tej klasie oleju, bo za nieco ponad 140 PLN mamy 5l smarowidła. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu - mam nadzieję, że będzie OK. W tym konkretnym przypadku dostawcą jest Shell, bo wpadła mi kiedyś polska karta techniczna i jako producent wymieniona była właśnie ta firma.
 
Sprawdzałem kartę charakterystyki VW LongLife III FE 0W-30 i również dostawca to Shell. Kiedy szykuje Ci się wymiana Teps? Daj znać jak wrażenia na „świeżym” oleju
 
Wymiana odbyła się tydzień temu, ale to auto mojego ojca, który niestety nie będzie w stanie niczego zauważyć, bo ma na to kompletny zwis:) Musimy poczekań aż ja będę miał okazję gdzieś dalej autem się przejechać.
 
Back
Top