• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje OE

Wydaje mi się że są 2 oleje OE VW 508/509
1591361365014.png

Ten wyżej to Aral więc grupa BP. Dowód jest tutaj, identyczne parametry: https://www.ato24.de/de/blog/vergleich-0w-20-motoroel
Ten niżej z samej butelki wygląda na Shell. Ciekawe czy to ten sam który wystąpił w tym teście

Pozdrawiam,
 
Shell robi dla VAGa od 2020 roku
 
Ten wyżej, to "stara partia". Teraz tylko te nowe od Shella będą.
 
Czyli biedy być nie powinno.
Tą samą kartę miałem na myśli.
 
Wiadomo kto to robi? Zalałem na pierwszy start po pracach przy silniku i jakiś taki już brązowy na starcie 😅
2020-08-23 23_53_08-General Motors GM 10W40 - 5L 9468596119 - Allegro.pl.png
 
Wiadomo kto to robi? Zalałem na pierwszy start po pracach przy silniku i jakiś taki już brązowy na starcie 😅
Nie dość, że nie wiadomo, to nawet nie warto sobie tym głowy zawracać.
Co chwila ktoś inny produkuję oleje dla gm, co nie oznacza, że są one złe.
Kolorem też się nie sugeruj.

Za to mogę zaproponować naszego Lotosa 10w40, który został tutaj przeanalizowany i wygląda całkiem dobrze.
 
Wyjaśnia to tyle, że mają tą samą formę na bańki.
A formę można zdublować, przenosić między fabryki, ...
 
Panowie robił ktoś kiedy badanie na skład gm 10w40 ?
Jakoś nie moge nic znaleść
 
Na pierwszy start wystarczył ;) 52złote taka impreza więc...
 
Wiadomo kto to robi? Zalałem na pierwszy start po pracach przy silniku i jakiś taki już brązowy na starcie
View attachment 3496
Na tym XXXX zatarlem Insignię .
Jeździłem sobie na Milleres EE nano, wlałem ten GM , silnik się tłukł jakby wiadro gwoździ wsypał i panewki poszły latem w upal +35 st C.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex Skad ta pewnosc, ze to wina tego konkretnego oleju ? Moze silnik byl w "agonii" ? A nie dawal zadnych oznak wczesniej, wskazowka byla by z pewnoscia analiza w tym przypadku. Nie znajac dokladnej historii serwisowej auta mozna wrozyc z fusow. Chyba, ze go miales od poczatku, serwisowany regularnie, to zmienia postac rzeczy.
 
@Bodex Silnik 2.0 w dizlu?
Yess, uszczelka smoka wymieniona przy 180 tys , 3 wymiany Milleres EE nano 5w30 , ładnie jeździł.
1 raz posłuchałem się i wlałem cudowny GM dexos 2 .przy 13 tys km silnika staną , a jechałem już go wymienić.

GM dexos2 to olej na bazie mineralnej !!! Nie ma nic wspólnego z syntetykiem !!!
To coś opel każe wymieniać co 30 tys km ???

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex odpowiedz na moje pytania.

GM jak i Millers bazuja na VHVI (HC). Oleje mineralne (Grupa I ew. II) od dluzszego czasu stracily znaczenie wsrod nowoczesnych srodkow smarnych, wiec nie myl pojec! Wszystkie praktycznie formulacje bazuja na HC. A te syntetyki na forum interpretujemy je z reguly jako w pelni syntetyczne czyli bazujace na PAO, a tych jest bardzo malo na rynku.
 
Insygnia w Dieslu to ogólnie tytan bezawaryjności nie jest. Podejrzewam, że mogły wyjść zaniedbania poprzednich właścicieli.

Druga sprawa, że trudno oceniać w ten sposób olej, jak się nie zrobiło analizy zużytego oleju po awarii silnika.

Nie sadze, aby był tam olej mineralny. To dosyć poważne oskarżenie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex, u nie w rodzinie był identyczny przypadek. Samochód jechał z Anglii i koło Wrocławia panewki powiedziały"dość".
Nie wiem, na jakim oleju, ale podejrzewam, że nie był najdroższy, bo właściciel to skanera.
 
Last edited by a moderator:
Praktycznie każdy olej dostępny w cywilnym obrocie jest pochodzenia naturalnego. Nawet te "prawdziwe" syntetyki na PAO, bo bazę z której robi się PAO stanowi najczęściej ropa naftowa. Jedynymi olejami nie mającymi bazy będącej pochodną ropy naftowej są oleje bazujące na GTL (bazą jest gaz ziemny) i "zielone" olej bazujące na związkach pochodzenia roślinnego. Olejów mających za bazę estry nie kojarzę, w każdym razie nie cywilnych.

Ten GM to hydrokrak, wysokoprzetworzona ropa, krakowana w obecności wodoru. Millers którego używałeś wczesniej też. Owszem, przyczyną awarii mógł być olej, zwlaszcza jezeli trafiłeś na podróbkę, ale to mało prawdopodobne. Bardziej awaria mechaniczna.
 
Back
Top