Ten wyżej to Aral więc grupa BP. Dowód jest tutaj, identyczne parametry: https://www.ato24.de/de/blog/vergleich-0w-20-motoroel
Ten niżej z samej butelki wygląda na Shell. Ciekawe czy to ten sam który wystąpił w tym teście
Nie dość, że nie wiadomo, to nawet nie warto sobie tym głowy zawracać.
Co chwila ktoś inny produkuję oleje dla gm, co nie oznacza, że są one złe.
Kolorem też się nie sugeruj.
Za to mogę zaproponować naszego Lotosa 10w40, który został tutaj przeanalizowany i wygląda całkiem dobrze.
Na tym XXXX zatarlem Insignię .
Jeździłem sobie na Milleres EE nano, wlałem ten GM , silnik się tłukł jakby wiadro gwoździ wsypał i panewki poszły latem w upal +35 st C.
@Bodex Skad ta pewnosc, ze to wina tego konkretnego oleju ? Moze silnik byl w "agonii" ? A nie dawal zadnych oznak wczesniej, wskazowka byla by z pewnoscia analiza w tym przypadku. Nie znajac dokladnej historii serwisowej auta mozna wrozyc z fusow. Chyba, ze go miales od poczatku, serwisowany regularnie, to zmienia postac rzeczy.
Yess, uszczelka smoka wymieniona przy 180 tys , 3 wymiany Milleres EE nano 5w30 , ładnie jeździł.
1 raz posłuchałem się i wlałem cudowny GM dexos 2 .przy 13 tys km silnika staną , a jechałem już go wymienić.
GM dexos2 to olej na bazie mineralnej !!! Nie ma nic wspólnego z syntetykiem !!!
To coś opel każe wymieniać co 30 tys km ???
GM jak i Millers bazuja na VHVI (HC). Oleje mineralne (Grupa I ew. II) od dluzszego czasu stracily znaczenie wsrod nowoczesnych srodkow smarnych, wiec nie myl pojec! Wszystkie praktycznie formulacje bazuja na HC. A te syntetyki na forum interpretujemy je z reguly jako w pelni syntetyczne czyli bazujace na PAO, a tych jest bardzo malo na rynku.
@Bodex, u nie w rodzinie był identyczny przypadek. Samochód jechał z Anglii i koło Wrocławia panewki powiedziały"dość".
Nie wiem, na jakim oleju, ale podejrzewam, że nie był najdroższy, bo właściciel to skanera.
Praktycznie każdy olej dostępny w cywilnym obrocie jest pochodzenia naturalnego. Nawet te "prawdziwe" syntetyki na PAO, bo bazę z której robi się PAO stanowi najczęściej ropa naftowa. Jedynymi olejami nie mającymi bazy będącej pochodną ropy naftowej są oleje bazujące na GTL (bazą jest gaz ziemny) i "zielone" olej bazujące na związkach pochodzenia roślinnego. Olejów mających za bazę estry nie kojarzę, w każdym razie nie cywilnych.
Ten GM to hydrokrak, wysokoprzetworzona ropa, krakowana w obecności wodoru. Millers którego używałeś wczesniej też. Owszem, przyczyną awarii mógł być olej, zwlaszcza jezeli trafiłeś na podróbkę, ale to mało prawdopodobne. Bardziej awaria mechaniczna.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.