@ostry2407, ja CI wyjaśniłem tak prosto, jak tylko potrafiłem.
Pytaj, czego nie zrozumiałeś.
LSPI - Ciebie nie dotyczy, bo masz wolnossącą benzynę.
Mało wysiloną i bez turbo.
Tak po kolei - 0w16 vs 0w20
To oznaczenia lepkości wg SAE J300 - poczytaj na wiki:
pl.wikipedia.org
w skrócie, im niższa liczba po "W", tym niższa rzeczywista lepkość oleju w 100C i 40C.
Oleje 16 i 20 już względem siebie bardzo niewiele się różnią.
Toyota prawdopodobnie stosuje takie oleje ze względu na charakter pracy hybrydy, bo im niższa lepkość, tym łatwiej się pompuje (i szybciej smaruje).
Opinie "mechaników w ASO".
Bez komentarza czy to w zakresie lepkości, czy stosowania płukanek.
Opowiadają różne teorie, które często sami sobie wysnują.
Co ma Ci poradzić?
W sprawie płukanek, sam nie jestem ekspertem, bo dopiero trzecią butelczynę do silnika wlałem, ale jeździ, nie rozciekł się i co ciekawe, nie rozleciał się
Lej Ar2820, czy Oilem.
Płukaj silnik 10, czy 20 minut i nawet nie wspominaj o tym w ASO.
Jak wystygnie, to nie ma się czym przejmować. Płukanka po wymianie oleju odparuje i śladu po niej nie będzie.
Akurat Twój silnik obniżenie lepkości zniesie bez najmniejszego problemu.
Olej 0w16.
Hm, sam mam opory przed niskimi lepkościami ...
Technicznie niskie lepkości są zdecydowanie "trudniejsze" dla inżynierów, ale Toyota na pewno o tym wie.
Dostosowali swoje konstrukcje do takich lepkości i z tym raczej nie ma co dyskutować.
Jakoś nie słyszy się o spektakularnych wpadkach typu pękające tłoki, wadliwe rozrządy, nadmierny pobór oleju, itd.
Ich silniki pojadą w zasadzie na każdej lepkości, więc czy wlejesz 0w16, czy 0w20, nie powinno to mieć negatywnego wpływu.
Co Ci proponują w ASO?