• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje OE

Dopiero po rozebraniu silnika można cokolwiek powiedzieć, może ktoś niewłaściwie wymienił tą uszczelkę, nie dokręcił właściwym momentem, albo po prostu była wadliwa. Różnie bywa , nie ma co od razu wieszać psów na oleju.
 
Zrobiłem test , wyszło , że jest mocna oxydacja , wiadomo dużo metalu różnego jak po zatarciu , ale parametry oleju były poniżej minimum na czerwono .

Obecnie mam Hondę HRV 1,5 i jeździ na Ravenol EFS 0w20 USUVO i ten olej jest na bazach PAO .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Trochę przekopuje internet , bo moja HRV 2018 ma takie szarpnięcia , jakby zapłon wypadał , czy LSPI .
Po oleju OEM zalałem Ravenol ECS 0w30 bo tam Rambo straszył , że 0w20 wodzianka , strach jeździć .
Sam 15 lat miałem sklep z częściami , to coś tam się orientuję.
Klasa SAE na nasz klimat to mówi wyraźnie w30, w40 , a tu się każe stosować w20.
Na upał , autostrady , czy Chorwacja to w20 za mała lepkość wg SAE. Dlatego wybrałem Ravenol bo jest Volsyntetise na bazie PAO.
Wystąpiły szarpania między 2-4 tys obr ., Buczenie , zamulanie .
Po wymianie oleju OEM na Ravenol SSO 0w30 usuvo, czyli silnik miał 13 tys km zauważyłem te szarpania , ASO nic nie znalazło .
3 zmiana na Ravenol EFS 0w20 7suvo. W karcie pisze , że ma formułę ochronna przed LSPI .
Teraz szarpie tylko na zimnym w dole , 2 tys obr , ciepły jedzie miodzio , ma pazur i czuć od dołu , że Nm ciągną .
Czytajem tu u was, że Ravenol coś tak nie zbyt .... Natomiast świetne opinie o Amsoil Sygnature .
Wolałbym 0w30 bo lepiej chroni silnik , ale to LSPI jak myśle ,że ma wrócić to wolę Ravenol.
Obecnie do 3 zmiany Ravenol EFS 0w20 usuvo dodałem AR 9100 i do paliwa BP Ultimate AR 9600.
Chciałbym , żeby ten silniczek pięknie latał , płynnie.

Może zechcesz mi coś podpowiedzieć ?

Mam kolegę z Gliwic też HRF 2018 CVT co ma jeszcze gorsze szarpania .
I to co on mówi , że czasem mniej , a jak go najdzie to siepie jak cholera.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
@Bodex, załóż swój wątek o doborze oleju.
 
Last edited by a moderator:
Pojawiły się "nowe" oleje Kia Original Oil - @jerseyAdmin nic się nie chwali, no prawie nic bo w stopce jest :)

Oleje do nabycia w ASO.

Są to oleje Total tak wskazują MSDS (Details of the supplier of the safety data sheet Supplier TOTAL LUBRIFIANTS 562 Avenue du Parc de L'ile 92029 Nanterre Cedex FRANCE).

Czy specjalnie zrobione dla Kia czy przelane w bańki OEM tego nie wiadomo. Opakowania 1:1 z olejami Mazda Original

1615032179218.png
 
Last edited:
Przeglądając różne publikacje i testy nowej Toyoty GR Yaris natknąłem się na olej. Wychodzi na to, że to Shell.
0w20 toyota.jpg
 
Jaka jest różnica oleju Toyota TGMO 0w16 a 0w20. Instrukcja mówi lać 0w16 a serwis 0w20 bo w naszym klimacie jest lepszy. W odpowiedzi dostałem info, że jest błąd w książkach obsługi na rynek europejski i 0w16 odnosi się do rynku amerykańskiego. Auto napełnione w fabryce 0w16. Próbowałem poszperać po necie i coś znaleść o tych olejach ale nie udało się.
 
0w20 występuje w dwóch wersjach, "tradycyjnej" zalecanej do hybryd - spełniającej normę "tylko" API SN i nowszej, dla silnika 1.2TGDI, spełniającą normę API SN Plus.
Ta wersja "nowsza" ma zapewne formulacje, która nie wywołuje LSPI.
0w16 ma też API SN i ona jest dedykowana hybrydom (bo tam są niewysilone benzyniaki).
1615392587772.png
 
@SACZI jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o oleje i jakbyś miał chęć wyłożyć mi to to byłbym bardzo wdzięczny. Powiem tak wolę posłuchać ludzi tutaj bo niektórzy z was zjedli zęby na oliwach niż tych pseudo mechaników w Aso. Byłem i pytałem i zostałem wyśmiany co do oleju 0w16 i płukaniu silnika przed wymianą bo zapytałem o procedurę wymiany oleju po zastosowaniu płukanki ( chodziło o to, że jeżeli wleję płukankę przed oddaniem auta i powiem im o tym to czy auto od razu wjedzie na spuszczenie oleju aby nie było sytuacji, że samochód będzie czekał na placu i olej ostygnie) Czytając to forum mam w planie używanie płukanki co 2 wymianę i interwały wymiany oleju co 1 rok co nie będzie w moim przypadku problemem zważywszy na to, że przebiegi roczne robię na poziomie 8-10tyś.

Totalnie nie mam pojęcia o czym piszesz ,,formulacja i LSPI,, :oops::oops: i nie nabijajcie się ze mnie. Stary facet liczący 47 wiosen. Człowiek uczy się całe życie
 
LSPI [ang. Low Speed Pre Ignition] - zjawisko pojawiające się w nowych turbodoładowanych, wysilonych jednostkach benzynowych.
Takie spalanie stukowe na miarę XXI wieku. Może poważnie uszkodzić silnik.


Edit: Co do formulacji, to poprostu zastosowane składniki: baza i dodatki, składające się na olej.
1615399468042.png
 
Last edited:
turbodoładowanych, wysilonych jednostkach benzynowych
z bezpośrednim wtryskiem - to jest bardzo istotna informacja. Oraz trzeba napisać, że nie każdy silnik ma z tym problemy.
 
Słuszna uwaga.
Chociaż poza T-Jet i niektórymi TCe nie znam nowoczesnych doładowanych jednostek bez wtrysku GDI.
Ale to już offtopic.
 
Last edited by a moderator:
Czyli jak dobrze rozumiem o LSPI nie mam co się martwić bo motor 1.8 hybrid ma wtrysk pośredni, brak turbo i nie wysiloną jednostkę
 
@ostry2407, ja CI wyjaśniłem tak prosto, jak tylko potrafiłem.
Pytaj, czego nie zrozumiałeś.


LSPI - Ciebie nie dotyczy, bo masz wolnossącą benzynę.
Mało wysiloną i bez turbo.

Tak po kolei - 0w16 vs 0w20
To oznaczenia lepkości wg SAE J300 - poczytaj na wiki:
w skrócie, im niższa liczba po "W", tym niższa rzeczywista lepkość oleju w 100C i 40C.
Oleje 16 i 20 już względem siebie bardzo niewiele się różnią.
Toyota prawdopodobnie stosuje takie oleje ze względu na charakter pracy hybrydy, bo im niższa lepkość, tym łatwiej się pompuje (i szybciej smaruje).

Opinie "mechaników w ASO".
Bez komentarza czy to w zakresie lepkości, czy stosowania płukanek.
Opowiadają różne teorie, które często sami sobie wysnują.
Co ma Ci poradzić?
W sprawie płukanek, sam nie jestem ekspertem, bo dopiero trzecią butelczynę do silnika wlałem, ale jeździ, nie rozciekł się i co ciekawe, nie rozleciał się 😁
Lej Ar2820, czy Oilem.
Płukaj silnik 10, czy 20 minut i nawet nie wspominaj o tym w ASO.
Jak wystygnie, to nie ma się czym przejmować. Płukanka po wymianie oleju odparuje i śladu po niej nie będzie.
Akurat Twój silnik obniżenie lepkości zniesie bez najmniejszego problemu.

Olej 0w16.
Hm, sam mam opory przed niskimi lepkościami ...
Technicznie niskie lepkości są zdecydowanie "trudniejsze" dla inżynierów, ale Toyota na pewno o tym wie.
Dostosowali swoje konstrukcje do takich lepkości i z tym raczej nie ma co dyskutować.
Jakoś nie słyszy się o spektakularnych wpadkach typu pękające tłoki, wadliwe rozrządy, nadmierny pobór oleju, itd.
Ich silniki pojadą w zasadzie na każdej lepkości, więc czy wlejesz 0w16, czy 0w20, nie powinno to mieć negatywnego wpływu.
Co Ci proponują w ASO?
 
ASO zaproponowało 0w20 bo niby w naszym klimacie lepszy lecz prawda jest inna. Po prostu 0w16 nie mają. Zamówiłem sobie TGMO 0w16 i tą płukankę Archoil AR2820 i tego oleju będę się trzymał i co 2 wymianę płukanka. Jeśli będę trzymał interwały nie przekraczające 10tyś lub rok to wydaje mi się, płukanie co 2 wymianę wystarczy. Chyba, że się mylę
 
Last edited:
Różnica lepkości między 0w16, a 0w20 jest niewielka.
Właściwie zakresy lepkości się pokrywają:
1615403550948.png

Różnica dla silnika może być w lepkościach przy niższych temperaturach, bo te układy napędowe są "dziwne" (dla mnie akurat).
 
Mam pytanie odnośnie oleju OEM toyoty 5w30 acea B1/a1 z tego co pamiętam z butelki, ktoś pisał kilka stron wcześniej że blenduje to dla toyoty Texaco czy to aktualne dane?Mam dostęp do tego oleju w bdb cenie i chciałbym zalać go w Renault Twingo 1.5 dCi 75 km bez DPF czy będzie ok?
 
Szukam zaufanego sklepu który ma olej TGMO 0w20. w necie rozbieżność cenowa od 188 do 320zł za 5l
 
Back
Top